Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Phone 8.1: Microsofts nieuwe aanval op iOS en Androi

Pagina: 1
Acties:

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-11 15:24

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
In de review wordt de spraakassistent Cortana met 'hij' gerefereerd. In de Halo serie is Cortana echter een vrouwelijk personage. Lijkt ma dat deze assistent dan ook 'vrouwelijk' is.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 20:32
Ik heb er ook een opmerking over hetzelfde artikel:

reviews: Windows Phone 8.1: Microsofts nieuwe aanval op iOS en Android

in de laatste regel:
als Apple en Google de hete adem van een grote concurrent in de nek voelen, zullen ze zich meer inspannen om waardevolle features toe te voegen en te innoveren - en daar zou op termijn iedereen van profiteren.

Grammaticaal klopt het laatste stukje niet. Het is of: "en daar zal op termijn iedereen van profiteren" of: "en daar zou op termijn iedereen van kunnen profiteren."

[ Voor 17% gewijzigd door williewimp op 03-04-2014 19:18 ]

Verwijderd

Ik heb ook nog een opmerking

er staat:
Microsoft claimt dat het toetsenbord het snelheidsrecord voor typen op een smartphone heeft verbroken
Misschien kunnen jullie dat veranderen in
Microsoft heeft met dit nieuwe toetsenbord het snelheidsrecord voor typen op een smartphone verpletterd.
Het oude record van Swype was 25,94 seconden en het nieuwe record met Word Flow is 18.44 seconden.
http://www.guinnessworldr...touch-screen-mobile-phone

Verder ontbreken in het artikel nogal wat zaken die nieuw zijn in Windows 8.1.
Bijvoorbeeld nog de integratie van Skype bij het telefoneren en de Wifi Sense mogelijkheden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2014 20:09 ]

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verder klopt het volgende niet:
Een van de meestgevraagde features voor deze update is een splitsing van de verschillende volumes. Wie nu zijn geluid uitzet om bijvoorbeeld een spelletje te spelen in de trein, hoort vervolgens zijn ringtone ook niet meer, omdat Windows Phone 8 maar een 'hoofdvolume' heeft.
WP7/8 heeft al jaar en dag naast het veranderen van je volume, een toggle voor je ringtone. Je volume uitzetten maar je ringtone aanhouden is dan ook geen probleem. Tevens klopt die statement ook niet qua maar 1 volume, de volume voor geluiden, ringtone en volume van bellen zijn allen gescheiden.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
In de review wordt de spraakassistent Cortana met 'hij' gerefereerd. In de Halo serie is Cortana echter een vrouwelijk personage. Lijkt ma dat deze assistent dan ook 'vrouwelijk' is.
Ik heb erover nagedacht om Cortana als vrouwelijk aan te duiden, maar behalve de stem en de vernoeming is er geen reden om aan te nemen dat Cortana vrouwelijk is of zou moeten zijn. Ik hou derhalve het geslacht aan van het woord 'assistent' en dat is mannelijk.
Grammaticaal klopt het laatste stukje niet. Het is of: "en daar zal op termijn iedereen van profiteren" of: "en daar zou op termijn iedereen van kunnen profiteren."
Het verschil tussen 'zal' en 'zou' is hier dat er aan een voorwaarde moet worden voldaan voordat deze situatie optreedt. Ik zie de fout daar niet van in, zou je kunnen toelichten waarom dat zo zou zijn?
Misschien kunnen jullie dat veranderen in

Microsoft heeft met dit nieuwe toetsenbord het snelheidsrecord voor typen op een smartphone verpletterd.
Dat voegt een extra laag van subjectiviteit toe; verpletterd geeft iets aan over de mate waarin het record verbroken is. Dat lijkt me niet op zijn plek.
Verder ontbreken in het artikel nogal wat zaken die nieuw zijn in Windows 8.1.
Bijvoorbeeld nog de integratie van Skype bij het telefoneren en de Wifi Sense mogelijkheden.
Je hebt gelijk, al is Wifi Sense al in beperkte mate en zonder fancy naam natuurlijk nu al aanwezig. Bovendien heb ik ze niet in actie gezien - en dus weet ik niet of ze al in de huidige firmwares zitten. Ik denk dat we dat bij de eerste review van een WP8.1-apparaat wel zullen uitproberen, om te kijken hoe de omschakeling gaat.
WP7/8 heeft al jaar en dag naast het veranderen van je volume, een toggle voor je ringtone. Je volume uitzetten maar je ringtone aanhouden is dan ook geen probleem. Tevens klopt die statement ook niet qua maar 1 volume, de volume voor geluiden, ringtone en volume van bellen zijn allen gescheiden.
Dat is beide waar. Ik heb even wat info over de toggle toegevoegd. Het in-call volume is inderdaad gescheiden, maar alleen aan te passen als je daadwerkelijk belt. Ik heb ook die info even toegevoegd voor de duidelijkheid.

