• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-01 12:57
Goedemorgen Tweakers,

Ik ben nu een paar dagen bezig aan mijn eerste game pc build. Gisteren was hij zo goed als af (behalve de kabels wegwerken en behuizing sluiten) dus ik besluit hem aan te sluiten op de stroom om te kijken of alles draait. Gelukkig! Alles begon te draaien (fans e.d.), op een klein detail na. De speaker van m'n moederbord gaf geen piep (AsRock 970 Xtreme3 2.0) .. Ik wilde m'n scherm aansluiten om te kijken of ik überhaupt beeld had of iets dergelijks. Helaas had ik de verkeerde kabel van m'n monitor dus heb niks kunnen zien.
Mijn vraag is dan ook of dit een groot probleem is en dat ik nu een soort van gedoomd ben of dat die niet zoveel uitmaakt? Vanavond zal ik met een goede kabel van m'n monitor kijken of ik beeld heb en een update geven. Alvast bedankt

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 14:39
Er zijn wel meer moederborden die een piep geven nadat de PC wordt opgestart, meerdere piepjes achter elkaar is meestal een probleem, bij 1 zou ik me niet zo druk maken.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:04

SeatRider

Hips don't lie

Heb je de afstandsbusjes goed gebruikt (ook niet per ongeluk één teveel, zodat hij kortsluiting maakt)?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Vincedf
Ardj schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:59:
Er zijn wel meer moederborden die een piep geven nadat de PC wordt opgestart, meerdere piepjes achter elkaar is meestal een probleem, bij 1 zou ik me niet zo druk maken.
Hij gaf juist geen piep, en ik had gehoord dat wanneer die niet een piep geeft, hij niet goed werkt.
SeatRider schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:01:
Heb je de afstandsbusjes goed gebruikt (ook niet per ongeluk één teveel, zodat hij kortsluiting maakt)?
Ja voor zover ik weet wel, heb alleen 1 schroefje minder kunnen plaatsen omdat ik daar niet bij kon door de processor koeler.

[ Voor 31% gewijzigd door Vincedf op 03-04-2014 09:04 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:23
Mijn PC piept nooit als ie opstart. Ik zou me dus geen zorgen maken.

Vette shit!

• Vincedf
R.E. schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:03:
Mijn PC piept nooit als ie opstart. Ik zou me dus geen zorgen maken.
Oke, ik ga vanavond kijken of ik wel beeld krijg of iets dergelijks. Kom er wel net achter dat m'n RAM modules verkeerd zitten. Maar dat zou het ook niet kunnen zijn want dat zou alleen betekenen dat hij nu niet werkt met dual channel.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:00
Jouw bord heeft geen speaker, die kan je net linksboven de SATA poorten aansluiten als je er nog eentje los hebt liggen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-reichelt.de/bilder/web/xxl_ws/E200/ASROCK_970_EXT32_01.png

• Vincedf
Ja klopt, er zat een speaker bij m'n PSU of behuizing (weet ik zo snel niet meer) die heb ik aangesloten op de 4 pins aansluiting links boven de SATA aansluitingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Vincedf op 03-04-2014 09:43 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:58

Nemesizz

Untouchable

Dan nog hoeft ie niet te piepen.

Heb zelf een bord van MSI, en die piept ook niet (tenzij er dramatisch iets fout gaat).
'Vroeger' piepten de meeste moederborden 1x als ie succesvol door de POST was, maar dat doen ze tegenwoordig lang niet allemaal meer.

• Vincedf
Oke, zal hem na me werk nogmaals testen maar dan met monitor.

• Vincedf
Bedankt voor de hulp. Gisteren even m'n RAM modules in slot A2 en B2 gedaan plus m'n 8 pins voeding even aangedrukt. Werkt als een zonnetje! Dit topic kan dicht.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Computers die een piep geven bij opstarten, dat is lang geleden dat ik dat gehoord heb. Sluit nooit meer een speaker aan - als die al in de behuizing zit. :)
Pagina: 1