vals spelen Mediamarkt en Saturn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57
Met steigende verbazing constateer ik opnieuw dat óf Tweakers.net óf op Tweakers.net wordt 'vals gespeeld' door de Mediamarkt en Saturn. Zie foto's 1 tm 4

Eerst is een artikel in de Pricewatch bij hen te koop en binnen 24 uur leverbaar, maar op de sites van beide winkels staat:
Dit artikel is tijdelijk uitverkocht in onze webshop. Bezoek onze winkels voor mogelijke beschikbaarheid.
Dit doen ze waarschijnlijk om mensen naar de winkels te 'lokken'
Als ik daar in de Pricewatch een melding van wil maken krijg ik een foutmelding :? (foto 3)
Daarna zijn beide winkels verdwenen uit de Pricewatch (foto 4) }:O
Dit gebeurt wel vaker ...

Graag hoor ik of Twekers.net hier iets mee doet :) (excuus voor de matige prt scr)

MS1

MS2

MS3

MS4

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet hem iig even naar PW :)

SM >> PW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Gokje: de prijzen zijn verwijderd tussen het tijdstip dat jij ze voor het eerst zag en het moment dat jij de melding wilde doen. Dit gebeurd meestal automatisch en periodiek (elke drie of vier uur als ik het goed heb), als een product uitverkocht is willen de winkels hem vaak ook niet meer in de pricewatch hebben en verwijderen ze hem dus uit hun feed.

[ Voor 6% gewijzigd door Dirk op 03-04-2014 00:02 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Dirk schreef op donderdag 03 april 2014 @ 00:01:
Gokje: de prijzen zijn verwijderd tussen het tijdstip dat jij ze voor het eerst zag en het moment dat jij de melding wilde doen. Dit gebeurd meestal automatisch en periodiek (elke drie of vier uur als ik het goed heb), als een product uitverkocht is willen de winkels hem vaak ook niet meer in de pricewatch hebben en verwijderen ze hem dus uit hun feed.
Die gok had ik ook gemaakt maar dit is niet waar... tenminste dit fenomeen is me al meerdere malen opgevallen bij deze winkels...
Ik had gister ook een print screen moeten maken (maar ja mijn Huisvlijt heeft ook z'n beperkingen :) )
en geen melding moeten maken om te zien of het in de PW blijft staan...
De automatisch en periodiek klinkt wel plausibel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn het niet gewoon echt populaire producten die echt zijn uitverkocht online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-09 10:07
zeker wel populaire producten: viel mij ook al op bij de TP-link wdr4300 router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Andere mogelijkheid is dat de feed niet 100% rechtstreeks uit de backoffice komt, maar uit de webshop en dat die pas de feed gaat aanpassen (qua voorraad) als iemand een pagina bezoekt (en de voorraad gechecked moet worden)

Als ik voor 20 sites 20 feeds moest bijhouden (pricewatch / kieskeurig etc etc) dan zou ik het ook ergens cachen ipv 20 daadwerkelijke backend-feeds te hanteren en dan zou ik het waarschijnlijk ook zo implementeren dat de site zelf wel de cache kan invalideren (omdat die wel een daadwerkelijke backend-call doet) en aangezien je kan zien waar een klant vandaan komt kan je mits die mogelijkheid aanwezig is ook een kleine push-feed sturen naar de site als de klant een cache invalidation heeft veroorzaakt.

Dus als je dan net tussen 2 updates inzit (zeg op 2 uur in een 4 uurs interval) dan heeft t.net nog 2 uur oude data, jouw bezoek aan de site triggert een cache-invalidate en toont aan jou de daadwerkelijke huidige status en omdat saturn / mm ziet dat jij van t.net afkomstig bent kunnen ze ook een nieuwe voorraadindicatie voor dat ene artikel richting t.net pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 00:35:
Zijn het niet gewoon echt populaire producten die echt zijn uitverkocht online?
Ook minder populaire producten.. Hier een Kobo Aura HD Bruin op 11 maart bij Saturn.

