Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 12:05
Ik zit met het volgende dilemma:

Ik heb mijn Ipad 4 16GB Wi-Fi te koop/ruil staan omdat ik graag een wat kleinere tablet wil, ik wou eigenlijk de nieuwe Ipad Mini Retina gaan kopen maar ik kreeg een ander bod, namelijk een ruil tegen een Lenovo Miix 2.

Ik heb zo veel mogelijk reviews gelezen maar ik ben bang dat ik de resolutie na een aantal weken als 'storend' begin te ervaren (1280 x 800 8 inch IPS scherm), maar de Hardware (Bay Trail) i.c.m. Windows 8 lijken mij echt super!

Wat vinden jullie ervan? Het gaat trouwens om het 64GB model en een groot prijsverschil zit er niet tussen de Ipad mini Retina en de Lenovo Miix 2.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:43
Als je bedenkt dat de 42 inch TV die je thuis hebt staan ook waarschijnlijk maar 1920x1080 is, valt dat op een 8 inch met 1280x800 wel mee.
Meer praktisch, wat wil je ermee doen, en kunnen beide apparaten dat?
En verder, heb je in Apple software geinvesteerd, en wil je dat geld nogmaals uitgeven voor de Lenovo (en is de gewenste software beschikbaar)?

In zijn algemeenheid zou ik bij Apple blijven, zodat je weet wat je krijgt. De Lenovo is niet erg bekent, dus een groter risico. Ook hangt het van de Windows 8 versie af (RT of de gewone) wat je kunt installeren. Mijn ervaring is dat je met de gewone Windows 8 tablets alles kunt wat je wil, maar dat ze wel een stuk zwaarder en dikker zijn dan een iPad of Android tablet.

Verwijderd

Zeg, dat is niet geheel in de Tweakers-geest. Gewoon lekker uitproberen, als het niks is haal je wat anders.

"De Lenovo is niet bekend, dus een groot risico" is ook een beetje bullshit. Lenovo maakt zeer solide laptops voor een zeer goede prijs, ik kan me voorstellen dat dat bij hun tablets niet anders is.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 21:33 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

De lenovo is wel bekend en niet slecht. Ik heb echter een win tablet gehad en moet zeggen dat het leuk is voor een keertje maar de lage resolutie i.c.m. het kleine geheugen en geen usb 3.0 voor usb sticks maakt het toch wel erg jammer.

De ipad mini is een uitstekend apparaatje. Hoewel ik liever voor de lg pad 8.3 waa gegaan. Die heeft een veel mooier scherm dan de ipad mini retina.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Mizgala28
  • Laatst online: 13-11 12:05
Qua tablets weet ik het niet maar Lenovo is een hele bekende merk die erg goede zakelijke laptops maakt dus niet bekend is onzin.

Verwijderd

Uiteindelijk gebruik je een tablet omdat die:

(1) een lange accuduur heeft en niet na 2 uur al aan de oplader moet. Heb je de accu-uithoudingsvermogens vergeleken?

(2) De Lenovo Miix is al gebruikt. Hoe goed is de accuduur nog? (dit kan je de verkoper laten testen met een accu-analyser programmaatje die de reload-cycles kan uitlezen)

(3) een tablet die lekker in de hand ligt: niet te zwaar en niet te groot. Is het gewicht van de Miix 2 lager dan een iPad mini?

(4) Let er op dat hij maar 2GB geheugen heeft. Veel programma's vragen tegenwoordig minimaal 4GB.

(5) maar uiteindelijk draait het allemaal om de software. Gebruik je nu veel kwaliteitsapp's voor iOS [anders dan Facebook ofzo die je overal wel hebt] ?

Als je al een laptop met Windows hebt, zou ik geen tablet met ook Windows hoeven. Zou dan lekker voor de Retina iPad gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 22:02 ]

• Frozen
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

@hierboven van die 4gb klopt niet. Er draait 32 bits windows op. Daar slurpen de progjes minder ram.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 12:05
Bedankt voor de reacties, ik heb hem toch geruild en ik ben blij dat ik het heb gedaan.
Windows 8,1 loopt super vloeiend en alles gaat net even wat sneller dan de iPad!

Een ander voordeel is dat ik gewoon alle programma's kan gebruiken die ik ook op de pc gebruik, ik zal dus ook niet meer overstappen naar ios of Android.

Het scherm was even wennen maar heel veel verschil zit er niet in, ook de accuduur stelt niet teleur en de tablet wordt niet warm als je bijvoorbeeld San Andreas speelt.

Zodra de opvolger van bay trial (Cherry trial) uit is zal ik overstappen naar een (Cherry trial) based tablet vanweg de snellere gpu.
Pagina: 1