Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-07 11:20
Al een aantal jaar gebruik ik Timemachine voor het maken van de back ups voor mijn macbook pro 2010 (13 inch). Laatste keer dat ik een back up heb gemaakt en de macbook gekoppeld is geweest aan de timemachine schijf is 24 maart.

Onlangs heb ik OSx geupdate en sinds gisteren weer eens de macbook aan de schijf gekoppeld om een back up te maken.

De schijf wordt herkent en OSx vraagt om een wachtwoord voor toegang. Nu weet ik dat ik dit wachtwoord nooit heb veranderd en dat het klopt maar tot op heden kan ik geen toegang krijgen tot de schijf en timemachine. Krijg de melding dat de schijf niet goed is losgekoppeld, terwijl de timemachine schijf via een hub is gekoppeld met de macbook en ik niet zomaar de usb-kabel eruit trekt.

Heeft iemand dit vaker al meegemaakt of een oplossing voor handen?
Heb nog niet gecontroleerd of de externe schijf uberhaupt nog wel goed is. kan ook zijn dat die al tegen het einde van zijn latijn is maargoed...

betreft een macbook pro late 2010 13 inch model + WD Mybook 320GB als time machine.
OSx. Mavericks met laatste updates.

[ Voor 6% gewijzigd door koentjuh1987 op 03-04-2014 13:05 . Reden: toevoeging opstelling (macbook + WD) ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02

talin

ES-MA

en als je het admin wachtwoord invoert?

lijkt me dat de verse install graag even wil weten met wie deze te maken heeft aangezien er een Osx update is geweest.

zou hetzelfde zijn als die externe schijf nu aan een andere pc koppelen en die zou zo maar bij jou backups kunnen?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
admin wachtwoord geprobeerd. Is op mijn macbook hetzelfde als toegang verkrijgen tot de time machine.

Er is btw geen verse instal geweest. maar osx gaf de melding dat er updates waren en die heb ik geinstalleerd...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:52
En als je bij je instellingen aangeeft dat er geen backups hoeven te worden gemaakt (dus Time Machine uitschakelen) en daarna weer opnieuw inschakelen en alle instellingen opnieuw invoeren? Misschien is er bij het updaten iets corrupt geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
ik ga het vanavond thuis even proberen. Had Timemachine al uitgeschakeld maar zal eens kijken wat er gebeurt als ik het weer inschakel.

Er zou iets corrupt kunnen zijn. Mocht het niet werken dan overweeg ik een clean install en vervolgens proberen een back up terug te plaatsen... (heb nu even handmatig een back up gemaakt van de bestanden)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
timemachine reageert niet echt meer. Ben er bang voor dat de schijf het lootje heeft gelegd. Iemand een goede app om je schijf helemaal te controleren? Voor windows ken ik er wel een paar maar voor op de mac....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 09:14
OSX schijfhulpprogramma al gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
schijfhulpprogramma wel gedraaid maar herkent de schijf niet.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 09:14
Dan lijkt het erop dat de externe schijf het probleem is. Dat kan dan nog aan de schijf zelf liggen of aan de behuizing/voeding waar hij in zit. Heb hier zelf ook wel schijven gehad waarvan de voeding kapot ging terwijl de schijf zelf nog prima was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
zal eens kijken of ik nog een voeding heb liggen. Want heb er nu mijn totale back up van de macbook op staan...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
uiteindelijk heeft mijn schijf het lootje gelegd....

...

Pagina: 1