SW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Gomez12 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 01:15:
Andere mogelijkheid is dat de feed niet 100% rechtstreeks uit de backoffice komt, maar uit de webshop en dat die pas de feed gaat aanpassen (qua voorraad) als iemand een pagina bezoekt (en de voorraad gechecked moet worden)

Als ik voor 20 sites 20 feeds moest bijhouden (pricewatch / kieskeurig etc etc) dan zou ik het ook ergens cachen ipv 20 daadwerkelijke backend-feeds te hanteren en dan zou ik het waarschijnlijk ook zo implementeren dat de site zelf wel de cache kan invalideren (omdat die wel een daadwerkelijke backend-call doet) en aangezien je kan zien waar een klant vandaan komt kan je mits die mogelijkheid aanwezig is ook een kleine push-feed sturen naar de site als de klant een cache invalidation heeft veroorzaakt.

Dus als je dan net tussen 2 updates inzit (zeg op 2 uur in een 4 uurs interval) dan heeft t.net nog 2 uur oude data, jouw bezoek aan de site triggert een cache-invalidate en toont aan jou de daadwerkelijke huidige status en omdat saturn / mm ziet dat jij van t.net afkomstig bent kunnen ze ook een nieuwe voorraadindicatie voor dat ene artikel richting t.net pushen.
Mooie uitleg, op deze manier geef je de winkels het voordeel van de twijfel.
Blijft staan dat het wel heel vaak gebeurt (ik praat over mijn tientallen keren)
Ik ga er vanuit dat de betreffende winkels niet 'een paar' op voorraad hebben zodat het artikel snel is uitverkocht. Ik verdenk ze ervan (heb geen bewijzen hoor, daarom dit topic ;) ) ook de prijs aan te passen, als anderen goedkoper worden, terwijl er (bijna) geen voorraad is.
Ik zal binnenkort een paar keer meedere artikelen testen/klikken en afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het probleem is dat je dit op die manier slecht kunt testen danwel bewijzen. Als Saturn hier in wil cheaten dan werken ze vast met trackingcookies of doen andere "slimme" truuks. Ik kan me bijvoorbeeld indenken dat ze een artikel standaard op leverbaar zetten in hun feed, maar als er dan iemand de artikelpagina bij Saturn opent, ze de feed aanpassen, als in "oeps, net 1 seconde voor jou heeft iemand de laatste verkocht, trololol" en dan dus uit de feed halen.

Wat je iig moet doen is niet met dezelfde browser naar tweakers en naar saturn gaan. En om het verder te brengen zul je een een paar keer nadat je gezien hebt dat hij wel in de PW staat maar bij saturn uitverkocht is, nog te controleren wanneer hij weer in de PW opduikt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was mij ook al opgevallen, als Saturn/Mediamarkt inderdaad zulke vieze truucjes uithaalt zoals Maasluip omschrijft, zou het mooi zijn als "we" dit aantoonbaar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Vista wat krijgen we nu !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
Totdat iemand van Tweakers daadwerkelijk aangeeft hoe ze precies prijzen "scrapen' voor Pricewatch is alles speculatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je dit kunnen aantonen door op één computer de PW te bekijken en op een andere ernaast de site van MM/Saturn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 26-09 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het enige wat je dan uitsluit is dat er trackingcookies gebruikt worden. Maar dat hoeft niet de methode te zijn.
IMHO, bewijzen kun je het (als gebruiker) nooit. Je kunt nooit zeggen of niet iemand de laatste heeft gekocht nadat de laatste feed is gekomen. Zelfs op het moment dat Tweakers de feed binnenkrijgt kan die outdated zijn. Dan moet je weten wanneer de feed bij de shop is gemaakt en op dat moment van precies dat artikel de status opgevraagd hebben.
Maar welk artikel dat dan is, dat weet je ook niet, dus je zou de status van alle artikelen moeten hebben.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hgoor schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:10:
Totdat iemand van Tweakers daadwerkelijk aangeeft hoe ze precies prijzen "scrapen' voor Pricewatch is alles speculatie...
Dat is hierboven al uitgelegd: er wordt periodiek (om de zoveel uur, de exacte frequentie weet ik niet) van alle aangesloten webshops een prijslijst ingelezen.

Daarin staat onder andere de prijs en een indicatie van de levertijd. Dat de informatie hier in de PW iets achterloopt op de actuele voorraad bij de winkel is dan ook niet vreemd. Zeker als winkels maar beperkte voorraad hebben en het om een populaire aanbieding gaat, dan kan dat makkelijk binnen no-time uitverkocht zijn.

