Is een Dremel nou echt per se nodig om je kast te modden? Een beetje goede boor met acessoires is toch ook goed of niet soms?
Tuurlijk kan dat. Dremel is echter compact en licht waardoor je makkelijk nauwkeurig werkt. Het heeft echter zijn prijs
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
mjah klopt ik heb zo`n namaak dremel en heb nu m`n kast gemod logo eruit en ziet er strak uit 
Vandeweek ff de foto`s posten
Vandeweek ff de foto`s posten
ik heb een 'echte'
alleen geen case-mod, je ziet in zo een microtower van compaq toch niks...
alleen geen case-mod, je ziet in zo een microtower van compaq toch niks...
Ik zag hem van de week in de aanbieding op de TV... met een heleboel accesoires..
Freelance tweaker
Zo'n Dremel werkt perfect als je een mooi rond gat in je PC-kast wil zagen. Ik heb sinds gisteren zo'n ding en vandaag gelijk m'n kast van drie ronde gaten voorzien. Ik zou zo geen ander stuk gereedschap weten dat net zo makkelijk werkt.
Tip: Koop er gelijk extra pak (=36stuks)'cut-off wheels'-type bij, want die dingen vliegen er door als je in metaal zaagt.
Tip: Koop er gelijk extra pak (=36stuks)'cut-off wheels'-type bij, want die dingen vliegen er door als je in metaal zaagt.
Volvo V70 D5 my2011
Die moet je voor metaal helemaal niet gebruiken, je kan beter de Fiberglass reinforced snijschijfjes (Nr: 426) gebruiken, want daar doe je langer mee.Op zaterdag 09 juni 2001 20:48 schreef FalconM het volgende:
Ik heb vrijdag mijn Inwin tower onder handen genomen:

(Alleen mijn zijpaneel, de kast is voor de rest van een vriend van me. We hebben dezelfde kast, en ik heb zijn schuur gebruikt voor de het dremelen)
voor dat meter snijwerk had ik 6 van die reinforced schijfjes nodig.
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Verwijderd
mooi!! hoeveel kost dat idd allemaal, die schijfjes plus de dremel zelf.
en nog waarschijnlijk een dom vraagje, maar dat plexiglas, hoe dik is dat, en die rubber errond, waar haal je dat?
thx
en nog waarschijnlijk een dom vraagje, maar dat plexiglas, hoe dik is dat, en die rubber errond, waar haal je dat?
thx
Was (is?) is de aanbieding bij Karwei. Een Kinzo 'imitatie dremel'. 110Watt met diverse accesoires. Heb hem gehaald nadat ik getracht had om met een boormachine gaten in de kast te maken. Werkt niet lekker. Ding kost 69 Piek en ik vind het een aanrader. Een echte dremel is stervens duur zo rond de 200 piek.
Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom
gewoon iemand zoeken waar je de dremel kan lenen 
like me
like me
Verwijderd
mooiste ronde gaten maak je met een (prof.) gatenzaag. die gamma dingen zijn hardstikke krom, maar een professionele werkt goed .
(niet geprobeerd, maar pa heeft zaak waar ze alleen profspul hebben, en da's best leuk
)
edit: afgezien van laseren dan ..
(niet geprobeerd, maar pa heeft zaak waar ze alleen profspul hebben, en da's best leuk
Luxe pakket is ongeveer 240 ...mooi!! hoeveel kost dat idd allemaal, die schijfjes plus de dremel zelf.
standaard met de schijfjes zo'n 180 tot 200 ...
Is de moeite zeker waard asl je lekker bezig bent
Yup das helemaal waar. Windows maak je met een decoupeerzaag met metaalzaagblad. En een dremel...tsja, die is handig voor het kleine werk. Bij mij was dat ff een gatenrooster voor een blowhole wegslijpen.Op zondag 10 juni 2001 12:24 schreef L@P het volgende:
mooiste ronde gaten maak je met een (prof.) gatenzaag. die gamma dingen zijn hardstikke krom, maar een professionele werkt goed .
(niet geprobeerd, maar pa heeft zaak waar ze alleen profspul hebben, en da's best leuk)
Ik heb de Black en dekker dremel kloon gebruikt, en die was 200, incl. een hoop accesoires. De slijpschijfjes zijn normaal 21,- (5 stuks), maar omdat ze verkeerd geprijst waren, kostten ze slechts 16 gulden. (gelijk een voorraadje meegenomenOp zondag 10 juni 2001 09:22 schreef Jppr het volgende:
mooi!! hoeveel kost dat idd allemaal, die schijfjes plus de dremel zelf.
thx
Het Plexiglas is 24x33 en 3 mm dik. Wat vrij dik is, maar ik had het nodig omdat de fan aan het plexiglas zelf hangt, en om vibraties van de fan te voorkomen. (17,- locale glashandel). Plexiglas heb ik vastgemaakt met extra sterk dubbelzijdig kleefband, waarvan 2 lagen op elkaar moesten, omdat het profiel om het venster te hoog was.
De rand is van plastic 6x4 milimeter U-profieltje. Bij de praxis vandaan voor nog geen 4 gulden voor een meter.
Wat je verder nodig hebt is een veiligheidsbril, handschoenen, stofkapje en oordoppen!(zie hier waarom:snijden maar!)
Ik persoonlijk vind decoupeerzagen erg onhandig voor casemodden, mijn eerste deed ik met een decoupeerzag met ijzerzaagje maar dat ging gewoon niet lekker.
Nog wat plaatjes van tijdens het casemodden:
Voorbereidend werk in photoshop: een eerste schets en laten we eens kijken hoe dat in het echt zou staan
Het echte werk: aftekenen,snijden maar!,U profiel plaatsen,Venster met fan,venster vanaf de binnenkant
ARGH! Profieltje bij de praxis? Bij welke produkten? Ik ben die tent drie/vier/vijf keer doorgeweest maar d'r staan echt overal profieltjes. Bij de meubels, bij het hout, bij het gereedschap, iedere gang staat wel een rekje. Oftewel: Waar in de praxis, bij welke schappen?
Hmm, ze staan bij de houtprofielen, in een rechtopstaand hekje met voornamelijk ijzeren profielen en staven. Daar staan ze tenminste in de mega-praxis in amsterdam-zuidoost.
Ik heb er hier nog een liggen, en op de sticker staat het volgende
Streepjescode: 232637 001953, en daaronder 2 nummers: "44 289" en 2002.68310.
Misschien dat je er wat aan hebt
Ik heb er hier nog een liggen, en op de sticker staat het volgende
Streepjescode: 232637 001953, en daaronder 2 nummers: "44 289" en 2002.68310.
Misschien dat je er wat aan hebt
U-profiel = stukje materiaal geprofileerd in een U-vormOp zondag 10 juni 2001 23:03 schreef Jppr het volgende:
wat is een profiel??? ik kom uit België als dat wat uitmaakt.
One of the animals has left its cage today.
Pagina: 1