Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:21
Ik wil in Belgie gebruik maken van mobiel internet door een prepaid simkaartje te kopen.
Bij voorkeur wil ik een data-only sim kopen van viking mobile voor 15 euro waarbij je 2 gb. krijgt.
https://mobilevikings.be/en/account/register/start/

Maar ik heb geen idee hoe dit soort "data-only" sims werkt, er staat bij dat het voor tablets is.
-Werkt een "data-only" sim wel in een telefoon?
-Heb je dan uberhaupt een mobiel nummer of niet?

Het idee zou zijn de sim in de telefoon te stoppen en dit dan ook als AP te gebruiken voor andere apparaten over wifi, maar ik weet niet of dat een goed plan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Bij Android-telefoons heb je dan gewoon een internetverbinding, maar kun je uiteraard niet bellen of sms-en. Bij andere telefoons werkt het waarschijnlijk op dezelfde manier.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Dat moet wel werken. Die sim weet echt niet of hij in een iPad of een S4 zit ;). Je krijgt gewoon een telnr en waarschijnlijk kan je wel (tegen flinke kosten) sms-jes versturen / ontvangen, bellen kan echter niet.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:47

Eagle Creek

Breathing security

Ja, dat moet werken.
Hij is niet zoals providers hem in de markt zetten maar technisch is er geen verschil.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Het gaat inderdaad om een android telefoon (S2), maar start die dan wel op met een data-only sim "zonder" nummer? Zonder "normale" sim start ie immers ook niet op maar kun je hem alleen voor noodoproepen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een data-only sim heeft ook een telefoonnummer. Je kunt er meestal ook mee sms'en

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zijn er mensen die dit getest hebben?

Voordat ik ga bestellen wil ik graag weten of het in de praktijk werkt.
"zou moeten werken" is me nog net iets te weinig concreet daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Mijn android-telefoon start op met een data-sim, dus het zou gewoon moeten werken.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ASW1 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:58:

Het werkt. Je telefoon weet niet eens dat 'ie er niet mee kan bellen. Het is een normale sim verder, de 'wel of niet bellen' meuk zit in het netwerk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ok, bedankt. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:58
ASW1 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:58:

ja werkt prima.
Heb het zelf getest met een Vodafone data-only kaart in een S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Wellicht was het ook wel zo handig geweest om de helpdesk van Mobile Vikings te vragen en als dat niet duidelijk genoeg was hier om hulp te vragen. Past wel in het rijtje van zelf eerst op onderzoek gaan voordat je hier met de vragen komt :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Op hun website staat het niet, en ik denk dat er hier betere antwoorden komen dan van de gemiddelde helpdesk.

Beschouw het maar als een compliment. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:56
Ik ben wel blij met dit topic want ik wil hetzelfde gaan doen. Ik heb 4G van T-mobile maar ondervind dikke problemen in veel steden en plaatsen buiten Amsterdam. Hier een SGS3 (4G)

Ik speel graag Ingress en dan heb je wel continu een data verbinding nodig. Thuis in Amsterdam heb ik gewoon 4G en dit werkt super, lekker snel ook. Echter in Den Bosch, 's Graveland, Hilversum, Almere Haven slecht tot gewoon geen data verbinding en dan zijn er nog plaatsen waar het echt heel traag gaat. Haarlem bijvoorbeeld, ligt toch naast Amsterdam maar zeer stroef netwerk.

Nu ben ik aan het kijken bij KPN en vond dit: http://mobiel.kpn.com/bestellen/mobiel-internet-normaal

Dit zou dus ook moeten werken als ik de berichten zo lees. Kan ik dus alleen even niet gebeld worden als ik dit kaartje erin heb.

Ik weet van iemand die een soort verleng stukje in zijn simslot had en kon switchen tussen twee simkaarten. Volgens mij moet je je phone dan rooten maar dat zoek ik dan nog uit. Zou helemaal perfect zijn. Probleem is dat ik nog 1,5 jaar aan mijn T-mobile abbo vast zit :X

Daily driver; MB R171 SLK280

Pagina: 1