Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• xdizzy12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 23:13
Goedendag beste mede-tweakers.

Ik heb mij de afgelopen maanden met vele Tweakers verdiept in een laptop, en die heb ik nu ook eindelijk. Maar nu is mijn huidige mobiel (Alcatel OT 995 Zwart) onbruikbaar op elk front, en wil ik graag een nieuwe.

Ik ben geen rijk man, maar ik hou van mijn electronica. Ik heb een budget van €250 klaar staan, maar mocht je denken dat mijn eisen daar te hoog voor zijn, kan ik ergens misschien wat geld vandaan halen.

Eisen
  • Een redelijk groot scherm (4'5+) Mijn huidige scherm is 4'3 maar eigenlijk vind ik een tikje groter wel aantrekkelijk. Het hoeft geen mini-tablet grootte te zijn direct, maar ik hou van fotos en filmpjes kijken en lange verhalen lezen en dus is het scherm belangrijk.
  • HD scherm is belangrijk voor me. 720p is iets om blij van te worden maar 1080p is gewoon om een feest te geven zo leuk.
  • Snelheid moet betrouwbaar zijn voor alle apps. Spelletjes speel ik zelden, maar ik doe wel veel aan YouTube en tegelijkertijd Social Media en veel ander gebeuren.
  • Camera van minstens 5Mp, liefste ongeveer 8MP, en van goede kwaliteit. Ik ben gek op plaatjes maken met mijn mobiel, en wil dus graag een goede camera.
    EDIT: Frontcamera het liefst boven de 1MP!
  • 3G en wifi zijn vereist, maar 4G lijkt me erg leuk.
  • Micro-SD van 32GB moet een optie zijn, tenzij de mobiel zelf al met dergelijke opslag komt, dan zou ik er even over moeten denken.
  • Standaard oplader aansluiting die tegen een stootje kan, en 3.5mm audioaansluiting die meestal toch standaard is, maar moet ook niet snel kapot gaan. Met beide heb ik slechte ervaringen in huidig toestel.
  • Batterij die een dag mee kan met gemiddeld gebruik. Mijn huidige mobiel houdt het met wat geluk een paar uur vol.
  • Een redelijk actueel besturingsprogramma.
Nog enkele opmerkingen:
  • De speakerkwaliteit maakt niet veel uit. Ik ben van de koptelefoons en externe audiozooi.
  • HDMI aansluitingen en dergelijke prullaria kunnen mij eigenlijk niet veel boeien. Het is wel leuk en alles maar ik zal het niet vaker dan eens per jaar gebruiken.
  • OS het liefste Android 4 of hoger, en anders mogelijk Windows mobile (geen ervaring mee, en weet dus niet of het goed is of niet, maar Windows 8 heeft op de laptop wel wat geinige dingen)
  • Dingen als extra leds, speakers en dergelijke kunnen interessant zijn, maar dat hangt er altijd van af.
Zelf op het oog:
Zelf heb ik de pricewatch: Samsung Galaxy S III 16GB Blauw op het oog. Deze voldoet aan zo'n beetje al mijn eisen.
Ook de pricewatch: Huawei Ascend P6 Zwart en de pricewatch: Huawei Ascend G700 Zwart hebben mijn aandacht getrokken.

Ik ben minstens 2× per dag online om vragen te beantwoorden, maar je kunt meestal wel rekenen op een snel antwoord.

Laat je horen!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:56
Kijk misschien ook eens naar Sony xperia sp,top prestatie voor zijn geld, 4g, uitbreidbaar geheugen, 720p.

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 17:36
Kijk ook naar
pricewatch: Sony Xperia Z Zwart
Deze wordt volgens mij nog geupdate naar Android 4.4, waardoor je dus de recenste versie van Android hebt :)

• xdizzy12
calvinturbo schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:53:
Kijk ook naar
pricewatch: Sony Xperia Z Zwart
Deze wordt volgens mij nog geupdate naar Android 4.4, waardoor je dus de recenste versie van Android hebt :)
Ziet er niet slecht uit, maar lijkt op het eerste gezicht buiten de krachtige camera om erg op de in de OP genoemde telefoons. De prijs is wel 50 euro boven het ideale budget. Hoeft geen probleem te zijn maar kun je onderbouwen waarom die 50 euro extra nuttig is?
royalt123 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:51:
Kijk misschien ook eens naar Sony xperia sp,top prestatie voor zijn geld, 4g, uitbreidbaar geheugen, 720p.
Ook een interessant dingetje, maar hij heeft wel 2 ipv 4 cores (van de Galaxy 3 bijv.), het scherm is 720 ipv 1080p en de camera aan de voorkant is geloof ik niks in vergelijking met de 1.7mp frontcam van de Galaxy bijv.

