MAMP website zo traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 03:08
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een website en die wil ik hosten via het programma MAMP.
Alles gaat goed, totdat ik op het punt kom dat ik daarwerkelijk via http://localhost ga.
Hij laad zo langzaam dat het 30 á 40 seconden duurt voordat hij daadwerkelijk laad.
Ik heb al via google gezocht naar het probleem maar kan de juiste oplossing niet vinden.
Iemand anders nog ervaring met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat doet die pagina verder allemaal? Is het alleen maar HTML, of zit er nog een heel stuk programmeercode (zoals bijvoorbeeld PHP) in? Of laad globaal gezien alles (dus ook images) zo traag?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 03:08
AW_Bos schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:55:
Wat doet die pagina verder allemaal? Is het alleen maar HTML, of zit er nog een heel stuk programmeercode (zoals bijvoorbeeld PHP) in? Of laad globaal gezien alles (dus ook images) zo traag?
Ja de pagina's bevatten php die gegevens uit een database opvragen.
De afbeeldingen worden zonder enige moeite direct geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10 14:11
Denk dat je dan even bij je code moet gaan kijken.
De connectie van de database kan aanzienlijk meer tijd in beslag nemen dan het tonen van plaatjes vanaf het filesystem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Nabje schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:52:
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een website en die wil ik hosten via het programma MAMP.
Alles gaat goed, totdat ik op het punt kom dat ik daarwerkelijk via http://localhost ga.
Hij laad zo langzaam dat het 30 á 40 seconden duurt voordat hij daadwerkelijk laad.
Ik heb al via google gezocht naar het probleem maar kan de juiste oplossing niet vinden.
Iemand anders nog ervaring met dit probleem ?
Ik wil je enthousiasme niet in de kiem smoren, maar als je met 'hosten' doelt op het daadwerkelijk op het internet beschikbaar maken van je website (dus 'productie', en niet 'local development') dan zou ik gebruik maken van een hosting provider die iets meer ervaring heeft met deze zaken. Een en ander werkend krijgen is niet zo gek spannend, maar als je eigenlijk nog niet zoveel weet van de onderliggende laag is de kans dat het qua security allemaal klopt vrij klein. (MAMP is geen programma, maar een verzamelnaam voor Apache met PHP module en MySQL server op een Mac OSX omgeving)

Voor local development en simpelweg een beetje spelen met PHP op je eigen Mac is er overigens niet veel mis met MAMP.

Verder sluit ik me aan bij de mensen hierboven: eerste verdachte lijkt hier de code.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 20:37
Waarschijnlijk zit er dan iets niet goed met je code. Ik draai al tijden Mamp zeer stabiel en zeer vloeiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 13:02
Waar je ook zeker even naar moet kijken is de cahcing van MAMP, die komt standaard met een bijzonder ellendige kak configuratie.

en inderdaad, mamp voor local-development wilt nog wel, maar ga er asjeblieft niet op hosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
Als je wordpress draait moet je 'localhost' veranderen naar '127.0.0.1' in je config.php. Dit gaat op een of andere manier veel sneller dan de verwijzing naar localhost. Als je typo3 neos draait en je zit op windows, forget it.. dat werkt nl voor geen meter.
Anders moet je wat meer info geven, het kan aan heel veel dingen liggen zoals je hierboven terugleest. En een site hosten via mamp is idd niet het beste idee. Je hebt al een unmanaged VPS vanaf 5 euro per maand.
Pagina: 1