Hallo
Ik ben een laatstejaars student boekhouden-informatica en ik ben momenteel bezig een programma te ontwikkelen voor mijn gip. Ik zit echter vast. Ik heb op verschillende forums gezocht maar heb geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen..
De bedoeling is om vanuit een databank de voor de gebruiker mogelijke variabele input in een combobox weer te geven. Ik zou dit willen doen met een functie. Het uitlezen van mijn databank gebeurt via een 'Do.. While'. Ik wil mijn gegevens via een return statement weergeven maar hiervoor zou ik het hele 'Do While' statement moeten kunnen gebruiken anders wordt enkel het eerste gegeven weergegeven...
Dit is mijn code:
Ik hoop dat iemand me met mijn probleem kan helpen!
alvast bedankt!
Ik ben een laatstejaars student boekhouden-informatica en ik ben momenteel bezig een programma te ontwikkelen voor mijn gip. Ik zit echter vast. Ik heb op verschillende forums gezocht maar heb geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen..
De bedoeling is om vanuit een databank de voor de gebruiker mogelijke variabele input in een combobox weer te geven. Ik zou dit willen doen met een functie. Het uitlezen van mijn databank gebeurt via een 'Do.. While'. Ik wil mijn gegevens via een return statement weergeven maar hiervoor zou ik het hele 'Do While' statement moeten kunnen gebruiken anders wordt enkel het eerste gegeven weergegeven...
Dit is mijn code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| Imports System.Data.OleDb Public Class Details Public Function Insert(ByVal SelectStatement As String, ByVal ToeTeVoegenGegeven As String) Dim Datareader As OleDbDataReader command.Connection = connection connection.ConnectionString = My.Settings.csAED command.CommandText = SelectStatement connection.Open() Datareader = command.ExecuteReader Do While Datareader.Read() Datareader.Item(ToeTeVoegenGegeven).ToString() Loop End Function Dim connection As New OleDbConnection Dim command As New OleDbCommand Private Sub Details_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load 'voorbereiding om met databank te werken connection.ConnectionString = My.Settings.csAED command.Connection = connection End Sub Private Sub Add_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Add.Click 'variabele aanmaken om te weten of alle opties al een keer ingelezen zijn Static Dim ingelezen As String If ingelezen <> "ok" Then Application.Items.Add(Insert("SELECT Name FROM tblApplication", "name")) |
Ik hoop dat iemand me met mijn probleem kan helpen!
alvast bedankt!
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 03-04-2014 21:02 . Reden: code-tags opgeschoond ]