Goedendag beste mede-tweakers.
Ik heb mij de afgelopen maanden met vele Tweakers verdiept in een laptop, en die heb ik nu ook eindelijk. Maar nu is mijn huidige mobiel (Alcatel OT 995 Zwart) onbruikbaar op elk front, en wil ik graag een nieuwe.
Ik ben geen rijk man, maar ik hou van mijn electronica. Ik heb een budget van €250 klaar staan, maar mocht je denken dat mijn eisen daar te hoog voor zijn, kan ik ergens misschien wat geld vandaan halen.
Eisen
Zelf heb ik de pricewatch: Samsung Galaxy S III 16GB Blauw op het oog. Deze voldoet aan zo'n beetje al mijn eisen.
Ook de pricewatch: Huawei Ascend P6 Zwart en de pricewatch: Huawei Ascend G700 Zwart hebben mijn aandacht getrokken.
Ik ben minstens 2× per dag online om vragen te beantwoorden, maar je kunt meestal wel rekenen op een snel antwoord.
Laat je horen!
Ik heb mij de afgelopen maanden met vele Tweakers verdiept in een laptop, en die heb ik nu ook eindelijk. Maar nu is mijn huidige mobiel (Alcatel OT 995 Zwart) onbruikbaar op elk front, en wil ik graag een nieuwe.
Ik ben geen rijk man, maar ik hou van mijn electronica. Ik heb een budget van €250 klaar staan, maar mocht je denken dat mijn eisen daar te hoog voor zijn, kan ik ergens misschien wat geld vandaan halen.
Eisen
- Een redelijk groot scherm (4'5+) Mijn huidige scherm is 4'3 maar eigenlijk vind ik een tikje groter wel aantrekkelijk. Het hoeft geen mini-tablet grootte te zijn direct, maar ik hou van fotos en filmpjes kijken en lange verhalen lezen en dus is het scherm belangrijk.
- HD scherm is belangrijk voor me. 720p is iets om blij van te worden maar 1080p is gewoon om een feest te geven zo leuk.
- Snelheid moet betrouwbaar zijn voor alle apps. Spelletjes speel ik zelden, maar ik doe wel veel aan YouTube en tegelijkertijd Social Media en veel ander gebeuren.
- Camera van minstens 5Mp, liefste ongeveer 8MP, en van goede kwaliteit. Ik ben gek op plaatjes maken met mijn mobiel, en wil dus graag een goede camera.
EDIT: Frontcamera het liefst boven de 1MP! - 3G en wifi zijn vereist, maar 4G lijkt me erg leuk.
- Micro-SD van 32GB moet een optie zijn, tenzij de mobiel zelf al met dergelijke opslag komt, dan zou ik er even over moeten denken.
- Standaard oplader aansluiting die tegen een stootje kan, en 3.5mm audioaansluiting die meestal toch standaard is, maar moet ook niet snel kapot gaan. Met beide heb ik slechte ervaringen in huidig toestel.
- Batterij die een dag mee kan met gemiddeld gebruik. Mijn huidige mobiel houdt het met wat geluk een paar uur vol.
- Een redelijk actueel besturingsprogramma.
- De speakerkwaliteit maakt niet veel uit. Ik ben van de koptelefoons en externe audiozooi.
- HDMI aansluitingen en dergelijke prullaria kunnen mij eigenlijk niet veel boeien. Het is wel leuk en alles maar ik zal het niet vaker dan eens per jaar gebruiken.
- OS het liefste Android 4 of hoger, en anders mogelijk Windows mobile (geen ervaring mee, en weet dus niet of het goed is of niet, maar Windows 8 heeft op de laptop wel wat geinige dingen)
- Dingen als extra leds, speakers en dergelijke kunnen interessant zijn, maar dat hangt er altijd van af.
Zelf heb ik de pricewatch: Samsung Galaxy S III 16GB Blauw op het oog. Deze voldoet aan zo'n beetje al mijn eisen.
Ook de pricewatch: Huawei Ascend P6 Zwart en de pricewatch: Huawei Ascend G700 Zwart hebben mijn aandacht getrokken.
Ik ben minstens 2× per dag online om vragen te beantwoorden, maar je kunt meestal wel rekenen op een snel antwoord.
Laat je horen!