Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:21
Een week of twee geleden heb ik een backup gemaakt van de iPhone 4 (met iOS6) van mijn vrouw, voordat ik deze wilde bijwerken naar iOS7. Eén 'gewone' backup, en één backup met wachtwoord, omdat ik na het maken van de eerste backup begreep dat alleen bij een encrypted backup ook accountinstellingen mee worden genomen. Ik kom zelf uit het Android kamp, dus heb niet veel ervaring met iOS :)

Anyway, de upgrade naar iOS7 ging prima, en alle instellingen waren intact. Toen geen nieuwe backup gemaakt. Nu heeft ze vandaag door omstandigheden een nieuw toestel (weer iPhone 4) gekregen... Met reeds iOS7 erop. Ik wilde dus de iOS6 backup terugzetten, maar naar het blijkt wordt niet alles terug gezet. Als ik op Mail druk, dan vraagt hij om een nieuwe mailaccount in te stellen. Contacten zijn leeg. Agenda is leeg.

Zaken als SMSjes en de oproepenlijst zijn wel hersteld, dus hij doet wel iets... Maar de belangrijke dingen dus niet.

Vraag 1: Is het de bedoeling dat een volledige -en encrypted- backup de Exchange settings had onthouden en terug had moeten zetten?
Vraag 2: Hoort dit ook te werken als ik een iOS6 backup heb maar de telefoon iOS7 draait?
Vraag 3: Zou het het proberen waard zijn om te downgraden naar iOS6, te restoren, en weer te updaten? Kan restoren naar iOS6 uberhaupt (zonder allerlei rare trucjes, het is niet mijn telefoon)?

Doordat de backup encrypted is, kan ik ook niet met tooltjes erin kijken om te zien of de Exchange gegevens wel in de backup zitten...

In de unencrypted backup kan ik wel wat SQLite databases bekijken en ik zie dat daar contacten inzitten, met voor en achternaam en al. Maar die worden dus niet terug gezet in iOS7...

[ Voor 5% gewijzigd door redah op 02-04-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51

talin

ES-MA

lijkt mij een exchange policy.
met die telefoon naar de exchange beheerder gaan en vragen of de juiste gegevens er weer ingezet kunnen worden, dan synct deze weer met exchange en heb je alle gegevens weer.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!