#@! hebben al die tvkaarten zo'n slecht beeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Goeiemiddag allemaal,

Ik heb gisteren even een goedkoop 3 jaar oud Hauppagewintv (mono) voor op de PC van iemand kunnen lenen om te testen.

Eerst maar kijken of het een beetje de moeite is dacht ik.
Na eindelijk een paar kanalen te hebben gevonden en gefinetuned. Moet ik zeggen dat nou niet echt onder de indruk ben.
Het beeld is flets en een beetje korrelig en niet echt scherp, maar wazig.
Mijn televisie/video is toch wel 5 x beter, dus eigenlijk is het een beetje een domper geworden. Aangezien alle tvtunerkaarten dezelfde chip gebruiken hoef ik ook geen verbetering van luxere modellen te verwachten.
Had ik nou toevallig een slecht exemplaar of vallen ze allemaal een beetje tegen i.v.t. TV
Of zitten er hier mensen die denken, nou bij ziet er het anders perfect uit. 8-)

groet
Erik

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Ik heb maar een klein beetje kwaliteitsverlies met m'n tv kaart, ben er eigenlijk best tevreden over... tis ook een goedkoop dingetje nu trouwens, een miropctv. Wil strax wel ff een screenshot posten als je er intresse in hebt.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

TV kaarten leveren op zich geen slechte kwaliteit maar de monitor is gewoon veel fijner dan de beeldbuis uit de tv.

Komt bij dat TV signaal interlaced is dus het er nooit mooi uitk kan zien op een non-interlaced monitor.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

Steffie

Opaque

ik heb gewoon een scherp beeld met mijn meer dan 3 jaar oude wintv pci... is je signaal wel goed ?

enige nadeel van een tvkaart vind ik dat die het beeld niet deinterlaced, voor de rest ben ik er wel tevreden over

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 14:18

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op zaterdag 09 juni 2001 13:58 schreef ChUcKy2731 het volgende:
Ik heb maar een klein beetje kwaliteitsverlies met m'n tv kaart, ben er eigenlijk best tevreden over... tis ook een goedkoop dingetje nu trouwens, een miropctv. Wil strax wel ff een screenshot posten als je er intresse in hebt.
Ja laat eens zien? :)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Ik heb gisteren even een goedkoop 3 jaar oud Hauppagewintv (mono) voor op de PC van iemand kunnen lenen om te testen.
je geeft het zelf al aan: Goedkoop, 3 jaar oud, mono. :r
Mijn televisie/video is toch wel 5 x beter, dus eigenlijk is het een beetje een domper geworden.
DUH ! |:( |:( |:( |:(
Aangezien alle tvtunerkaarten dezelfde chip gebruiken hoef ik ook geen verbetering van luxere modellen te verwachten.
Jezus man :r , Probeer nu maar eens die Pinnacle PC-TV maar eens uit. 129,- ofzo dacht ik.

heb het zelf bij iemand gezien (zo'n Pinnacle dan) en het ziet er goed uit. :7

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 14:01 schreef Rancor1984 het volgende:

[..]

Ja laat eens zien? :)
Ja is goed ga zo ff een screenie maken net geformatteerd :)

Verwijderd

Is je kabel signaal wel sterk genoeg?

Ik heb zelf mijn schotel erop aangesloten en het beeld werd een stuk beter. >:)

Dat krijg je he als ze zoveel zenders op de kabel zetten. :(

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

[off topic]

Tja zenders en Chello :(

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:49
Op zaterdag 09 juni 2001 14:00 schreef Majestic het volgende:
TV kaarten leveren op zich geen slechte kwaliteit maar de monitor is gewoon veel fijner dan de beeldbuis uit de tv.

