We hebben scanners met een zelfgemaakte applicatie. Deze gaat op de 5 minuten de scannings die in een txt file op de scanner staan kopiëren naar een locatie op het netwerk.
Dan controleer ik of de file op de server aanwezig is, zo ja dan kijk het script of er een storage card aanwezig is, zo ja dan word de txt daar opgeslagen als back-up en dan verwijder ik de txt file.
Echter merken we dat sinds kort meerdere malen worden gekopieerd. Ik vermoed dat het te maken heeft met dat de netwerk connectie even wegvalt tussen het kopiëren en controleren, maar ben daar niet helemaal zeker van. Vroeger heb ik het al wel eens 1 of 2 keer weten voorvallen maar nu was het meermaals per dag.
Eigenlijk hoopte ik dat de functie copy een true zou returnen indien gekopieerd maar dat blijkt niet zo te zijn of ik vind daar toch niets van terug in de documentatie
Hoe kan ik een waterdicht systeem maken dat er altijd voor zorgt dat de file weg is en indien ze weg is altijd verwijderd word? Ben hier al even op bezig en bovenstaande code is het laatste wat ik heb gemaakt en nu is het enkel erger geworden, en het enige dat ik toegevoegd heb zijn alleLogSync aanroepen en deze lijnen:
Verder is de code voor het kopiëren en controleren ongewijzigd gebleven, dus het is me een mysterie waarom we er nu plots zoveel last van hebben.
Dan controleer ik of de file op de server aanwezig is, zo ja dan kijk het script of er een storage card aanwezig is, zo ja dan word de txt daar opgeslagen als back-up en dan verwijder ik de txt file.
Echter merken we dat sinds kort meerdere malen worden gekopieerd. Ik vermoed dat het te maken heeft met dat de netwerk connectie even wegvalt tussen het kopiëren en controleren, maar ben daar niet helemaal zeker van. Vroeger heb ik het al wel eens 1 of 2 keer weten voorvallen maar nu was het meermaals per dag.
Eigenlijk hoopte ik dat de functie copy een true zou returnen indien gekopieerd maar dat blijkt niet zo te zijn of ik vind daar toch niets van terug in de documentatie
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Private Sub Copy_File_To_Server() Dim name As String name = Date.Now.ToString("yyyyMMddHHmmss", System.Globalization.CultureInfo.InvariantCulture) & txtGebruiker.Text & "-TERM001.TXT" 'MsgBox(name) If IsConnected() Then LogSync("connected") If File.Exists("FlashDisk\TERM001.TXT") Then File.Copy("FlashDisk\TERM001.TXT", "\\sbs\files\MAP\" & name, False) If Directory.Exists("Storage Card\") Then File.Copy("FlashDisk\TERM001.TXT", "Storage Card\" & name, False) Else LogSync("Storage card not found. " & name & " not backed-up") End If If File.Exists("\\sbs\files\MAP\" & name) Then LogSync(name & " found on server -> deleting") File.Delete("FlashDisk\TERM001.TXT") Me.Text = titel & " S: " & Date.Now.ToString("HH:mm:ss", System.Globalization.CultureInfo.InvariantCulture) End If Else LogSync("No TERM001.TXT found") End If Else LogSync("Not connected...") End If End Sub |
Hoe kan ik een waterdicht systeem maken dat er altijd voor zorgt dat de file weg is en indien ze weg is altijd verwijderd word? Ben hier al even op bezig en bovenstaande code is het laatste wat ik heb gemaakt en nu is het enkel erger geworden, en het enige dat ik toegevoegd heb zijn alleLogSync aanroepen en deze lijnen:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
| If Directory.Exists("Storage Card\") Then File.Copy("FlashDisk\TERM001.TXT", "Storage Card\" & name, False) Else LogSync("Storage card not found. " & name & " not backed-up") End If Me.Text = titel & " S: " & Date.Now.ToString("HH:mm:ss", System.Globalization.CultureInfo.InvariantCulture) |
Verder is de code voor het kopiëren en controleren ongewijzigd gebleven, dus het is me een mysterie waarom we er nu plots zoveel last van hebben.
Just me