Neemt niet weg dat het inderdaad mogelijk is dat een winkel al dan niet bewust foutieve informatie in hun prijslijst publiceert, waardoor de info in de PW al vanaf moment 1 niet klopt. Maar dat zou een van de PW medewerkers dan eens moeten onderzoeken.
Maasluip schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:25:
Zelfs op het moment dat Tweakers de feed binnenkrijgt kan die outdated zijn. Dan moet je weten wanneer de feed bij de shop is gemaakt en op dat moment van precies dat artikel de status opgevraagd hebben.
Maar welk artikel dat dan is, dat weet je ook niet, dus je zou de status van alle artikelen moeten hebben.
Maar als het inderdaad zo is dat de feed die aan ons wordt aangeleverd veelvuldig fouten bevat doordat het achterliggende proces aan de kant van de shop te langzaam is, dan lijkt me dat wel degelijk iets waar Tweakers de shop op kan aanspreken, want als er teveel fouten gepubliceerd worden is dat gewoon knap waardeloos voor onze bezoekers (en in feite ook voor de shop).

En als ze daadwerkelijk aanbiedingen publiceren terwijl ze er maar één of enkelen van op voorraad hebben (waardoor het qua feed gewoon nooit bij te houden is), dan is dat natuurlijk ook vrij kansloos, want dat is dan gewoon ordinair lokkertjes plaatsen. Alleen is dat niet direct iets waar Tweakers wat aan kan doen. Als gebruiker kan je daar natuurlijk wel wat aan doen door er een shopreview over te schrijven. Zeker als je hier vaker tegenaanloopt rechtvaardigt dat in mijn ogen prima een review voor het onderdeel Algemeen, ook al heb je enkel een hele beperkte poging tot aankoop gedaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Orion84 op 03-04-2014 09:33 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
Hmm dit was mij ook opgevallen bij een aantal producten op tweakers wel binnen 24uur leverbaar maar op de mm site stond dat je maar in de winkel moet kijken. Kan echter niet vertellen of die daarna uit de pw verdween aangezien ik toen ze gelijk ergens anders had besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sschalkwijk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 12:56
Orion84 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:27:
[...]
En als ze daadwerkelijk aanbiedingen publiceren terwijl ze er maar één of enkelen van op voorraad hebben (waardoor het qua feed gewoon nooit bij te houden is), dan is dat natuurlijk ook vrij kansloos, want dat is dan gewoon ordinair lokkertjes plaatsen. Alleen is dat niet direct iets waar Tweakers wat aan kan doen. Als gebruiker kan je daar natuurlijk wel wat aan doen door er een shopreview over te schrijven. Zeker als je hier vaker tegenaanloopt rechtvaardigt dat in mijn ogen prima een review voor het onderdeel Algemeen, ook al heb je enkel een hele beperkte poging tot aankoop gedaan.
Methode van actie voeren met een product en dat vervolgens bewust op een lage voorraad zetten wordt vaker gedaan. Vooral bij de op=op acties. Webshops proberen op deze manier namelijk ervoor te zorgen dat mensen in het vervolg meteen kopen in plaats van dat ze rustig nadenken over hun aankoop.

Zou mogelijk een methode kunnen zijn die Mediamarkt en Saturn hanteren. Grote kans dat de PW voordelen daarbij een onbedoeld gelukje zijn voor die winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Dank voor jullie reacties.
Onderzoekstip naar aanleiding van
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:14:
Zou je dit kunnen aantonen door op één computer de PW te bekijken en op een andere ernaast de site van MM/Saturn?
Stel je vind een product x op tweakers.net
Deze niet aanklikken, maar met een andere computer ( @RubyBeats bv mijn oude laptop met Vista ;) )
rechtstreeks naar de winkelsite gaan of deze daar ook staat en bekijken wat de status is.
Stel bij Tweakers staat binnen 24 uur bezorgen en op de winkelsite staat uitverkocht...
Dan is het een kwestie van wachten. Af en toe Print Screens maken op beide computers, eventueel met een derde laptop langs beide sites gaan 'zonder ergens aan te komen'.
Uiteindelijk 4 uur, beter nog 5 uur wachten en Print Screens blijven maken.
Dan de 'aanklikprocedure' starten...
En als je pech hebt, deugd de voorraad en is idd de PW automatisch aangepast :+
Ik kan heel fanatiek zijn ...maar eh... Hulde voor degene die het wil proberen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31
Dit gebeurd toch wel vaker? De pricewatch loopt gewoon vaak een paar uurtjes achter...