Komt bij dat TV signaal interlaced is dus het er nooit mooi uitk kan zien op een non-interlaced monitor.
Maar ik gebruik BorgTV en die heeft perfecte deinterlacing! Kwaliteit is ruim voldoende hoor, je moet alleen even zorgen dat alles goed werkt en dat moet je niet overhaast te werk gaan.
Mijn Askey kaart was met de standaard software en zonder een registry patch voor nVidia kaarten ook matig, maar nu is alles perfect: superhoge framerate, deinterlaced (dus geen verscheurde beelden bij snel bewegende zwart wit contrasten) en geen lawaai (korte storing) meer bij wisselen van kanaal.

Verwijderd

Ok hier een plaatje van mijn tvkaart:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.hooren/tvkaart.jpg

• Initial G
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/gklammers/tvsnap.jpg
Askey MagicTView met BorgTV pro

• ErikRo
Bedankt voor jullie tips, jongens.
Ik zal een kijken of ik dat signaal wat kan boosten.
En ik kijk ook zeker uit naar dat screenshot.

groet

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Waar kan ik die borg tv pro downloaden?

• Initial G
www.borgtech.org heeft ook ondersteuning voor veel afstandsbed.

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 14:42 schreef ureal het volgende:
Waar kan ik die borg tv pro downloaden?
Je bent wel lui he? www.google.com daar type je in download borgtv et voila.

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rolink/tweakers/tv-card.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rolink/tweakers/tv-card-2.jpg
Met standaard Pinnacle proggie

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Op zaterdag 09 juni 2001 14:44 schreef ChUcKy2731 het volgende:

[..]

Je bent wel lui he? www.google.com daar type je in download borgtv et voila.
Luiheid dient de mens :)

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• Initial G
Heeft pinnacle software eigenlijk wel deinterlacing? Het verschil is superduidelijk, kijk bijvoorbeeld maar een naar formule 1 of tennis zonder deinterlacing, das niet leuk, of de clip van Barthezz "on the move". Dan wil je niet meer zonder! :)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:02
eignelijk moet je gewoon sowieso een kabelversterker gebruiken als de afstand tussen je kabelaansluiting en je TV-kaart meer dan zo'n 7,5m bedraagt.. (of als er meer dan 1 TV op zit)..

ik heb een vrij groffe kabelversterker bij bcc gehaald voor 70 piek met draaischuifje en 2 TV uitgangen :) .... tuurlijk heb ik hem op maximaal gezet en met 25 meter kabel er tussen heb ik zelden ruis nu.. :7
kijk dat is het betere werk, maar het klopt inderdaad dat tv-kaarten veel gevoeliger beeld op leveren dan een echte TV en dat zie je goed. maar als je het eens omdraait.. -> divx via tvout op je TV... dan ga je gillen van de qualiteit :P lijk haast wel DVD (als je niet op de de donkere stukjes let 8-) )

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
Op zaterdag 09 juni 2001 14:55 schreef GKLQuake het volgende:
Heeft pinnacle software eigenlijk wel deinterlacing?
ja

• Initial G
Op zaterdag 09 juni 2001 15:00 schreef Otacon het volgende:

[..]

ja
dat is flex dan, want veel meegeleverde software bij TV-kaarten is zwaaar slecht, dat t gewoon niet te doen is.

• Xanthorax
  • Niet online
Mijn Miro PCTV

Afbeeldingslocatie: http://xanthorax.student.utwente.nl/~images/pctv1.jpg

gemaakt met dTV

Verwijderd

M'n pa komt net thuis met een kabelversterker, ben benieuwd of het beeld er nog beter van word..... zit nu 20m kabel tussen en beneden is ook een tv aangesloten.

• BlaTieBla
  • Laatst online: 19-08 14:50

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Hauppauge kaartje (WinTV PCI) en werkt perfect. "Vroeger" had ik alles in het huis lekker doorgelust en doorgelust en doorgelust (5 TV's en PC) en daar werd het beeld niet beter van.
Momenteel is alles vanaf de bron (waar de kabel het huis binnen komt) via een 'dure' 6-way splitter (met schoefdraad aansluitingen) aangesloten... Nu op alle kamers (lees:TV's) een perfect beeld.