Dank voor de feedback allen :)

Verwijderd

arnoudwokke schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 07:48:
[...]
Dat voegt een extra laag van subjectiviteit toe; verpletterd geeft iets aan over de mate waarin het record verbroken is. Dat lijkt me niet op zijn plek.
Ja, dat was niet toevallig.
De huidige tekst over vind ik namelijk nogal negatief voor een toetsenbord dat in een objectief gemeten record 40% sneller presteert.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Nu klopt het alleen niet meer.
Wie nu zijn geluid uitzet om bijvoorbeeld een spelletje te spelen in de trein, hoort vervolgens zijn ringtone ook niet meer, omdat Windows Phone 8 naast het in-call volume maar een 'hoofdvolume' heeft voor zowel notitificaties als apps. Dat is nu voorbij: ringtones en notificaties hebben een eigen volume, los van media, apps en games. Overigens kun je nu al wel via een toggle bepalen of de telefoon alleen geluid maakt of ook een ringtone moet laten horen.
Dit is natuurlijk niet meer begrijpelijk voor iemand die het systeem niet kent. Ik heb vrijwel altijd mijn systeem geluiden uitstaan, maar ringtone staat bijna altijd aan.
Het hele ringtone verhaal hoort hier ook niet thuis, dat is altijd al geweest en is onveranderd. Het gaat hier echt om dingen zoals wel je whatsapp horen, maar niet je game updates bijv.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 09:50
Verdere opmerkingen die nog werden aangekaart in de comments:

- op de lumia 1520 zijn er 5 quick toggles mogelijk (niet "niet meer dan vier")
- het artikel doet vermoeden dat Lumia Cyan een eigen versie van Nokia van WP8.1 is. Dat is niet waar. Ze worden gebundeld (door Nokia), maar Cyan is een extra laag functies boven op 8.1 en géén source code edit, maar een addition.

Ik ben ermee akkoord dat Cortana vrouwelijk zou moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door BramVroy op 04-04-2014 15:36 ]

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03:40
arnoudwokke schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 07:48:
[...]

Ik heb erover nagedacht om Cortana als vrouwelijk aan te duiden, maar behalve de stem en de vernoeming is er geen reden om aan te nemen dat Cortana vrouwelijk is of zou moeten zijn. Ik hou derhalve het geslacht aan van het woord 'assistent' en dat is mannelijk.

[...]
Hier: http://video.ch9.ms/sessions/build/2014/KEY001.mp4
Vanaf 13:25, vrouwelijk dus.
Het verschil tussen 'zal' en 'zou' is hier dat er aan een voorwaarde moet worden voldaan voordat deze situatie optreedt. Ik zie de fout daar niet van in, zou je kunnen toelichten waarom dat zo zou zijn?

[...]
Maak er dan zou kunnen van. Nu is het een onvoltooid verleden toekomende tijd en dat wil je niet denk ik. :) En welke voorwaarde bedoel je precies? De als -> dan zit al eerder in het verhaal

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
De huidige tekst over vind ik namelijk nogal negatief voor een toetsenbord dat in een objectief gemeten record 40% sneller presteert.
Nog eens nagezocht; het blijkt dat het oude record op 18,53 seconden stond (een Galaxy S4 uit mijn hoofd), een minieme verbetering dus. Het toetsenbord verplettert dus inderdaad niets.
Dit is natuurlijk niet meer begrijpelijk voor iemand die het systeem niet kent. Ik heb vrijwel altijd mijn systeem geluiden uitstaan, maar ringtone staat bijna altijd aan.
Het hele ringtone verhaal hoort hier ook niet thuis, dat is altijd al geweest en is onveranderd. Het gaat hier echt om dingen zoals wel je whatsapp horen, maar niet je game updates bijv.
Ah oke, thanks.
- op de lumia 1520 zijn er 5 quick toggles mogelijk (niet "niet meer dan vier")
Dank, heb ik verbeterd.
het artikel doet vermoeden dat Lumia Cyan een eigen versie van Nokia van WP8.1 is. Dat is niet waar. Ze worden gebundeld (door Nokia), maar Cyan is een extra laag functies boven op 8.1 en géén source code edit, maar een addition.
Ik zou willen bepleiten dat als je zaken toevoegt aan een update, het wel degelijk een nieuwe uitgave wordt.
Hier: http://video.ch9.ms/sessions/build/2014/KEY001.mp4
Vanaf 13:25, vrouwelijk dus.
Ik heb de keynote ook gezien en ik snap de wens van Microsoft om het te personaliseren, maar het is een assistent en die hoedanigheid een mannelijk begrip. Ik snap dat mensen het personaliseren, zoals Raj in The Big Bang Theory die een crush had op Siri, maar dat is geen reden om dat ook zo in teksten te verwerken, vind ik.

Verwijderd

arnoudwokke schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:55:
[...]

Nog eens nagezocht; het blijkt dat het oude record op 18,53 seconden stond (een Galaxy S4 uit mijn hoofd), een minieme verbetering dus. Het toetsenbord verplettert dus inderdaad niets.
Het oude record stond op 25,94 met een Galaxy S4 en was in 2013 al doorr Microsoft verbeterd naar 20.53 en is in 2014 nogmaals verbeterd tot 18.44
http://research.microsoft...ures/wordflow-040414.aspx

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Ik kan op diverse plekken bevestiging vinden van het oude record van 18,53 seconden, maar jouw punt ondersteunt nu dus dezelfde claim.
Pagina: 1