Heb het regelmatig dat prijzen alweer veranderd zijn of dat producten niet meer voorradig zijn, zeker bij populaire producten. Het komt zelfs regelmatig voor dat een artikel al niet meer op een site staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
nooberke schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:43:
Dit gebeurd toch wel vaker? De pricewatch loopt gewoon vaak een paar uurtjes achter...

Heb het regelmatig dat prijzen alweer veranderd zijn of dat producten niet meer voorradig zijn, zeker bij populaire producten. Het komt zelfs regelmatig voor dat een artikel al niet meer op een site staat
Natuurlijk gebeurt het vaker, maar mijn indruk is dat het bij de Mediamarkt en Saturn 'verdacht vaak' gebeurt, misschien heb ik ongelijk, maar wellicht komen we er achter dat er gemanipuleerd wordt op een onfrisse manier. Tweakers.net stelt volgens mij niet alleen technologie op de proef, maar ook de (web)winkels die gebruik maken van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
Orion84 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:27:
[...]

Dat is hierboven al uitgelegd: er wordt periodiek (om de zoveel uur, de exacte frequentie weet ik niet) van alle aangesloten webshops een prijslijst ingelezen.
Ik zie het: medewerk(s) van Tweakers idd.

Vraag me dan af: kan het niet mogelijk gemaakt worden om dan een Tweakers-terugmelding te doen dat het artikel is uitverkocht? Dat is voor je mede-tweakers wel zo fijn...

Iets anders, maar wellicht gerelateerd: Ik kreeg van de week twee prijsalerts dat een item die ik volgde, beneden een bepaald bedrag was gekomen, om er achter te komen dat als ik bij Pricewatch keek deze er niet eens voor die prijs tussen stond... (Samsung 840 EVO 500gb)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hgoor schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:01:
[...]

Ik zie het: medewerk(s) van Tweakers idd.

Vraag me dan af: kan het niet mogelijk gemaakt worden om dan een Tweakers-terugmelding te doen dat het artikel is uitverkocht? Dat is voor je mede-tweakers wel zo fijn...
Tsja, het blijft slechts een indicatie en een paar uur later wordt het toch weer overschreven bij het importeren van de volgende feed.
Iets anders, maar wellicht gerelateerd: Ik kreeg van de week twee prijsalerts dat een item die ik volgde, beneden een bepaald bedrag was gekomen, om er achter te komen dat als ik bij Pricewatch keek deze er niet eens voor die prijs tussen stond... (Samsung 840 EVO 500gb)....
Dat kan natuurlijk ook veroorzaakt zijn door een korte dip in de prijs. Of je hebt de betreffende prijs over het hoofd gezien, omdat ie niet bovenaan stond (er is een verschil tussen kale minimum prijs en totaalprijs waarin je verzendvoorkeur wordt meegenomen).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:56

Bever!

3

DeComponeur schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:27:
Dank voor jullie reacties.
Onderzoekstip naar aanleiding van

[...]

Stel je vind een product x op tweakers.net
Deze niet aanklikken, maar met een andere computer ( [i]@RubyBeats bv [url="http://tweakers.net/pricewatch/237774/fujitsu-siemens-amilo-xi-3650-nr067/specificaties/"]mijn oude
Is gewoon het achterlopen van pricewatch, als deze elke minuut zou worden geupdate heb je dit niet. Maar gebeurt op gezet aantal keren. Idemdito voor bijv. kieskeurig.nl
Kan dus ook zijn dat je doorklikt op een artikel en de prijs op de winkelsite hoger of lager is.
Dit wordt dan bij de volgende refresh weer aangepast op de index site.(pw of kiesk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Bever! schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:52:
[...]