Alleen SBS6 is kut :r , maar dat is tie overal (ook zonder de splitter met 1 TV). Da's een uitdaging voor UPC om dat goed te krijgen :) .

Een goede 'infrastructuur' kan dus wel het een en ander verbeteren.

Mijn infra in huis (en tuin) bestaat uit totaal 150m COAX en circa 200m UTP CAT-5 bekabeling.

Je kan geen kabel te weinig hebben in huis :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Bij ons is NET5 juist bagger, maar wij hebben hier dan ook Casema.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• ScuL
Op zaterdag 09 juni 2001 15:16 schreef ChUcKy2731 het volgende:
M'n pa komt net thuis met een kabelversterker, ben benieuwd of het beeld er nog beter van word..... zit nu 20m kabel tussen en beneden is ook een tv aangesloten.
Okay vergeet hem niet beneden aan te sluiten, daar waar de kabel uit de muur komt.. Dan houd je het beste signaal, als je hem namelijk boven aan sluit dan is het signaal al te veel verzwakt..

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Het beeld op mijn TVkaart was ook vaag.. (Heeeeeeele oude phillips ding ISA)

Met een kabelversterker nu normaal beeld (Net als onze TV beneden). Kabelversterkers is trouwens BOVEN aangesloten :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• ScuL
Op zaterdag 09 juni 2001 16:05 schreef WHiZZi het volgende:

Met een kabelversterker nu normaal beeld (Net als onze TV beneden). Kabelversterkers is trouwens BOVEN aangesloten :)
Tuurlijk kan dat alleen het resultaat is beter als ie beneden wordt aangesloten ;)
Versterken doet ie sowieso wel, hangt ook een beetje af van je kabelprovider..
Casema hier levert nogal pruttig signaal op, dus dat gaat na 3 meter kabel al storen, in dat geval dus de versterker beneden.

• ErikRo
Nou we zijn eruit.
Ik heb even een nieuwe kabel gehaald van betere kwaliteit.
Resultaat het beeld ziet er net zo goed uit als op de screenshots die sommigen hier gepost hebben.
Je hebt dus helemaal niet zo'n pinnacle nodig wat iemand hier suggereerde.

Trouwens meteen even die borgtv pro waar jullie zo enthousiast over waren gedload en geprobeerd. Maar Hauppage kwam niet in zijn lijstje voor van ondersteunde merken ;)
Resultaat: blauw scherm

Hauppage is dus blijkbaar niet overal bekend :)

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 14:57 schreef -ScuL- het volgende:
eignelijk moet je gewoon sowieso een kabelversterker gebruiken als de afstand tussen je kabelaansluiting en je TV-kaart meer dan zo'n 7,5m bedraagt.. (of als er meer dan 1 TV op zit)..
versterker moet je er zeker tussen zetten! Dat geeft echt een sterke beeldverbetering. Ik zit hier op zolder, en we hebben 4 tv's aan de kabel hangen (plus me modem), en naar mijn tv toe zitten er drie versterkers tussen :) binnenkomend->splitter chello/tv->versterker-tv/kabel->versterker->2tv's/kabel->versterker->mijn tv :)

• ScuL
zie post onder..

Verwijderd

Ik zoek een goede tvkaart om video-clipjes op te nemen, alleen beeld- en geluidkwaliteit telt, zolang het niet duurder is dan GeForce3.

Wat moet ik kiezen?
-Guillemot
-ATI
-Miro
-Haupage
-...

• ScuL
laat maar...
goed plan Rembo :P

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmmz, ik heb zelf een Miro (Pinnacle) PCTV Pro, en die geeft prima beeld hoor. Alleen zie je bij snel "pannende" beelden horizontale streepen door het beeld, dat zie je alleen als je er direct op zit, niet als je van een afstandje kijkt...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 14:37 schreef GKLQuake het volgende:
[afbeelding]
Askey MagicTView met BorgTV pro
Heb je de Video-in van dat ding wel eens gebruikt? Ik wil nl. mijn camera als webcam gebruiken...

