msi Z87I AC of msi H87I AC

Pagina: 1
Acties:

• Spinoza
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Hoi,

ik wil een nieuwe mini-itx/ micro atx media pc gaan bouwen en hoor graag wat jullie van mijn configuratie vinden !

Ik ben in het bezit van een MS-Tech LC-01 micro atx kast met 400 watt voeding en een 60 gig adata s511 ssd schijf

zelf ben ik er nog niet helemaal uit of ik beter voor mini-itx kan gaan of micro-atx
ik neig nu meer naar mini-itx omdat ik verder geen extra kaarten nodig heb die ik hoef te plaatsen
behalve een high-end I2S audio kaart waar ik mijn dac mee verbind (32bit192khz dac !!!)
In de nieuwe moederborden zit al een snelle videomodule ingebouwd waarmee ik alle films probleemloos kan
afspelen en voor gamen bouw ik tzt wel een nieuwe ;-)

de moederborden die me aanspreken zijn :msi Z87I AC en msi H87I AC
Ze hebben beiden de nieuwste AC wireless snelheid kaarten aan bord en ondersteunen op WiDi wat erg handig is om een draadloos films te streamen naar je beamer!
Tevens weet ik dat de 'Z' versie ook geschikt is voor overklokken wat ik erg interessant gericht op de toekomst als de pc te traag dreigt te worden en ik de pc toch nog een boost kan geven
(momenteel gebruik ik voor mijn desktop een Q6600 die met oc stabiel draait op 3 Ghz ipv de normale 2,4 Ghz )

De cpu de me erg aanspreekt is de Intel Core i5 4670K Boxed ,deze heeft een nette prijs , wordt standaard met cooler geleverd is overklokbaar en is vrij snel
Ik zit te twijfelen of ik moet wachten op het nieuwere model dat 35 TDP warmte afgeeft in tegenstelling tot het huidige model dat 84 TDP (Thermal Design Power) afgeeft. Dit met het oog op overklokken en evt. gebruik van fanless cooler

Qua geheugen heb ik nog geen keuze kunnen maken omdat ik geen referentie heb wat nou het beste geheugen is op dit moment, welke qua prijs/kwaliteit een goede keuze is en welk geheugen ik het beste kan aankopen met het oog op overklokken in de toekomst

ik hoor graag van jullie en wellicht hebben jullie nog goede tip om mij te helpen tot een keuze te komen

:)

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02 19:38
ald je die i5 k op het oog hebt
da ben je gewoon bijna verplicht een z87 te kopen

• Spinoza
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Je hebt gelijk Thomas anders heb je niks aan de K uitvoering mbt overklokken!

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02 19:38
graag gedaan :)