Op het moment heb ik een server ingericht staan waarop ingelogd kan worden via rdweb.
Maar nu loop ik tegen een kleine issue aan dat mensen niet via de rdweb kunnen inloggen.
Lokaal werkt het wel als je naar https://serverip/rdweb gaat.
Maar nu als je via fqdn adres inlogt op rdweb, kan ik wel inloggen maar kan ik geen verbinding maken met de terminal server zodra ik op het icoontje klik in rdweb.
Nu zie ik dat er voor de externe computer een intern adres is gebruikt. Kan dit de issue zijn? Krijg namelijk na het klikken de melding dat de externe computer niet beschikbaar is. Wat denk ik duidt op het feit dat er een lokaal adres opgegeven staat.
Waar kan ik dit aanpassen?
Verder heb ik een certificaat ingesteld staan voor:
RD connection broker: publiceren
RD-webtoegang
RD-Gateway
Heb hiervoor een publiek fqdn adres gebruikt en daar een certificaat op laten gegenereerd.
Alleen kwam ik er achter dat ik een wildcard certificaat nodig ben. Klopt dat?
Heb bij "RD connection broker eenmalige aanmelding" ook geprobeerd een certificaat te plaatsen, maar dan kan ik niet meer bij de dc via rdp.
Kan iemand mij even wat duidelijkheid verschaffen?
Maar nu loop ik tegen een kleine issue aan dat mensen niet via de rdweb kunnen inloggen.
Lokaal werkt het wel als je naar https://serverip/rdweb gaat.
Maar nu als je via fqdn adres inlogt op rdweb, kan ik wel inloggen maar kan ik geen verbinding maken met de terminal server zodra ik op het icoontje klik in rdweb.
Nu zie ik dat er voor de externe computer een intern adres is gebruikt. Kan dit de issue zijn? Krijg namelijk na het klikken de melding dat de externe computer niet beschikbaar is. Wat denk ik duidt op het feit dat er een lokaal adres opgegeven staat.
Waar kan ik dit aanpassen?
Verder heb ik een certificaat ingesteld staan voor:
RD connection broker: publiceren
RD-webtoegang
RD-Gateway
Heb hiervoor een publiek fqdn adres gebruikt en daar een certificaat op laten gegenereerd.
Alleen kwam ik er achter dat ik een wildcard certificaat nodig ben. Klopt dat?
Heb bij "RD connection broker eenmalige aanmelding" ook geprobeerd een certificaat te plaatsen, maar dan kan ik niet meer bij de dc via rdp.
Kan iemand mij even wat duidelijkheid verschaffen?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O