Advies nodig: videokaart + monitor

Pagina: 1
Acties:

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik ben opzoek naar een monitor + videokaart voor mijn nieuwe pc. De videokaart moet games op native resolutie (waarschijnlijk 2560x1440) kunnen draaien, terwijl ik een geschikt beeldscherm voor grafische vormgeving zoek.

Wegens de hoge resolutie eis, wil ik waarschijnlijk een Nvidia 760 GTX met 4GB GDDR5 memory kopen, nu heb ik er eentje op het oog, namelijk de pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Gaming 4GB of de pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 4G. Ik heb goede ervaringen met Nvidia, mede dankzij de CUDA cores (belangrijk voor Photoshop, After Effects en Premiere) en over het algemeen biedt MSI goede koelprestaties.

Voor een geschikt monitor ben ik opzoek naar een 27'' variant met zo veel mogelijk pixels aanboort voor een prijs van €350,- tot €450,- euro. Nu heb ik keuze uit de zeer populaire pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart, maar om eerlijk te zijn vind ik het design niet zo heel mooi. :9

Wat adviseren jullie? De videokaart mag iéts duurder, maar a.u.b. niet duurder dan €300,- euro. Adviseren jullie AMD voor Adobe Photoshop, Premiere en After Effects en gaming of kom ik met Nvidia toch beter uit de verf?

Alvast bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Kleine update, de pricewatch: Asus R9290-DC2OC-4GD5 en de pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Gaming 4GB zou nog net kunnen, wat adviseren jullie?

An  a day keeps the doctor away.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Wat adviseren jullie?
Je topic in het goede subforum (CAA) te plaatsen en je posts voortaan te wijzigen in plaats van een nieuwe te posten.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een R9 270X kom je op 2560x1440 een redelijk stuk, maar het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf op welke settings dat je wilt gaan draaien.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-02 08:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit hoort in CAA thuis. Bij dezen verplaatst.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Als je cuda wilt dan denk ik dat een 2de hands 780 de beste keus is. Vooral op deze resolutie. Als dit echt te duur is (heb momenteel geen idee van de prijzen) dan gewoon de 770. 4GB wordt niet goed gebruikt door de geheugenbus op de 770, dus gewoon de normale 2gb is de beste optie als je een nieuw kaart Wilt onder de 2 euro.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Pagina: 1