Is gewoon het achterlopen van pricewatch, als deze elke minuut zou worden geupdate heb je dit niet. Maar gebeurt op gezet aantal keren. Idem dito voor bijv. kieskeurig.nl
Kan dus ook zijn dat je doorklikt op een artikel en de prijs op de winkelsite hoger of lager is.
Dit wordt dan bij de volgende refresh weer aangepast op de index site.(pw of kiesk)
Je hebt gelijk, de PW zou eigenlijk elke minuut geüpdatet moeten worden.
Maar waar het mij om gaat is het onterecht plaatsen van (lage) prijzen.(dit gaan 'we' onderzoeken)
Wat jij omschrijft wordt waarschijnlijk misbruikt als argument artikelen die niet eens op voorraad zijn, toch te plaatsen in de PW met een bezorgtijd binnen 24 uur.
Dat is niet het achterlopen van de PW, maar een maas in de (ongeschreven) TweakersPricewatchwet
Er valt weinig aan te doen, maar wel iets, tot nu zijn de onderzoekmethodes die bedacht zijn omslachtig...
maar tis net als met vissen ... opeens heb je beet ;)
Bovendien heb ik mijn hoop vooral gevestigd op de Tweakers.net Crew die ongetwijfeld iets weten te verzinnen, óf dit frauduleuze gedrag zich voortdoet, en zo ja, hoe dat valt te hackelen* ...
(*hacken en tekkelen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:57

rob_erwt

What does this button do?

DeComponeur schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:29:
Je hebt gelijk, de PW zou eigenlijk elke minuut geüpdatet moeten worden.
Het importeren van alle prijs feeds duurt langer dan een minuut dus dat maakt het bijzonder lastig om feeds 1x per minuut te importeren. ;)

Daarnaast kunnen wij de feeds wel vaker geen importeren, maar als de shops hun feeds nog steeds maar 1x per x uur updaten, heeft dat ook niet zoveel zin: de data zou dan nog steeds achterlopen.

[ Voor 3% gewijzigd door rob_erwt op 03-04-2014 15:39 ]

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:56

Bever!

3

DeComponeur schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:29:
[...]

Maar waar het mij om gaat is het onterecht plaatsen van (lage) prijzen.(dit gaan 'we' onderzoeken)
Die lage prijs is gewoon te bestellen als er voorraad is in de webshop.. Prijzen zijn online zelfde als offline en veranderen 1x per dag.
Kwestie van even bellen naar een winkel voor de prijs en je weet of dit "liegen"is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
rob_erwt schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:39:
[...]

Het importeren van alle prijs feeds duurt langer dan een minuut dus dat maakt het bijzonder lastig om feeds 1x per minuut te importeren. ;)

Daarnaast kunnen wij de feeds wel vaker geen importeren, maar als de shops hun feeds nog steeds maar 1x per x uur updaten, heeft dat ook niet zoveel zin: de data zou dan nog steeds achterlopen.
Naja, maken we er 5 minuten van, we kunnen ook vragen stelen waarom shops hun zaakjes niet vaker per uur updaten. De techniek schrijdt voort en inmiddels lijkt me het geen probleem, zeker niet bij dit soort
hele grote ketens, om de voorraad 'live met een kleine vertraging' zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Bever! schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:42:
[...]

Die lage prijs is gewoon te bestellen als er voorraad is in de webshop.. Prijzen zijn online zelfde als offline en veranderen 1x per dag.
Kwestie van even bellen naar een winkel voor de prijs en je weet of dit "liegen"is.
Dit topic is niet echt een kwestie van prijzen maar meer van onterecht 'online in voorraad' melden...
De winkel bellen heeft geen zin. Het gaat om de voorraad die online te bestellen is,
het artikel kan dan nog wel ergens in een winkel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zijn er geen voorwaarden waar een webshop aan moet voldoen voor de PW? Bv elke 4 uur een actuele lijst aanleveren, of maximaal 1x per dag?