Jullie merken dat ik de Galaxy S3 als referentie gebruik in het vergelijken.

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

Ik heb mijn moeder laatst een Huawei G700 laten kopen. Top toestel! En een hele lange batterij duur. Android zonder skin vind ik zelf ook nog een plus.

Verwijderd

Xiaomi Mi2s?

• xdizzy12
Ongerelateerd maar toch opmerking: Ik ben nog op geen enkel Tweakers forum zo snel bedolven onder de replies. Of het aan het goede weer ligt weet ik niet, maar ik ben blij verrast! Veel reviews om door te lezen. Ik heb nog wel ff de tijd, gelukkig!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 22:34

MiliaanR

Just for fans.

Sowieso een Xiaomi toestel!
Bijv deze: http://www.maxphone.nl/product/xiaomi-hongmi/

Verwijderd

Knetters, wat een prijs. Haal dan de Xiaomi Mi2s 16GB of 32GB.

Deze: http://hotmid.com/xiaomi-...nch-capacitive-touch.html
Of deze: http://hotmid.com/xiaomi-...ch-fhd-android-phone.html

De site die jij linkt vraagt wel echt belachelijke prijzen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2014 18:15 ]

• calvinturbo
xdizzy12 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:00:
[...]

Ziet er niet slecht uit, maar lijkt op het eerste gezicht buiten de krachtige camera om erg op de in de OP genoemde telefoons. De prijs is wel 50 euro boven het ideale budget. Hoeft geen probleem te zijn maar kun je onderbouwen waarom die 50 euro extra nuttig is?
Volgens mij is de Sony Xperia Z niet zo slecht met foto's maken nadat je alle updates hebt geïnstalleerd, maar dat kan ik helaas niet bevestigen. "
De Xperia Z is ook waterdicht en net zo goed als de S3 een vlagschip telefoon.
Sony's Android is ook sneller dan Touchwiz :)

• xdizzy12
calvinturbo schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:15:
[...]

Volgens mij is de Sony Xperia Z niet zo slecht met foto's maken nadat je alle updates hebt geïnstalleerd, maar dat kan ik helaas niet bevestigen. "
De Xperia Z is ook waterdicht en net zo goed als de S3 een vlagschip telefoon.
Sony's Android is ook sneller dan Touchwiz :)
Over de 13Mp camera weinig twijfel, en misschien leuk als ik ga zwemmen maar anders is waterdicht niet echt belangrijk. Toch ga ik me even verdiepen in deze telefoon. Veel van gehoord.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
De xperia Z heeft full hd scherm als pluspunt en ook een snellere processor/gpu.
Het toestel is eerder vergelijkbaar met een Galaxy S4 dan een Galaxy S3 en is daarom de €50 extra waard in mijn ogen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 15:19
pricewatch: LG Nexus 4 16GB Zwart
Mist wel een SD-slot, maar met internet hoe dat geen gemis te zijn.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Het voordeel van de Nexus 4 tov de andere toestellen is dat je als eerste de Android updates hebt. Het nadeel is dan weer dat je een slechte(re) camera hebt en misschien een iets mindere accuduur.

EDIT: Let op: De Nexus 4 is inmiddels al bijna 18 maanden oud, en Google ondersteund haar toestellen sowieso tot 18 maanden. Daarna moet je geluk hebben, of niet, voor (snelle) updates.

[ Voor 33% gewijzigd door peakrever op 03-04-2014 19:29 . Reden: informatie toegevoevd ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Om het eens over een andere boeg te gooien:

Waarom geen Nokia Lumia?

