Advies stillere koeler voor fx 8150

Pagina: 1
Acties:

• Moebius78
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-02 09:33
Draai sinds een jaar op de stock koeler van amd en deze begint mij echt de keel uit te hangen. Zodra mijn cpu boven de 62 graden schiet zit de koeler op max rpm en das net een opstijgende straaljager. Dus ik zoek een stil alternatief, zat misschien te denken aan waterkoeling maar alleen als het ook echt stil kan. Iemand tips of ervaringen met deze cpu of koeler? En tot welke temperatuur is mijn cpu eigenlijk veilig.

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-02 21:53
ik heb een fx 8320 met standaard koeler, ik weet niet of ze verschillend zijn. Maar gebruik anders de tool van je moederbord om de cpu fan in te stellen hoe je dat wilt. Misschien zit er wel veel stof in

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-02 16:06

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Ik zou je zelf de nh-u14s willen advieseren.
pricewatch: Noctua NH-U14S

Heb zelf deze koeler op een fx6200 OC(4.6ghz) en op een fx8350 (4 ghz) geplaatst.. Beide komen onder volle load niet boven de 47 graden celcius uit. De fan op het koelblok draait bij mij maximaal 850 toeren. Dit terwijl hij 1500 toeren zou kunnen draaien in theorie. Dit resulteert in een erg stille en bijzonder goed koelende koeler.
Je zult er helaas wel een paar tientjes voor neer moeten leggen.

Waterkoeling is niet nodig om een stil en goedgekoeld systeem te bouwen :)

Hieronder nog een linkje naar een onleesbare site waarbij je als je iets naar beneden scrolt resultaten van vele CPU koelers kan vinden :)

http://www.thelab.gr/heat...eview-database-89014.html

Ik hoop je hiermee op weg geholpen te hebben :)
Succes

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16
Als je echt stille koeling wilt hebben kun je het best de pricewatch: be quiet! Dark Rock Advanced C1 nemen. Ik hem zelf en hij is op full load bijna niet te horen. Mijn ondere onderdelen zijn luide dan mijn koeler. Hij is echter niet geschikt als je diehard wilt overklokken. Als je normaal wilt overklokken kan dat wel aangezien ik mijn i5 2500k toch naar 4,7 ghz heb overgeklokt hiermee.

• Moebius78
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-02 09:33
dank je zal eens kijken welke ik neem

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Moebius78 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:44:
dank je zal eens kijken welke ik neem
Als je de allerbeste wilt, dan ga je gewoon even googlen voor wat reviews. ;)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Welke kast heb je?

Die Noctua is natuurlijk wel leuk, maar ook prijzig.

Andere leuke, goedkopere opties zijn:
pricewatch: Thermalright True Spirit 140 erg koel en stil, en vrij goedkoop, maar erg hoog.
pricewatch: Thermalright HR-02 Macho Rev. A iets lagere broertje van de True Spirit, vergelijkbaar qua koelte en stilte.
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 goedkoop, en zal waarschijnlijk wat minder koelen dan de andere opties, maar is ook nog lekker stil .
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition erg populaire keuze, niet zo hoog, dus past in meer kasten dan de Thermalrights. Prestatie is hetzelfde als de Thermalrights.

Zelf heb ik een Macho op een x6 1100T staan, in een Fractal Define R4, en zelfs met CPU op 100% load is dat ding letterlijk fluisterstil.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1