Als ze bv enkel in de ochtend om 9 uur aanleveren, kan er die hele dag natuurlijk genoeg gebeuren om de voorraad op de website af te laten wijken, al lijkt me niet dat grote jongens als MM/saturn dit maar 1x per dag doen (zij kunnen zelfs actuele voorraad van al hun vestigingen zien).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-09 11:33
Ik heb laatst bij de Media Markt een TV gekocht die op de website als tijdelijk uitverkocht stond, maar wel in diverse winkels voor dezelfde aanbieding te koop was. Had hem eerst in Utrecht gezien maar een paar dagen later dichter bij huis in Rotterdam opgehaald toen ik zeker wist dat ik hem wou.
De verkoper vertelde mij dat elke winkel een aparte BV is en een eigen voorraad heeft, hij kon mij ook niet vertellen of het bij een andere winkel op voorraad was.
Dus de website en winkel hebben waarschijnlijk ook weinig met elkaar te maken, als je een prijs ziet in de webshop en hij is uitverkocht dan zou ik gewoon even een van de dichtstbijzijnde winkels bellen.
Het ging bij mij om de Sony KDL-40W905A.

[ Voor 3% gewijzigd door xmenno op 03-04-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-09 16:17
xmenno schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:49:
Ik heb laatst bij de Media Markt een TV gekocht die op de website als tijdelijk uitverkocht stond, maar wel in diverse winkels voor dezelfde aanbieding te koop was. Had hem eerst in Utrecht gezien maar een paar dagen later dichter bij huis in Rotterdam opgehaald toen ik zeker wist dat ik hem wou.
De verkoper vertelde mij dat elke winkel een aparte BV is en een eigen voorraad heeft, hij kon mij ook niet vertellen of het bij een andere winkel op voorraad was.
Dus de website en winkel hebben waarschijnlijk ook weinig met elkaar te maken, als je een prijs ziet in de webshop en hij is uitverkocht dan zou ik gewoon even een van de dichtstbijzijnde winkels bellen.
Het ging bij mij om de Sony KDL-40W905A.
Op de website staat, inderdaad, niet wat de voorraad in de winkels is, daarom vermelden ze ook dat je daarvoor zélf even contact moet opnemen met het filiaal. Hij kan in zijn systeem 'gewoon' zien wat de voorraad én prijs is van een artikel in een andere vestiging.

Sterker nog, sta je in een Saturn, kunnen ze ook de voorraad van een Mediamarkt naar keuze inzien. En dat is sinds de tijd dat ik Saturn heb verlaten niet gewijzigd. Je kunt gemakkelijk een MM inlopen en vragen of het product wel op voorraad is bij MM filiaal X of Saturn filiaal X.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
UPDATE 8 april 2014

Inmiddels zijn de Mediamarkt en Saturn met 0 producten op Tweakers ...
Shocking of tijdelijk ...

Saturn 0

MediaMarkt 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:36

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Tijdelijk dus, zie Glaanie in "Mediamarkt en Saturn uit Pricewatch?" En heeft niets met dit topic te maken overigens, voor er daar weer roddels over ontstaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Glaanie schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:43:
Tijdelijk dus, zie Glaanie in "Mediamarkt en Saturn uit Pricewatch?" En heeft niets met dit topic te maken overigens, voor er daar weer roddels over ontstaan :p
Ja ik ging er ook niet vanuit hoor ;) ik blijf bescheiden maar ook oplettend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om maar even ietsjes oftopic te gaan, moet jij niet eens op zoek naar een nieuwe windows-versie in de Pricewatch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:02:
Om maar even ietsjes oftopic te gaan, moet jij niet eens op zoek naar een nieuwe windows-versie in de Pricewatch? :P
;) ga ik even off topic met je mee...
Mijn oude laptop met Vista is zeer stabiel, draait als een zonnetje, nooit laat ie me in de steek...
ik noem hem 'de tank' ... ook omdat ie een18,4" scherm heeft en 4 kilo weegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 09:32

Tripl3 D

Brother in Arms

Vandaag was de Synology DS213J bij zowel Media Markt als Saturn in de aanbieding voor 165 euro (scheelt toch weer iets).

Omdat ik al een account heb bij MM wilde ik hem daar bestellen.
Dus ik klik op de link in de PW en kom keurig terecht op hun pagina waar staat: Op voorraad en voor 165 euro. Vervolgens plaats ik hem in mijn winkelmandje, wil afrekenen en zie ineens 174.95 euro staan???
Link weer gevolgd via PW en die gaf nu ook ineens 174.95 aan??? Que???