De 920 en 1320 zijn welliswaar 30 euro over je budget, maar tikken wel al je eisen aan volgens mij:
Grootte v. beeldscherm: De 920 is 4,5, de 1320 is 6"
scherm: helaas geen fullHD, maar ga je dat missen? Groot scherm, ook qua pixels, kost ook je accu.
Snelheid: WP kennende moet dat wel goed zijn, ondanks de op papier trage hardware. WP springt gewoon zeer effectief om met zijn resources, Android niet.
Camera: Die van de 920 is behoorlijk goed, die van de 1320 is matig volgens mij.
3G en Wifi: duh
Opslag: de 920 heeft standaard al 32GB + wat GB aan skydrive aan boord, de 1320 heeft een mSD slot.
Standaard oplader, zoals het hoort. De 920 kan volgens mij uit de fabriek ook al draadloos opgeladen worden, wat wel leuk is.
Batterij: Mijn Lumia 820 is alweer een jaartje oud, maar doet het nog prima op zijn accu.

En tja, je hebt dan idd WP8 "Black", en zodra Nokia het nodig vind 8.1 "Cyan", ik vind zelf, komende van Android 4.0, WP8 een verademing. Ik vind het een stuk soepeler werken, makkelijker in gebruik en het werkt erg prettig samen met W8 op je desktop/laptop/tablet.

Ja, je hebt minder apps, maar tot nu toe ben ik niet echt een app tegengekomen die ik mis. Wel missen veel officiële apps, zoals die van de NS, Telegram, uitzending gemist, maar de onofficiële apps werken ook prima, hier op Tweakers zijn wat mensen actief die erg goede apps schrijven voor WP8. Wat mij het meest opvalt is dat er vrij weinig games zijn voor WP.

Kijkend naar je wensen zou ik een Lumia 920 nemen, of kijken of je somewhere de kleinere [4,3"] en goedkopere Lumia 820 kan vinden.

People as things, that’s where it starts.

• calvinturbo
Jornv schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:05:
De xperia Z heeft full hd scherm als pluspunt en ook een snellere processor/gpu.
Het toestel is eerder vergelijkbaar met een Galaxy S4 dan een Galaxy S3 en is daarom de €50 extra waard in mijn ogen.
Thanks, dat was ik even vergeten :)

• calvinturbo
VasZaitsev schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:40:
Om het eens over een andere boeg te gooien:

Waarom geen Nokia Lumia?
De Sony Xperia was volgens mij 50 euro duurder (dan de S3).
Als je voor 20 euro duurder dan die Lumia een OS krijgt waar wel alle apps voor gemaakt worden, ook gewoon stabiel en snel draait (Op Touchwiz na is Android gewoon hartstikke vloeiend), waterdicht is, 1080p heeft en 13 megapixel, lijkt me die WP phone een absolute afrader.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja, een Experia heeft idd andere voordelen.

MP's zeggen namelijk niks over hoe goed een camera is. Mijn ervaring met Android is minder, maar ik kan ook pech hebben, sowieso is WP8 best interessant als je W8 hebt, er is gewoon een erg goede integratie tussen smartphone en desktop/laptop dan.

Apps heb ik al gezegd: de tijden dat je als WP-gebruiker gewoon een probleem had, zijn grotendeels over. Er is een prima userbase die veel uitbrengt, en ook langzaam beginnen devs in te zien dat WP ook gewoon een serieuze speler is. Ja, er zullen altijd bedrijven blijven die hun kop in het zand steken [zoals NS] maarja, daarvoor zijn prima vervangbare apps.

Waterdichtheid is natuurlijk leuk, en kan zeker nuttig zijn, als je graag onder de douche belt, of eens je telefoon een ritje wasmachine wilt geven.

1080p is imo gewoon de nieuwe megapixelrace: Hoger is niet per definitie beter of scherper, ik kan niet zeggen dat mijn 820 onscherp beeld heeft met z'n lage resolutie, ja, ik kan pixels tellen als ik dat ding op mijn neus zet, gelukkig zet ik mijn telefoon zelden op mijn neus.

Dus, een Lumia 920 of 1320 als TS echt iets groots wilt, is een prima te rechtvaardigen keuze.