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:50

RgR

... Trouwens meteen even die borgtv pro waar jullie zo enthousiast over waren gedload ...
Nou ja! Die probeer ik al dagen achterelkaar te downloaden maar die server houdt er steeds mee op na een paar kb en de server kan ook niet resumen... Weten jullie een mirror?

Edit: Ik heb hem al. Geduld is een schone zaak.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 16:05 schreef WHiZZi het volgende:

Mijn Ex-tvkaart :)

Momenteel heb ik een Hauppauge winTV theater (met dolby prologic decoder) en het beeld is echt bagger:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/wintv.jpg

Maar het kabeltje wat hier ligt is gewoon helemaal rot..... morgen even bij de BoerenBond een nieuwe halen :)

[edit]
Owja, SBS6 en NET5 zijn hier ook erug slecht (essent). soms als ik alle kanalen opnieuw wil scannen slaat ie die 2 gewoon over.... gaarheid...

• ScuL
Op zondag 10 juni 2001 20:50 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

Mijn Ex-tvkaart :)

Momenteel heb ik een Hauppauge winTV theater (met dolby prologic decoder) en het beeld is echt bagger:

[afbeelding]

Maar het kabeltje wat hier ligt is gewoon helemaal rot..... morgen even bij de BoerenBond een nieuwe halen :)

[edit]
Owja, SBS6 en NET5 zijn hier ook erug slecht (essent). soms als ik alle kanalen opnieuw wil scannen slaat ie die 2 gewoon over.... gaarheid...
Da's wel heel erg baggerbeeld.. in welke periferie woon jij joh :(

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 21:55 schreef -ScuL- het volgende:

[..]

Da's wel heel erg baggerbeeld.. in welke periferie woon jij joh :(
ik quote mezelf eventjes:
Het ligt dus niet aan de periferie waar ik woon (sint-Michielsgestel, 5 minuten rijden van Den Bosch)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Je bent dus belazzerd met die kaart :)
Om aardig te zijn wil ik het wel van je kopen voor fl 25,- :P

Nee joh zal wel aan je kabels liggen..

• ErikRo

wja, SBS6 en NET5 zijn hier ook erug slecht (essent). soms als ik alle kanalen opnieuw wil scannen slaat ie die 2 gewoon over.... gaarheid...
Zo zag het bij mij dus ook uit, voor ik een nieuwe kabel gekocht had.
Ondanks het betere ontvangst vindt hij bijna geen kanalen uit zichzelf, maar moet ik alles met de hand instellen :'(
Ik wou dat hij bij maar 2 kanalen niet vond ;)

Verwijderd

Yo niet zeiken over Essent!!! Is gewoon goed (okay I-net suckt maar ja dat moet dan maar). Enne ik heb er 6 tv's en 3 radio's op aangesloten. No Problemos!

Nog een tip: zet er een videorecorder tussen. Wel effe je tv doorlussen via je video (bron->video->tv/comp) dat helpt ook geweldig.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op zondag 10 juni 2001 23:44 schreef Fire_escape het volgende:
Yo niet zeiken over Essent!!! Is gewoon goed (okay I-net suckt maar ja dat moet dan maar).
Tuurlijk, ik heb nooit problemen, download met meer dan 400kb/s (soms 500), essent's Inet suckt zeker weten! Dan is Casema met z'n 4kb/s toch veel beter, al moet je dagenlang wachten op iets wat je met essent in 4 minuutjes binnen hebt >:)

MechWarrior || Monsters Game

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 23:43 schreef ErikRo het volgende:

[..]

Zo zag het bij mij dus ook uit, voor ik een nieuwe kabel gekocht had.
Ondanks het betere ontvangst vindt hij bijna geen kanalen uit zichzelf, maar moet ik alles met de hand instellen :'(
Ik wou dat hij bij maar 2 kanalen niet vond ;)
Met kanalen bedoel je zeker Canalen ;)
Pagina: 1