Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trunk op een HP 2524 werkt niet, op een HP 5308XL wel

Pagina: 1
Acties:

• tc_bakker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11 10:01
Hallo,

Ik heb de volgende setup met een HP 2524 switch in combinatie met een Mikrotik router:

Mikrotik >>> TRUNK ETHERNET >>> HP 2524

Ik gebruik de volgende VLANs:

VLAN101
VLAN102
VLAN103

Mikrotik setup:
De Mikrotik fungeert als router, met bovenstaande VLANs gecombineerd met de fysieke poort in een bridge. DHCP server staat ook op deze bridge en werkt naar behoren.

HP Setup:
Op de HP is poort 1 geconfigureerd als uplink naar de Mikrotik met vlan101, 102 en 103 tagged. Op poort 2 staat vlan101 untagged geconfigureerd, dus een gewone access poort.

Het probleem:
Wanneer ik mijn laptop in de accesspoort stop op de HP switch, krijg ik netjes een IP adres van de Mikrotik, maar vervolgens mag ik niets, geen PING response naar de DHCP en gateway, welke dezelfde zijn. Geen connectie naar het internet toe, kortom een IP en daar blijft het bij.

Wat ik al geprobeerd heb tot nu toe:
- Cross kabel in plaats van een straight kabel
- Reset naar factory default op de HP switch
- Upgraden van de software op de 2524
- Andere laptop aan de untagged poort van de HP switch; zelfde effect
- Setup aanpassen op de mikrotik; geen effect
- Andere HP switch geprobeerd: HP 5308XL; WERKT

Exact dezelfde configuratie als op de 2524 overgezet naar de HP 5308XL. en hierop krijg ik alles wel werkend. Internet, pingen naar gateway etc.

Wat doe ik fout, of wat zie ik over het hoofd hier. De HP 2524 en 5308XL zijn verschillende modellen, maar ik kan niet alle 2524 gaan vervangen voor de 5308XL. We hebben rond de 17 HP 2524 switches en hiermee moet het gaan werken. Of wat is het verschil tussen deze types,.

• CaPuT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 00:05
ip routing?

• tc_bakker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11 10:01
Het werkt op een 5308xl wel, met exact dezelfde configuratie als de 2524, en aan de Mikrotik is niets veranderd... Dus dat is hem ook niet. Er wordt nog niets een gerouteerd

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
En als je de HP 2524 test i.c.m. een andere router, of de mikrotik test met een andere HP2524, het kan natuurlijk ook gewoon een incompatibiliteit zijn tussen de Mikrotik firmware en HP 2524 firmware of gewoon een defecte 2524. En als je dan al 17 HP 2524's hebt liggen lijkt een mikrotik vervangen goedkoper van 17 switches :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is dit een nieuw model 2524 en staat er wellicht iets als arp snooping aan maar niet goed geconfigd?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Misschien is het handig idd om de configs van de switches even te posten hier, zodat er naar gekeken kan worden, en of de configs idd 100% gelijk zijn. Via CLI gemaakte configs zouden gelijk moeten zijn, maar bij Web geconfigureerde switches heb ik wel eens verschillen gezien in een op het oog gelijke config.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Staat ip routing niet per ongeluk aan over een default interface welke je vanuit dat VLAN niet kan bereiken?

U+

Pagina: 1