Ervaringen Independer

Pagina: 1
Acties:
  • 3.454 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
Beste lezers,

Zijn hier meer mensen die ervaring hebben met Independer?

Ik ben al jaren een tevreden klant tot het onlangs oversluiten van mijn autoverzekering.
Sinds dit is gebeurd 2 weken geleden heb ik zonder gekkigheid al wel 10 keer dezelfde polis mogen ontvangen. Afgesproken bedragen blijken niet te kloppen, mijn naam wordt ineens anders gespeld en de noclaim is niet meegenomen.

Zou dit een eenmalig iets zijn of is Independer inmiddels te groot geworden ik weet het niet.
Ik word er in ieder geval behoorlijk geschift van en als dit niet snel is opgelost haal ik mijn autoverzekeringen daar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-07 20:19
Independer is toch een vergelijkingssite en geen verzekeraar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrammetje
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Dit lijkt me inderdaad eerder een foutje van de verzekeraar dan van independer...

Zelf e-liquid mengen? -> www.MaakjeSmaak.nl!
Geef ook eens E-liquid cadeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:09

Tjark

DON'T PANIC

Vorig jaar m'n autoverzekering overgesloten: had 't jaar ervoor via Independer een verzekering van Zelf. Na een jaar weer vergeleken en ik was goedkoper uit met een nieuwe verzekering van Zelf. Dus toen de nieuwe genomen en Zelf de opdracht gegeven op m'n oude op te zeggen. Dat ging dus mis: Zelf heeft beide polissen gecanceled. Toen ik daar achter kwam met Independer contact opgenomen: die hebben toen alles perfect geregeld zonder dat ik nog wat hoefde te doen. Dus ik heb goede ervaring er mee (en geen andelen)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
In het verleden heb ik ook goed ervaringen gehad maar dit jaar is het serieus dramatisch.
Ik heb op 1 dag 3 verschillende polisbladen voor 1 auto binnengekregen, welke dan goed is zou ik ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Schrammetje schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:11:
Dit lijkt me inderdaad eerder een foutje van de verzekeraar dan van independer...
Onjuist, en dit is ook het grote probleem dat veel verzekeraars en tussenpersonen hebben met independer. Ze zijn namelijk inmiddels ook gewoon tussenpersoon voor een aantal verzekeraars die niet direct zelf aan particulieren leveren, zoals Bruns ten Brink. Dat betekent dat Independer jouw aanspreekpunt is (Bruns ten Brink krijg je zelf niet aan de lijn), voor mij was dat eens maar nooit weer. Soortgelijke issues gehad als jij omschrijft, eerst verzekering afgesproken bij andere verzekeraar en 10 mins voor ik de auto zou overschrijven hingen ze toevallig aan de lijn dat ze m'n vriendin geweigerd hadden (bevestiging al binnen :S), omdat een 140pk diesel voor iemand met al 5 jaar rijbewijs van de bereken-module wel mocht, maar van de iemand anders toch niet.

Moet je dus on the spot akkoord gaan met een ander aanbod dat uiteindelijk 2e duurder zou zijn en (je raad het al) bij een eigen maatschappij waar Independer agent van is. Bij checken van de polis bleek dat dan ook weer zonder inzittendenverzekering etc, dus was nog wat duurder. Erg irritant allemaal, maar uiteindelijk maar gelaten.

Ten slotte een schade gehad na 2 jaar, waarbij auto van achteren geraakt werd en tegen voorganger aan. Helaas dus voorschade voor ons (want je kunt niet bewijzen dat je al stil stond voor je tegen de voorganger ging). De veroorzaakte schade was nihil, maar toch formulier + foto's gemaakt. Ruim 6 weken later blijkt de auto ineens bij een schade inspecteur gestaan te hebben (die week) en is er 1.700 schade.

Helaas weigert independer/bruns ten brink vervolgens iedere vorm van medewerking om de foto's die ter plekke gemaakt zijn (en bij schadeformulier zaten) te vergelijken met de foto's van de inspecteur. Beetje bedrijfsbus rijdt in 6 weken tijd 10.000km en staat op vele plekken te laden/lossen. Daarin kan genoeg gebeuren dat moest de dame van Independer (na zeer veel aandringen, dreigen met klachten etc) ook wel toegeven, maar ze kon niks voor ons betekenen. Contra expertise begonnen ze niet aan etc. Dus gewoon echt puur en alleen dozen schuiven. Klacht is na ontvangstbevestiging niet eens op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Tja, de onafhankelijkheid van de Achmeadepender was al niet om naar huis te schrijven... Ze hebben in ieder geval de schijn al tegen met Achmea als eigenaar. En dan zogenaamd onafhankelijk vergelijken zonder alle verzekeraars mee te nemen en er tussen te staan met eigen producten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-05-2014
Als Independer reageren wij ook graag nog even. Allereerst @MrN: wat vervelend dat dit zo loopt. Dat hoort normaal gesproken natuurlijk niet zo te gaan. Zou je ons je gegevens willen mailen via webcare@independer.nl? We zoeken graag uit wat er hier niet goed gaat zodat we dit kunnen oplossen en leren van onze fouten.
Ook @Sander: we duiken ook graag nog even in jouw verhaal. Zou je ons ook willen mailen?

