Het is geen webapp, het is dezelfde site die zich schaalt naar het apparaat dat je gebruikt

Die keuze kan ik wel en niet begrijpen. Een native applicatie is namelijk veel gebruiksvriendelijker dan een mobiele website.
Als je een tafel maakt en hij staat scheef, geef je dan de schuld aan de hamer die je hebt gebruikt? Of iets gebruiksvriendelijk is, ligt niet aan het gereedschap dat je gebruikt. Domweg zeggen dat iets gebruiksvriendelijk is omdat je een zilveren hamer ipv een gouden hamer gebruikt is niet juist. Er zijn native apps die vele malen onpraktischer zijn dan de site, en er zijn apps die vele malen praktischer zijn dan de apps. Het ligt geheel aan hoe het is ontwikkeld, ipv waarmee
Daarnaast kost het inladen van een mobiele website meer data dan een native applicatie.
Tweakers is enorm geoptimaliseerd, dus qua data valt het reuze mee. Helemaal als je het gaat vergelijken met andere sites, die vaak vele mb's inladen. Dat doen wij niet
Maar goed, ieder zijn keuze... Ik vind het in ieder geval jammer. Ben ervan overtuigd dat jullie met een native applicatie een veel groter publiek kunnen aanspreken! Zeker met het oog op jullie commerciële doelen.
Ja en nee. Een app moet je vinden via een store. Als we een groter publiek willen aanspreken, dan moeten we daar zijn waar ze zoeken: zoekmachines. We willen het grote publiek aanspreken tijdens hun aankooporiëntatie. Zij zoeken bijvoorbeeld op 'Beste tablets 2014' of 'Review Nexus 5'. Waar doen zij die opdracht, in een app store of via een zoekmachine?

Als zij ons toch al vinden via google, waarom dan niet direct op die plek servicen, ipv eerst lastig vallen met een melding dat, omdat je een telefoon gebruikt, je onze app moet gaan installeren voordat je de content mag lezen? Natuurlijk zijn er heel veel nuances en wat ik hier boven schets is heel simpel. We kunnen hier nog ellenlang over discussieren, maar daar heb ik nu geen zin of tijd voor

Het is trouwens wel echt ouderwets om niet alle functionaliteiten aan te bieden als je een native app maakt van je website.
Tweakers is een enorm uitgebreide site, met talloze user stories. Die zouden dan allemaal voor ieder platform ontwikkeld moeten worden (wederom: er zijn nuances, denk aan een Phonegap etc, maar laten we dat voor het gemak even achterwege laten). We maken de site met een klein team (2 product owners, 5 developers), we hebben simpelweg niet de resources om een dergelijke app te ontwikkelen. En naast het puur ontwikkelen, moet je het ook onderhouden en voldoende liefde geven. Dat lukt simpelweg niet met een klein team. Ga je het toch achtervolgen, dan is het een waste of resources. We zijn al druk genoeg met de site zelf; ik moet er niet aan denken om ook nog eens 3 extra platformen goed te kunnen ondersteunen. Als we enkel een nieuws site waren, enkel een review site waren, enkel een prijsvergelijker waren, enkel een marktplaats waren of enkel een forum waren en we hadden hetzelfde team, dan was het verhaal waarschijnlijk anders geweest.
Een responsive design is daarom voor Tweakers op dit moment de meest logische keuze. Ik sluit niet uit dat we niet ooit nog nieuwe apps gaan ontwikkelen, maar we zullen dan heel goed moeten kijken wat aansluit bij onze strategie en heel belangrijk: wat realistisch is om te kunnen ontwikkelen.