• xdizzy12
We krijgen nu een soort van Android vs Windows debat, en ik moet zeggen dat ik dat interessant vind. Wat zijn de eigenlijke voordelen en nadelen van beide en voornamelijk tegenover elkaar?

• calvinturbo
@VasZaitsev

1080p is wel degelijk interessant, ik kan het merken op mijn Galaxy S4.
Het is echt wel zichtbaar mooier dan 720p, heeft dus niks te maken met de megapixelrace..
sowieso is WP8 best interessant als je W8 hebt, er is gewoon een erg goede integratie tussen smartphone en desktop/laptop dan.
Aan de andere kant geldt dat natuurlijk ook voor als TS al een Google account heeft / Gmail gebruikt etc.
Waterdichtheid is natuurlijk leuk, en kan zeker nuttig zijn, als je graag onder de douche belt, of eens je telefoon een ritje wasmachine wilt geven.
Ja klopt, daarom ga ik zelf ook de Z2 halen zodra die uitkomt! :)
Apps heb ik al gezegd: de tijden dat je als WP-gebruiker gewoon een probleem had, zijn grotendeels over.
Hangt echt af van de apps die je gebruikt, er zijn nog zat apps die niet voor WP zijn, zelfs niet third-party apps.. En met het marktaandeel in NL is het het ook (nog) niet waard om ervoor te ontwikkelen in veel gevallen.
MP's zeggen namelijk niks over hoe goed een camera is. Mijn ervaring met Android is minder, maar ik kan ook pech hebben, sowieso is WP8 best interessant als je W8 hebt, er is gewoon een erg goede integratie tussen smartphone en desktop/laptop dan.
Het OS heeft niks te maken met de camerakwaliteit, dat ligt echt aan de sensor en het aantal MP's.
De S4 (13MP) is bijvoorbeeld merkbaar mooier dan mijn Note 2 die 8MP had.
Dat komt natuurlijk ook door verbeteringen in de software en misschien ook een nieuwe sensor (al had de S4 volgens mij dezelfde?).

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44
xdizzy12 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:50:
We krijgen nu een soort van Android vs Windows debat, en ik moet zeggen dat ik dat interessant vind. Wat zijn de eigenlijke voordelen en nadelen van beide en voornamelijk tegenover elkaar?
Ik vind het eigenlijk niet zo interessant, het verschilt per gebruiker en per toestel waar je voorkeur naar uit gaat. Wat voor een ander hoeft helemaal voor jou niet te werken.
Als je gebruik maakt van Google Apps dan heb je vrijwel niets aan WP. Gebruik je daarentegen de One apps van Microsoft dan is WP weer helemaal top. Geef je verder de voorkeur aan populaire apps of kun je uit de voeten met het huidige aanbod in de WP store. Heb je liever een goede camera(Lumia)of zijn specs belangrijker(Android). Enz enz.
Het is dus een afweging die je zelf moet maken, daar kan echt niemand je bij helpen.

• xdizzy12
Verschil tussen 720 en 1080P zal er zeker zijn.

Maar dan gaat Apple weer zo ver om iets van 4k p in een klein apparaat te stoppen en ja op dat punt heb ik zo iets van tja...

• calvinturbo
xdizzy12 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:02:
Verschil tussen 720 en 1080P zal er zeker zijn.

Maar dan gaat Apple weer zo ver om iets van 4k p in een klein apparaat te stoppen en ja op dat punt heb ik zo iets van tja...
Volgens mij heeft Apple op dit moment een lagere PPI dan de meeste Android smartphones.
De iPhone heeft nog geen 4K display :P

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik ken zelf Android als vrij langzaam en buggy, maar, mijn laatste telefoon draaide 4.0, dus dat kan alweer aangepast zijn. Wel vond ik zelf het gewoon niet lekker werken, er was geen klik zegmaar. 1 van mijn grootste ergernissen waren de bladzijdes na bladzijdes aan apps. Het voelde voor mij alsof je een bureaublad vol had met icoontjes, veel succes met de juiste vinden.

