Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Met veel plezier heb ik lang de Samsung Galaxy Ace gebruikt, maar op een gegeven moment was het toch tijd om een nieuwe te kopen. Dus heb ik de Huawei Ascend G700 gekocht. Gaat allemaal prima, maar ik wil ook graag mijn whatsapp berichten overzetten naar de nieuwe mobiel. Probleem is, via de micro SD kaart lukt het niet.

Hoe kun je toch je oude whatsapp berichten overzetten naar mn nieuwe mobiel?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
wat lukt er niet via microsd? in principe maakt whatsapp elke nacht om 4 uur een backup naar de SD kaart, als je die map via sd, usb, dropbox, drive of wat dan ook naar je andere toestel krijgt, dan wordt die vanzelf gebruikt bij de eerste start

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Niet bij deze, het is namelijk een 'interne' SD kaart van Samsung, helaas.

Overigens heb ik nog een problem, want ik ben de USB kabel van de Ace kwijt... ik weet niet of er een andere manier is om bestanden naar de computer over te zetten?

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-11 13:06

NSG

Je weet niks!

Is toch gewoon een micro-usb kabel zoals die van je G700? Heb je het volgende al doorgelezen: http://www.whatsapp.com/faq/nl/android/20902622 ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die had ik al gelezen, maar de micro SD kaart valt al af en de file explorers ook. Maar idd klopt dat het dezelfde kabel is! Dat ik daar niet opgekomen was :)

Ik hoef dus alleen maar wat drivers te installeren voor die Huawei en de Whatsapp map daar naartoe te kopieren?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:35:
Ik hoef dus alleen maar wat drivers te installeren voor die Huawei en de Whatsapp map daar naartoe te kopieren?
Precies. Wel eerst kopiëren van de brontelefoon af uiteraard. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik had de hele Whatsapp map van mijn oude SD kaart naar mn computer gekopieerd. Geen problemen daar.

Maar nadat ik mobogenie had gedownload kom ik er nu achter dat er volgens mij helemaal geen drivers zijn voor de Ascend G700... zelfs niet volgens de Huawei website. Weet iemand hier meer van want ik vind het een vaag verhaal.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 09:19
de sd card in je computer stoppen en zo de map kopieren?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
of zonder drivers... mass storage of mtp heeft geen drivers nodig, daarnaast kan je ook prima bestanden via de cloud overzetten (drive, dropbox etc)

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Dit klinkt vast heel stom maar kun je ook mappen van google drive downloaden en dan op je mobiel zetten? Ik zie nergens of dat kan namelijk.

Smook, dat gaat wel, alleen het problem is dat ik het dan niet op mijn nieuwe mobiel krijg.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 09:19
waarom krijg je het dan niet op je mobiel? Ik denk dat dropbox in dit geval het makkelijkst is. Gooi de map op dropbox en installeer dropbox op je android. Van daaruit kun je de map weer downloaden en met je bestandenmanager(of hoe dat ook heet bij huawei) kun je de map op de juiste plek zetten. Met Drive kan ik zelf inderdaad ook geen mappen kopiëren, alleen bestanden

[ Voor 11% gewijzigd door RaijRaij op 04-04-2014 00:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, uiteindelijk heb ik gewoon die map op mijn mobile gezet en het werkte.

Bedankt iedereen!
Pagina: 1