Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Mijn vriendin heeft 2 weken terug naar nieuwe telefoon in gebruik genomen en binnen 2 weken is het raak: hij is flink op het asfalt gestuiterd. Betreft hier een witte Samsung Galaxy Ace 3. Scherm enzo heeft het allemaal prima overleefd, er is alleen een aardige zichtbare schade aan de zilveren rand die om het toestel zit (hier een fototje waarop de zilveren rand zichtbaar is). Mij werd daarna uiteraard vriendelijk verteld dat ik maar eens op zoek moest gaan of de schade een beetje te repareren valt.

Volgens mij is dat zilveren randje geen los onderdeel maar onderdeel van het frame van het toestel zelf. Als ik bijvoorbeeld zoek naar de Ace2 kom ik dit setje tegen, op het linker onderdeel zit in dit geval het zilveren randje. Maar hoe heet dit onderdeel? Als ik naar het setje kijk zie ik een achter cover, een midden frame (die kan ik wel vinden voor de Ace 3 volgens mij, dat lijkt mij deze namelijk) en het onderdeel wat ik zoek. Iemand enig idee hoe dit onderdeel genoemd zou kunnen worden? Ik ben door de inspiratie heen wat betreft zoekwoorden...

Volgende vraag is dan waar ik de onderdelen kan krijgen, ik kan praktisch geen Galaxy Ace 3 onderdelen vinden bij de winkels waar ik normaal onderdelen voor telefoons bestel...

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Is dat niet vast verbonden met het scherm?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Volgens mij is het geen onderdeel van de Digitizer:
Afbeeldingslocatie: http://media-2.velocitytechsupply.com/3604-5558-thickbox/digitizer-touch-screen-samsung-galaxy-ace-3-s7270-s7275-white.jpg
of het lcd zelf:
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.bigcommerce.com/server5800/8c4e0/products/6373/images/16129/samsung_galaxy_ace_3_lcd_screen_01__89594.1378780460.1280.1280.jpg?c=1
Het lijkt echt op dat stukje van het frame van het toestel te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 09:42
Dat onderdeel noemt men bij Samsung de 'Case-Front'

Samsung typenummer voor dit onderdeel is GH98-29459A.

O.a. samsungonderdelen.com kan dit onderdeel leveren. (https://www.samsungonderd...ung-parts/GH98-29459A.htm)

Let wel op dat het een lastige operatie is, aangezien het glas/touchscreen hierop vastgeplakt zit met dubbelzijdige tape.

[ Voor 10% gewijzigd door DustMan4u op 03-04-2014 16:19 . Reden: directe link toegevoegd ]

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Held! Nu weet ik in ieder geval waar ik naar moet zoeken. Bedankt!