Dus gelijk de link gevolgd naar Saturn en die stond ook op voorraad en voor 165. Printscreen gemaakt, omdat ik de bui al zag hangen, maar hier kon ik wel nog mijn bestelling afronden voor 165 euro.

Blijft het toch wel heel apart vinden....

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Tripl3 D schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:02:
...
Dus ik klik op de link in de PW en kom keurig terecht op hun pagina waar staat: Op voorraad en voor 165 euro. Vervolgens plaats ik hem in mijn winkelmandje, wil afrekenen en zie ineens 174.95 euro staan??? Link weer gevolgd via PW en die gaf nu ook ineens 174.95 aan??? Que???
...
Tja, dat kan gebeuren is het argument... en daar wil ik wel in mee gaan
Wel vervelend, maar wat jij hebt meegemaakt is ws meer een fout dan structureel de boel manipuleren...
tenzij opeens 300 medetweakers allemaal een zelfde een post plaatsen ;)
Deze week zijn de sites van MediaMarkt en Saturn volledig gerenoveerd, dus misschien dat er hier en daar een slordigheid in zit... mag niet, maar ja, als je zoveel producten te koop hebt gaat er wel eens iets mis ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
DeComponeur schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:55:
[...]
maar ja, als je zoveel producten te koop hebt gaat er wel eens iets mis ...
Dit vind ik altijd zo'n aparte redenatie. Alsof het allemaal handwerk is en daarom er meer fouten kunnen komen bij meer producten.

Juist met deze hoeveelheden producten verwacht ik dat alles geautomatiseerd van 1 bron komt en dat er geen fouten zijn na die ene bron (timing-issues / caching-issues uitgezonderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Gomez12 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:57:
[...]

Dit vind ik altijd zo'n aparte redenatie. Alsof het allemaal handwerk is en daarom er meer fouten kunnen komen bij meer producten.

Juist met deze hoeveelheden producten verwacht ik dat alles geautomatiseerd van 1 bron komt en dat er geen fouten zijn na die ene bron (timing-issues / caching-issues uitgezonderd)
Yep, ik ben het helemaal met je eens, maar ik wil mij niet te extreem opstellen en reeel blijven.
Mijn redenatie blijft dat een fout gemaakt mag worden, zoals op Schiphol, waar altijd koffers zullen
verdwijnen, of bij de verkeerde persoon belanden, omdat er nou eenmaal miljoenen stuks
van hand tot hand gaan al dan niet met de verkeerde labels. Dat zijn fouten, geen bewuste manipulaties...
Mij gaat het om een structureel bewust verkeerde prijzen plaatsen / onterecht op voorraad melden.
Vandaag waren er meer dan 10 laptops bij MM en Saturn met foutieve prijzen (allemaal ge-Prt Scr. ;) )
Ik heb inmiddels mijn tanden erin gezet en het lijkt erop dat deze winkels enorm aan het prutsen zijn.
Ook heb ik nu meerdere harde bewijzen dat artikelen soms zelfs meer dan een dag bij tweakers een andere prijs hebben dan op de winkelwebsites staan ..en altijd is het artikel daar duurder dan bij tweakers staat vermeld ... >:) dit lijkt dus niet op fouten want dan zou af en toe ook iets goekoper moeten zijn.

Ook het op niet voorraad hebben van dingen terwijl bij tweakers staat dat het binnen 24 uur bezorgd kan worden heb ik getackeld. Hier een voorbeeld dat na meer dan 4 uur een artikel nog steeds foutief wordt vermeld. (zelfs de volgende dag nog trouwens dus ik werd dit keer niet getracked?)
Ze hebben nu nieuwe websites, heeft te maken met hun nieuwe webshop en bijbehorend CMS :F
Op foto 2 kun je zien dat via de Saturn zoek functie, het bij tweakers binnen 24 uur te bestellen artikel, niet eens te vinden was _/-\o_

Sat lt 1
20.30 uur niet te koop

Sat lt 1a
20.30 uur... misschien zoeken ... _O-

Sat lt 2
01.00 uur niet te koop

Ik hou het in de gaten en als ik genoeg bewijs verzameld heb dat de MediaMarkt en Saturn ons aan het tracken zijn ga ik heel hard aan de bel tracken ;)

Pagina: 1