Beste mede-tweakers,
onlangs heeft mijn oude Radeon HD4850 het eindelijk begeven en daarom ben ik op zoek naar een nieuwe kaart. Later zal ik mijn gehele systeem upgraden (Intel Core i5 4670K), maar voor nu wil ik alvast een nieuwe videokaart aanschaffen. Ik heb al veel zitten kijken en lezen, maar kom er niet helemaal uit. De eisen:
Mijn budget ligt rond de 300 euro.
Ik speel games als BF3/BF4, Call of Duty: MW3, Skyrim.
Overklokmogelijkheden van de kaart wegen voor mij niet zwaar mee.
De maximale resolutie die ik gebruik is 1080p.
De kaart moet toekomstbestendig zijn, hij moet gerust 3 jaar mee kunnen.
De kaart die ik erg interessant vind is Sapphire R9 280X Toxic 3GB. Alhoewel deze toch redelijk wat energie verstookt. Anderzijds lijken deze NVIDIA varianten ook interessant en zijn qua prestaties gelijk: Gigabyte GeForce GTX 770 2GB OC WindForce
EVGA GeForce GTX 770 2GB Superclocked ACX Cooler
Wat vinden jullie? Hebben jullie eventuele andere suggesties?
Daarnaast: is mijn oude Cooler Master M520 voeding nog voldoende?
Ik hoor graag van jullie!
onlangs heeft mijn oude Radeon HD4850 het eindelijk begeven en daarom ben ik op zoek naar een nieuwe kaart. Later zal ik mijn gehele systeem upgraden (Intel Core i5 4670K), maar voor nu wil ik alvast een nieuwe videokaart aanschaffen. Ik heb al veel zitten kijken en lezen, maar kom er niet helemaal uit. De eisen:
Mijn budget ligt rond de 300 euro.
Ik speel games als BF3/BF4, Call of Duty: MW3, Skyrim.
Overklokmogelijkheden van de kaart wegen voor mij niet zwaar mee.
De maximale resolutie die ik gebruik is 1080p.
De kaart moet toekomstbestendig zijn, hij moet gerust 3 jaar mee kunnen.
De kaart die ik erg interessant vind is Sapphire R9 280X Toxic 3GB. Alhoewel deze toch redelijk wat energie verstookt. Anderzijds lijken deze NVIDIA varianten ook interessant en zijn qua prestaties gelijk: Gigabyte GeForce GTX 770 2GB OC WindForce
EVGA GeForce GTX 770 2GB Superclocked ACX Cooler
Wat vinden jullie? Hebben jullie eventuele andere suggesties?
Daarnaast: is mijn oude Cooler Master M520 voeding nog voldoende?
Ik hoor graag van jullie!
Comfort is the enemy of achievement.