Over onze onafhankelijkheid wordt vaak gesproken, daarom lichten we dit ook graag nog toe. Sinds 2011 is Achmea grootaandeelhouder. Als bedrijf zijn we niet meer onafhankelijk. Maar onze vergelijkingen blijven wel volledig en 100% objectief. Een Raad van Toezicht bewaakt dit. Maar er zijn ook vele kritische consumenten en collega’s uit de vakbranche die ons scherp in de gaten houden.

We snappen dat onze onafhankelijkheid voor de buitenwereld soms botst met het feit dat we tussenpersoon zijn en dus inkomsten generen uit onze verkopen. Daarom zijn we open over alles. Op onze website vind je alles over onze aandeelhouder, ons verdienmodel, het algoritme achter onze vergelijking en onze provisies. Zie http://www.independer.nl/over-independer/intro.aspx

@AndreScholten: wat je schrijft klopt niet. We vergelijken alle verzekeraars, ook als we geen commerciele samenwerking hebben. Er zijn een paar verzekeraars die hun premies niet beschikbaar stellen, die kunnen we helaas niet meenemen.

Vragen? We beantwoorden deze graag.

Vriendelijke groet,
Independer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Ik baal behoorlijk van de gang van zaken ik heb zonder gekkigheid voor mijn doordeweekse auto 10 polisbladen binnen gehad ! Hiernaast vele tientallen e-mails en een premie waar uiteindelijk niks van klopt.
Wat mij betreft is Independer absoluut geen aanrader en ik heb de consumentenbond aangaande deze gang van zaken ook ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Independer schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:10:
Maar er zijn ook vele kritische consumenten en collega’s uit de vakbranche die ons scherp in de gaten houden.
Als kritische consument ga ik er standaard vanuit dat jullie Achmea producten op zijn minst een zetje geven door middel van slimme keuzes bij het opstellen van een algoritme.
Dit is vergelijkbaar met statistiek. Je kunt volledig transparant zijn in je statistisch onderzoek, maar op zo'n manier de focus kiezen dat je gewenste conclusie naar voren komt uit het onderzoek.

De naam "Independer" is duidelijk afgeleid van het engelse woord "independent", wat te vertalen valt naar "onafhankelijk".
Door jullie afhankelijkheid van Achmea als groot-aandeelhouder zijn jullie per definitie afhankelijk en daarmee vind ik de bedrijfsnaam nogal misleidend overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:14
MrN schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:33:
Ik baal behoorlijk van de gang van zaken ik heb zonder gekkigheid voor mijn doordeweekse auto 10 polisbladen binnen gehad ! Hiernaast vele tientallen e-mails en een premie waar uiteindelijk niks van klopt.
Wat mij betreft is Independer absoluut geen aanrader en ik heb de consumentenbond aangaande deze gang van zaken ook ingeschakeld.
Ik vind dat je vrij ver gaat in het inschakelen van andere instanties (? :? ). Buiten het feit dat ik begrijp dat dit vervelend is geef je zelf al aan jaren tevreden klant te zijn. Een duidelijke geautomatiseerde fout die jou betreft is imo netjes op te lossen als je contact met ze opneemt, iets waar ze zelf ook mee kwamen.

Gek dat iemand in een aantal posts van tevreden klant naar een compleet negatief beeld en overreactie het blijkbaar nodig vindt hoog van de toren te schreeuwen om zoiets.

[ Voor 14% gewijzigd door Tomino op 03-04-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Ik heb in 5 jaar klant zijn nog nooit zoveel mails van Independer gehad als de laatste 2 weken.
Dat er iets niet goed gaat mag duidelijk zijn en dat ik hier veel hinder van ondervind ook.
Prijzen zoals telefonisch aangegeven kloppen niet en hiernaast krijg ik elke dag meerdere e-mails en polisbladen.

1 fout door middel van het systeem kan ik begrijpen maar fout op fout niet.

[ Voor 46% gewijzigd door MrN op 03-04-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

To err is human, to really screw things up takes a computer

Juist als iets al fout staat gaan alle bedrijfsprocessen eroverheen en is het te verwachten dat het in al die processen fout gaat. Het is niet alsof hier een mens bij te pas komt :z

Ik zou bovenal ontspannen en gewoon afwachten wat Independer webcare voor je regelt. Als je bloeddruk per e-mail stijgt heb je problemen die hier los van staan en die je beter met een huisarts kunt bespreken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 13:57
Ik ben op zich tevreden over Independer. Jaaaaren geleden mijn eerste auto verzekerd via Independer (Handig via hun site) en inmiddels 5 auto's verder heb ik telkens bij OHRA een andere verzekering kunnen afsluiten met de collectiviteitskorting van Independer (en dan ook nog 5 verschillende polissen, wisselend van all-risk naar WA)

En nee, ik ben geen medewerker of aandeelhouder van Independer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:06
Hier ook prima ervaring met Independer, in januari auto gekocht en binnen paar klikken geregeld dat hij via Aegon verzekerd is (goedkoopste optie).