WP werkt behoorlijk anders dan Android, en vind ik zelf erg soepel werken, op zowel midend [een Lumia 820] als op low-end [een Lumia 620] werkt het gewoon allemaal lekker soepel, geen haperende menu's of vollopend geheugen. Ook vind ik de livetiles erg prettig werken, en vind ik het een stuk netter staan dan een homescreen vol icoontjes of widgets. Sommige mensen missen een notificatieding zoals Android en iOS het hebben, maar zelf vind ik Glance van Nokia + Live Tiles net zo goed/beter.

App-aanbod van Android is misschien wel 10x groter, maar, bij Android zie je ook een shitload aan dubbele apps, duizenden weer-apps, duizenden woordzoekspelletjes, duizenden kladblok-apps etc etc, iets wat je veel minder bij WP ziet. Ook vind ik zelf de gemiddelde kwaliteit van apps een tikje hoger liggen bij WP, vooral omdat de meeste devs zich houden aan de Metro interface, wat lekker strak is. Of je apps gaat missen, ligt er echt aan wat je doet met je telefoon. Zelf denk ik dat de gemiddelde gebruiker het verschil nauwelijks merkt, maar iemand met wat exotischere eisen komt beter aan zijn trekken bij Android.

Qua intergratie is WP8 behoorlijk goed verbonden met W8, maar Android is natuurlijk prima verbonden met je Googlediensten, als je die hebt natuurlijk. Dus, heb je een Windows computer, maar gebruik je dingen als G-mail veel, dan is het om het even, maak je zo goed als geen gebruik van Google, en heb je wwn W8 machine staan, vind ik zelf WP8 lichtelijk in het voordeel.

Het is allemaal inderdaad maar net wat je wilt en wat je doet. Android zal iig altijd veel veelzijdiger zijn, puur omdat je bijv. Cyanogen erop kan laten draaien, een ander OS op een Lumia zetten kun je wel min of meer vergeten.

Overigens hebben Nokia's een hele bootlading aan Nokia-apps, welke variëren tot meuk tot echte meerwaarde, zoals Here Maps en Drive, offline kaarten en navigatie dus, iets waar ik regelmatig gebruik van maak.

Mijn verhaal over MP's was idd een beetje verkeerd, had een entertje tussen gemoeten. Je OS heeft idd weinig/niks met fotokwaliteit te maken, maar MP's ook niet echt. Een goede sensor met wat minder megapixels maakt mooiere foto's dan een maige sensor met veel megapixels.

• xdizzy12
VasZaitsev, nuttige comment. Mooi inzicht. Persoonlijk neig ik uit ervaring naar Android, en ik hou ervan nog wel eens exotisch met apps ed bezig te zijn. Ook wil ik in een jaar of misschien 2 aan het maken van apps beginnen, dan is Android wat handiger. Het spant er wel om, maar ik denk dat het toch een Android wordt.

Toch moet ik zeggen dat je comment een goed inzicht biedt.

• calvinturbo
VasZaitsev schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:06:
Ik ken zelf Android als vrij langzaam en buggy, maar, mijn laatste telefoon draaide 4.0, dus dat kan alweer aangepast zijn. Wel vond ik zelf het gewoon niet lekker werken, er was geen klik zegmaar. 1 van mijn grootste ergernissen waren de bladzijdes na bladzijdes aan apps. Het voelde voor mij alsof je een bureaublad vol had met icoontjes, veel succes met de juiste vinden.
Hangt ook af van de specificaties van die telefoon toen.
Mijn zusje heeft nu een Motorola Moto G van 150 euro met Android 4.4 KitKat en die werkt snel zonder enige lag. Dat toestel is 150 euro!
Daarom zeg ik ook dat de keuze voor Sony of Samsung (of een ander merk) belangrijk is, aangezien Samsung de neiging heeft om veel troep in Android te gooien waardoor het trager wordt en dat is jammer.

Hoe je je Android indeelt is helemaal jouw keuze.
Dit soort dingen zijn wat mij persoonlijk altijd zo enthousiast over Android maakt:
http://themerapp.com/
https://www.homepackbuzz.com/homepack/list

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Jornv schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:05:
En 2GB werkgeheugen voor de Xperia Z ipv 1GB voor de S3, dat merk je echt wel ;)

Wear Sunscreen!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11 10:42
Als je dan toch uiteen gaat zetten:
Qua snelheid zou ik voor een Z10/Z30 gaan. Werkt echt SUPER fijn (snel, functioneel, echte multitask, alles in een handig overzicht - de "hub", draait android 95% goed).

