Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 22:01
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met een projectje in AutoCad Inventor Pro 2014.
Nu heb ik dus bepaalde "platen die ik tegen elkaar aan plaats met "new sketch"

Enige probleem is, hij plak ze als het ware aan elkaar. Maar ik wil gewoon dat het lose onderdelen blijven, zodat je zeg maar de naden blijft zien.

Weet iemand hoe ik dit uit zet? Ik heb gegoogled, maar weet niet echt waar ik op moet zoeken.

EDIT:
Ik gebruik AutoCad Inventor Pro 2014, om mijn bureau te designen. FYI

Mvg Justin

[ Voor 8% gewijzigd door JustinoFTW op 03-04-2014 18:54 ]

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

AutoCad (Autodesk) Inventor Pro 2014

Dit heeft niets te zien met AutoCad maar gewoon Inventor (evt. met Autodesk er voor). Titel kan dus beter aangepast worden.

[ Voor 19% gewijzigd door D-rez op 04-04-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb je een screenshotje ?

want als het twee losse platen zijn van zeg 3 mmm dik dan kan je die met een assembly tegen elkaar plaatsen, vervolgens kan je een offset instellen voor de hoeveelheid die ze uit elkaar moeten staan.

Als je in een schets 2 platen op een offset wil hebben dan moet je eerst de ene plaat tekenen en dan een nieuw plane definiëren met een offset ten opzichte van de eerder getekende plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:48

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Titlefix

offtopic:
@D-rez: Dit soort opmerkingen mogen de volgende keer in een TR :)

[ Voor 71% gewijzigd door Spike_wolf op 04-04-2014 11:32 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Excuus voor de late reactie, wegens omstandigheden kan ik zondag avond pas een foto maken. Zal hem daarna gelijk posten.

Gr Justin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Plaatje toch ff snel kunnen regelen. Dit is mijn momentele tekening. Het horen aparte planken te zijn, maar het smelt als het ware samen.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 12:48
Maak je de platen los, of als 1 enkele part? Het idee achter dit soort CAD/CAM programma's is namelijk om al je onderdelen los te maken, dus als part, en ze daarna samen te voegen in een assembly. In een assembly heb je dan ook de mogelijkheid om dingen zoals schroeven te plaatsen. Ik heb het vermoeden dat je het in een part probeert, dan maakt inventor er inderdaad 1 geheel van, wat logisch is want het is een enkel onderdeel/part.

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-zfFh6PaYGmg/UPbKsJCfIeI/AAAAAAAAB-4/y9gM7CJp1BY/s1600/DrawerBoxConstruction-2-ExplodedView.png Bijvoorbeeld, hierin zijn de planken en het handvat allemaal losse components/parts/onderdelen. Het complete laatje zou een assembly zijn, alle onderdelen op de juiste plaats. :)

Hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben. Vragen hoor ik graag (al is mn kennis van inventor beperkt, voornamelijk hobby :+ )

[ Voor 54% gewijzigd door naam op 06-04-2014 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
naam schreef op zondag 06 april 2014 @ 01:21:
Maak je de platen los, of als 1 enkele part? Het idee achter dit soort CAD/CAM programma's is namelijk om al je onderdelen los te maken, dus als part, en ze daarna samen te voegen in een assembly. In een assembly heb je dan ook de mogelijkheid om dingen zoals schroeven te plaatsen. Ik heb het vermoeden dat je het in een part probeert, dan maakt inventor er inderdaad 1 geheel van, wat logisch is want het is een enkel onderdeel/part.

[afbeelding] Bijvoorbeeld, hierin zijn de planken en het handvat allemaal losse components/parts/onderdelen. Het complete laatje zou een assembly zijn, alle onderdelen op de juiste plaats. :)

Hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben. Vragen hoor ik graag (al is mn kennis van inventor beperkt, voornamelijk hobby :+ )
Bedankt voor duidelijke uitleg.
Ik ga vanavond even kijken of ik het als één part maak.

Wat ik mij zo snel herriner druk ik op het onderdeel, dan New Sketch, en vervolgens geef ik de maten op.

Vanavond volgt er meer info (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

JustinoFTW schreef op zondag 06 april 2014 @ 09:13:
[...]

Bedankt voor duidelijke uitleg.
Ik ga vanavond even kijken of ik het als één part maak.

Wat ik mij zo snel herriner druk ik op het onderdeel, dan New Sketch, en vervolgens geef ik de maten op.

Vanavond volgt er meer info (:
Ja dan werk je als 1 part. Zon ramp is dat nog niet, zie mijn eerdere uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Het is mij gelukt! Bedankt!
Wel even wennen dat ik eerst alle "parts" apart moet maken, en later samen moet voegen.

Maar dat gaat wel goedkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 12:48
JustinoFTW schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:38:
Het is mij gelukt! Bedankt!
Wel even wennen dat ik eerst alle "parts" apart moet maken, en later samen moet voegen.

Maar dat gaat wel goedkomen :P
Zolang je je maatgeving consistent houdt en opschrijft of bijhoudt dan moet het niet zo'n probleem zijn, van te voren op papier een snelle schets maken met maten erbij helpt ook veel :) succes in elk geval!
Pagina: 1