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 04-04-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:50
MrN schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:33:
Lekker overdreven en haast kinderachtige reactie zeg. De e-mails heb je binnen enkele seconden in een apart mapje gestopt en hoewel het erg vervelend is lijkt het mij voor alle partijen duidelijk dat er hier iets mis gaat dus ik kan mij haast niet voorstellen dat er geen oplossing voor komt.

Er kan altijd wat fout gaan, het is niet alsof iemand daar met verstand op nul tientallen e-mails naar jou loopt te versturen.

Maar als je al zo je hakken in het zand zet wens ik je succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:33
Prima ervaringen met independer. Zowel met autoverzekeringen als met andere financiele producten.

Wel, zoals reeds eerder genoemd, moet je ieder jaar even zelf een vergelijking los laten, want vaak kan je bij dezelfde verzekeraar beter opnieuw afsluiten dan blijven zitten. Dat kan je al snel een paar euro per maand schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 22:48

EMP

Krulloos!

Ook prima ervaring hier:

In januari zelf een autoverzekering via klaverblad geprobeert te regelen. Die kwamen na afsluiten met allerlei aanvullende eisen, die zowel niet op de website stonden, als in het verzekeringscontract wat ik helemaal gelezen heb, en die ze ook niet vermeld hebben toen ik van te voren gebeld heb of ik inderdaad netjes via hun verzekerd kon worden. Uiteindelijk hebben ze mij na twee weken tijdelijke verzekering geweigerd en had ik ineens 1 dag de tijd om een andere verzekering te regelen, als ik dat niet deed was ik onverzekerd geweest.

Toen met independer gebeld, zij snapten het goed, en hebben toen een verzekering voor mij gevonden die mij wel gewoon accepteerde, en voor vrijwel dezelfde prijs. Blijkbaar kan independer wel de 'aanvullende eisen' die verzekeraars stellen aan bestuurders (maar pas aan de klant verteld worden zodra die getekent heeft) inzien.

Goede ervaring dus, mijn volgende verzekering zal ik waarschijnlijk ook weer via independer regelen, scheelt (risico op) gedoe, en een goede prijs.

(nee, geen aandelen ;)).

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 894803

Heb onlangs 2 inbraken meegemaakt en werd door Independer uit de verzekering gezet
Ik moest zelf een nieuwe verzekering via hun website aanvragen
Daar ging schijnbaar iets mis en nu sta ik op de zwarte lijst
Independer doet niks voor je, dat kunnen ze niet zeggen ze
Nog nooit zon waardeloze organisatie meegemaakt
Ik was nog niet zolang klant van Independer maar gezien de slordigheid van hun vraag ik me echt af war ze daar doen
Zolang er niks aan de hand is merk je niet veel
Wacht maar tot je schade krijgt.....
Ik sta schijnbaar ook op de zwarte lijst want ik word ergens anders ook geweigerd nu.....
Bedankt Independer
Echt onafhankelijk zijn jullie trouwens ook niet......
Mijn advies: niet verzekeren!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-07 21:47
Independer is als intermediair toch alleen de brenger van slecht nieuws, het is de maatschappij die de polis royeert?

Offtopic: alleen 2x inbraakschade? Er moet toch haast meer aan de hand zijn, iets met rook en vuur lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:56:
Independer is als intermediair toch alleen de brenger van slecht nieuws, het is de maatschappij die de polis royeert?

Offtopic: alleen 2x inbraakschade? Er moet toch haast meer aan de hand zijn, iets met rook en vuur lijkt me.
In veel gevallen is Independer de tussenpersoon, net als bijvoorbeeld een lokale verzekeringsagent dat kan zijn, en daarmee verantwoordelijk voor informatievoorziening 2 kanten op (dus ook verstrekken van onjuiste informatie over een verzekerde en het rechtzetten daarvan).

Daarbij is Independer dan compleet waardeloos in z'n klantenservice en doet niks anders dan dozen schuiven en vingers wijzen. Verder terug in deze thread mijn verhaal al keer gepost, waarbij Independer weigerde de door ons geleverde bewijzen te gebruiken bij een schade claim. Uiteindelijk begrijpelijk van hun kant, want ja, ze worden toch wel betaald via de hogere premie door ons totaal geen winst voor hun om daadwerkelijk dingen te doen voor je als klant.

Vermoed dat TS iets vergelijkbaars heeft. @TS als je nog geen klacht hebt ingediend bij Independer dat gelijk doen, en anders door naar Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 09-03-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Onnodige kick van een gebruiker die welgeteld één bericht op heel tweakers heeft geplaatst. Slotje dus.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.