Lees je maar eens in, iedereen die overstapt is aangenaam verrast. Ik kom zelf van een S2/S3/S4 - en wil niet meer terug. Groot scherm en grote accu = Z30. Praktischer in de hand = Z10.

Z10 is qua specs in de iPhone 5 klasse, en kost nu 215euro. Daar krijg je 50euro cashback op, dus maar 165euro.

[ Voor 11% gewijzigd door RzrBck op 03-04-2014 20:20 ]

• xdizzy12
Hmm, laatste keer dat ik checkte waren Blackberries niet mijn stijl, maar ik zal me uiteraard verdiepen.

EDIT: Die Blackberrie is wel klein. Ver onder mijn 4'5 standaard.

Ik zal die ander eens bekijken.

[ Voor 33% gewijzigd door xdizzy12 op 03-04-2014 20:41 ]

Verwijderd

De Z30 is groter, maar ook weer duurder.
Verder wel eens met wat RzrBck zegt; prima telefoon! (Ik heb zelf ook de Z10).

• xdizzy12
Wel de Z10 is mooi, maar naar mijn mening te klein. De Z30 ligt boven mijn budget. Ik kan het dus helaas niet goedkeuren voor mijn plannen. Ik heb momenteel 7 telefoons op het oog. Ik zal de wenslijst even overzichtelijk posten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Allview V1 Viper Zwart€ 0,-€ 0,-
1Huawei Ascend G700 Zwart€ 195,-€ 195,-
1LG Nexus 4 16GB Zwart€ 247,95€ 247,95
1Samsung Galaxy S III 16GB Blauw€ 222,80€ 222,80
1Sony Xperia SP Zwart€ 212,74€ 212,74
1Sony Xperia Z Zwart€ 308,-€ 308,-
1Xiaomi Hongmi Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.186,49

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Xperia SP heeft weliswaar een juiste resolutie maar de kijkhoeken en de kleur laten te wensen over. Hou daar wel rekening mee :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• xdizzy12
Elke telefoon heeft tot nu toe wel enkele nadelen laten zien. Ze zijn bijna allemaal vergelijkbaar met elkaar (op papier dan) en het is dus even kijken welke de minste nadelen heeft. Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen met ervaringen/tips/meningen over telefoons.

En nee, ik neem GEEN iOS en waarschijnlijk geen Windows (niet helemaal mijn stijl bij nader onderzoek), voordat iemand dat wou vragen - ik weet niet hoe het OS debat hier meestal is.

Ik had eerste een grotere lijst maar daarvan heb ik al enkele weggestreept.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik zou de S3 alvast wegstrepen. TW is zwaar en hij heeft zo'n beetje de laagste specs. Als ik jouw was zou ik voor de Xperia Z gaan. De S4 pro in die telefoon is een stuk sneller als bv de SOC van de S3, Nexus 4 of de SP. Met de chinese telefoons heb ik niet zoveel ervaringen, daar kan iemand anders je beter bij helen

• xdizzy12
Persoonlijk leek de S3 wel aantrekkelijk, maar daar zal ik nog wel eens een nachtje over slapen.

Het risico en nadeel van die Chinese telefoons is dat er niet veel gebrekken van bekend zijn. Dat betekent dat er waarschijnlijk veel onontdekte ongerapporteerde flaws zijn. Hoeft niet, maar totdat er een betrouwbaar beeld is van die Chinezen heb ik ernstige twijfels.

• xdizzy12
Ik had hem al gezien. Notes genomen. Ik denk dat de SP afgestreept zal worden. De alcatel ga ik niet eens overwegen. De S2 wordt hem niet, al helemaal omdat de S3 binnen budget ligt.

EDIT: Ik ga volgende week eens langs wat winkels en wat telefoons uittesten. Hoe kan ik dat het beste doen? Waar moet ik op letten?

[ Voor 11% gewijzigd door xdizzy12 op 04-04-2014 20:51 ]

Pagina: 1