Op mijn Gigabyte GA-EP45-DS3R is o.m. een plextor DVD/CD lezer met PATA interface aangesloten. Vrij plotseling is deze onder W7Ult verdwenen. Hij komt niet terug in Apparaatbeheer, maar hij wordt wel in het BIOS scherm vermeld. Aan de hardware/kabels e.d. kan het niet liggen want onder W8 (het systeem is dual-boot) is hij gewoon aanwezig. Onder W7 in HKLM/CCS/Control/Class/{4D36 enz. komen de waarden upper en lower filter niet voor. Iemand enig idee?
SSD zeker aangesloten, je zal een verloop moeten aanschaffen naar SATA
Onder w8 werkt het wel, lijkt me geen hardware issueSpeedmaster schreef op donderdag 03 april 2014 @ 01:20:
SSD zeker aangesloten, je zal een verloop moeten aanschaffen naar SATA
Niet aansluiten W7 opstarten, afsluiten, opnieuw aansluiten heb je vast al geprobeerd?
Wordt de PATA controler in W7 apparaatbeheer aangegeven?
Wordt de PATA controler in W7 apparaatbeheer aangegeven?
Met fish ben ik eens dat het geen hardware issue is. De vermoedelijke oorzaak is een te vrijmoedig gebruik van DriverMax. Gelukkig trek ik elke maand een copie van de systeempartitie (de gebruikersgegevens staan op andere partities). Met het terugzetten van de copie dacht ik uit de brand te zijn, echter het booten leidde gelijk tot een BSOD. De veranderde schijf GUIDs bleken hiervan de oorzaak te zijn. De oplossing was eenvoudig: in HKLM/System de sleutel MountedDevices weggooien. Bij het booten wordt deze dan vanzelf weer opgebouwd.
Kijk eens aan, dat is een goede oplossing - en thanks voor het posten natuurlijk ervan
Pagina: 1