Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke laptop voor pa (€500-€900)

Pagina: 1
Acties:

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11 21:29
Mijn vader is opzoek naar een laptop om te gebruiken voor zijn werk. In de pricewatch kwam ik maar weinig laptops tegen die matchen met zijn eisen.

De eisen van mijn pa zijn:
  • Windows >=8
  • Prijs tussen de €500 en €900
  • Een ssd
  • Schermdiagonaal: 15,6 inch
  • Schermresolutie: 1920x1080
  • Scherm liever niet spiegelend
  • Liever geen Lenovo (alles uit China is per definitie onbetrouwbaar 8)7 )
  • Geschikt voor kantoorwerk, office, boekhoudprogramma's e.d.
  • Geschikt voor fotobewerking (Fotoshop, Gimp), films
  • 2-3 uur op 1 acculading is voldoende
Wat raden jullie mij aan? Misschien toch inleveren op de schermresolutie? In de pricewatch krijg ik dan onder andere deze resultaten:Helemaal tevreden ben ik niet met deze laptops. Misschien dat jullie er (uit ervaring) een kunnen aanraden? Het hoeft niet erg te zijn als een van de eisen vervalt. Ik hoop dat jullie genoeg informatie hebben en me kunnen helpen. Alvast bedankt!

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
"alles uit China is per definitie onbetrouwbaar 8)7 " Dan kan je beter geen laptop kopen, bijna alle laptops worden gemaakt in China. Ik denk dat Lenovo je kan bieden wat je zoekt. Anders zou ik een Asus N56 nemen en daar zelf een ssd in zetten.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
De Asus N56 heeft een redelijk goed scherm. Alleen geen ssd.
Wil je zowel een goed scherm als een ssd, dan zal je de ssd er zelf in moeten zetten of je moet je budget verhogen.

Lenovo Thinkpads staan overigens nog altijd bekend als één van de meest degelijke laptops. (wat niet betekent dat alle modellen van Lenovo goed zijn)
Ik weet dus niet waar je die onzin over Lenovo vandaan haalt.

[ Voor 39% gewijzigd door wappiewappie op 03-04-2014 22:33 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
wappiewappie schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:24:
[..]
Lenovo Thinkpads staan overigens nog altijd bekend als één van de meest degelijke laptops. (wat niet betekent dat alle modellen van Lenovo goed zijn)
Ik weet dus niet waar je die onzin over Lenovo vandaan haalt.
ThinkPads zijn naar mijn idee wel meer plastic geworden sinds ze niet meer door IBM maar door Lenovo worden gemaakt.

Verder zijn ze nogsteeds heel degelijk, en prima zakelijke laptops (net als bijv. HP ProBook). De goedkopere Lenovo consumentenlijn (Edge, IdeaPad etc) is wel van mindere kwaliteit en niet te vergelijken met een ThinkPad.

Een ThinkPad kun je tenminste ook nog kopen zonder spiegelend scherm _O_

Kijk ook eens naar HP ProBook (volgens mij ook met matte schermen), en de Dell zakelijke lijn. Zoiets zou ik hem eerder aanraden dan een Asus uit de consumentenlijn.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 04-04-2014 09:34 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Jansen-nl schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:55:
• Liever geen Lenovo (alles uit China is per definitie onbetrouwbaar 8)7 )
:?
Zoals hierboven al gemeld, Lenovo Thinkpads zijn juist 1 van de beste laptops. Laatste tijd wordt het wel meer en meer plastic, maar dit zijn nog steeds hele goede laptops. Je definitie is dus niet helemaal correct. Al vind ik persoonlijk de touchpad tegenwoordig waardeloos, maar lenovo is zeker niet onbetrouwbaar.
pricewatch: Asus S56CB-XX009H (minpunt is het mindere scherm, voordelen zijn de afmetingen en het gewicht)
pricewatch: Asus VivoBook S551LA-CJ154H (minpunt is het slechtere scherm, voordeel is de grotere hdd)
Je had het over onbetrouwbaar, en je gaat dan voor Asus? 8)7

Zakelijk zou ik hier nooit voor gaan.

• Jansen-nl
Ik heb wat rondgekeken en ik ben via de site van dell uitgekomen op deze Inspiron 17R. Jammer genoeg bevat deze laptop geen SSD. De laptop heeft een scherm van 17'' wat mijn vader blijkbaar toch wel fijn vind. Qua prijs komt hij incl. btw net iets boven het budget maar dat is geen groot probleem.

(sorry voor het linkje, ik kon de laptop niet vinden in de pricewatch)
http://www.dell.com/nl/be...odel_id=inspiron-17r-5737

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:02
Ik heb zelf dezelfde 17R, als ik naar de wensen kijk zou hij makkelijk voldoen, misschien beetje overkill, maar voor prijs blijft het een prachtig apparaat.

Scherm is mat en van goede kwaliteit betreffende kijkhoeken en de helderheid, batterij gaat daarnaast 3 tot 7 mee (ligt aan instellingen)

Ssd heb ik er zelf nog niet inzitten, maar de harde schijf start Windows in 5 tot 10 seconde en werkt verder prima, want ikzelf zit te wachten op een 500gb+ Ssd alleen die zijn me nog iets te prijzig :)

Enig probleem is dat Windows 8.1 (door automatische update drivers) er een potje van kan maken als je pech hebt , gelukkig heeft dell op hun site drivers staan die dat oplossen als dat gebeurd. (en verder is dat 1 vinkje zetten en probleem komt niet meer terug)

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 05-04-2014 12:20 ]

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Met deze link en VIP korting kun je hem iets goedkoper krijgen.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
De 17R heeft volgens mij wel een iets slechtere kleurweergave dan de N76.
17R = 58% argb (http://www.notebookcheck....37-Notebook.110190.0.html)
N56 = 72.7% argb (http://www.anandtech.com/...-and-asus-n56vm-preview/8)

De 17R heeft dan weer een beter contrast.
17R = 854:1
N56 = 514:1 (http://www.notebookcheck....44V-Notebook.78305.0.html)

edit: o, 17". Dan valt de N56 waarschijnlijk af. Het scherm van de N76 is zo te zien vergelijkbaar met de 17R: http://www.notebookcheck....78V-Notebook.77420.0.html

[ Voor 18% gewijzigd door wappiewappie op 06-04-2014 11:45 ]

• Jansen-nl
Bedankt allemaal voor de tips! @wappiewappie, ik denk eigenlijk dat een goed contrast voor mij belangrijker is dan de kleurweergave. Ik ben er bijna zeker van dat m'n pa deze laptop gaat bestellen. Als ik tijd heb zal ik mijn eigen ervaringen met dit apparaat ook eens in een review gaan verwoorden.

Pagina: 1