In mijn desktop met [XP] OEM heb ik een nieuwe harde schijf en extra geheugen geplaatst. Nu wil ik [windows 8.1] installeren op de nieuwe harde schijf. De productcode werkt niet. Kan ik hier iets aan doen of moet ik toch de retail versie kopen?
Een licentie van een oudere versie van Windows werkt natuurlijk niet op een nieuwe versie van Windows.
Formerly known as Ragdoll
officieel mag je een OEM licentie niet installeren op bestaande hardware (de hardware en de licentie moeten op dezelfde factuur staan).
Los daarvan zou het installeren wel mogelijk moeten zijn. Waar heb je de licentie gekocht? In een (gerenommeerde) winkel of....
Je kunt ook altijd de MS licentiedesk bellen, die kunnen aan de hand van de key zien of hij al vaker geactiveerd is.
p.s. welkom op Tweakers
Los daarvan zou het installeren wel mogelijk moeten zijn. Waar heb je de licentie gekocht? In een (gerenommeerde) winkel of....
Je kunt ook altijd de MS licentiedesk bellen, die kunnen aan de hand van de key zien of hij al vaker geactiveerd is.
p.s. welkom op Tweakers
[ Voor 3% gewijzigd door DJSnels op 04-04-2014 00:07 ]
Als je advies geeft over OEM, lees je dan in over de wijzigingen die sinds Windows 8 zijn doorgevoerd. Er is geen retail meer. Alles is OEM voor de consument. Enige verschil is dat je OEM van fabrikant hebt en OEM System Builder. Die laatste koop je gewoon in de winkel, zonder problemen en kan je ook gewoon installeren.DJSnels schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 00:06:
officieel mag je een OEM licentie niet installeren op bestaande hardware (de hardware en de licentie moeten op dezelfde factuur staan).
p.s. welkom op Tweakers
Welke heeft ze aangeschaft? En weet je zeker dat de code goed is overgenomen, zie je het verschil tussen een nul (0) en een hoofdletter o (O). En meer van die veel gemaakte vergissingen.BTB schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:25:
Nee, maar ze heeft natuurlijk een nieuwe 8.1 OEM met een nieuwe licentiekey.
Commandline FTW | Tweakt met mate