Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie192
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-12-2024
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn pc, en zoals je al in de titel hebt gelezen, krijg ik een zwart scherm als ik mijn pc opstart met mijn AMD FX-6300. Alles draait verder wel en mijn moederbord geeft een groen lampje aan (ik neem aan dat dit gewoon betekent dat het moederbord met stroom wordt voorzien). Ik heb al geprobeerd om de laatste BIOS te installeren, de pc proberen te starten zonder mijn videokaart en ook dit werkt niet. De computer werkt verder wel gewoon normaal als ik mijn AMD Athlon II x2 270 dual core processor gebruik. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Pc specs:
ASUS GeForce GTX 650 Ti 1gddr5 (GPU)
AMD Athlon II x2 dual core (AMD FX-6300 wil ik laten werken) (CPU)
Corsair VS350 (PSU)
ASUS A78L-M LX3 (moederbord)
4gb ram (geen idee welk model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

561369

Een 350 wat voeding... is dat niet wat krap voor een fx-6300 met gtx650 Ti. Ik denk dat dat het probleem nog wel eens zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

grote kans dat je mobo zo'n stevige cpu als de FX-6300 niet van genoeg prik kan voorzien, dat bordje is niet echt gemaakt voor zware cpu's.

Je voeding kan het ook wat moeilijk hebben, 350w is idd best krap, en ik weet zo 1-2-3 niet welke kwaliteit die voeding heeft.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie192
Volgens de AMD site was deze processor compatibel met de moederbord, en ik neem aan dat een 350w voeding toch wel een computer kan runnen met al deze specs min de videokaart, ik zat ook te twijfelen of het aan me voeding lag, maar het lijkt me raar als de voeding een mobo + een fx-6300 + 2 harde schijven en een cd rom lezer niet aan kan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

561369

Er staat op de site van asus dat het mobo een cpu aanvaard van 95W TDP. Een fx-6300 heeft 95W TDP. Dit zou dus moeten lukken.

De athlon heeft een lager stroomverbruik dan de fx-6300 dus... Ik denk nog steeds dat je voeding te krap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schlumpie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-12-2023

Schlumpie

Professioneel prutser

Ik heb precies hetzelfde moederbord en de zelfde Athlon. Je mag de FX bij mij testen als je wil (Amsterdam), ik heb eerder een FX4100 erop gehad (ook 95w) en dat werkte prima.

Dit bord heeft echter maar een 3+1 power phase, dus 95 watt was misschien een beetje optimistisch van Asus.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:56
Volgens de CPU support list zou het in ieder geval moeten draaien (ook al gaan de vrm's misschien throttlen), dus een zwart beeld zou niet mogen.

Heb je wel bios versie 1401 of hoger erop staan?
http://www.asus.com/Mothe...8LM_LX/HelpDesk_Download/

Voeding is kwalitatief inderdaad niet zo best, maar zou dit systeem wel moeten kunnen draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door mitsumark op 02-04-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie192
@schlumpie Bedankt voor het aanbod, maar ik weet zeker dat deze processor werkt op deze moederbord i.v.m wat video's die ik had gevonden op YouTube.

@mitsumark Ik heb de laatste BIOS geïnstalleerd op mijn moederbord maar ook toen ik het probeerde kreeg ik zwart beeld.

Wat ik vermoed is dat de processor zelf niet werkt en daarom niet wordt herkend. Zoals ik al zei is het raar als mijn 350w voeding het niet aan kan om een 95w processor zonder een videokaart in mijn computer te hebben, ik blijf wel even doorzoeken voor een fix, heb zelf al een e-mail gestuurd naar Dixons (waar ik mijn processor heb gekocht) om te vragen of ik mijn geld kan terug krijgen, al vrees ik van niet omdat er op mijn bestelling staat dat het nog steeds in behandeling is en ik mijn bonnetje kwijt ben |:( .

[ Voor 49% gewijzigd door mellie192 op 02-04-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-07 08:59

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Installeer mbv die athlon de nieuwe bios, wanneer dat gelukt is die fx6300 erop duwen, die bios is denk ik t probleem. Het moederbord herkent de cpu gewoon niet

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:58
ik kan begrijpen dat je zwart beeld ontvangt zonder de videokaart. zover ik weet heeft de fx serie geen IGPU.
Regel even een hele simpele videokaart anders. Gewoon zon kaartje van 20 euro ofzo.(misschien lenen van een vriend of ouders)

[ Voor 37% gewijzigd door glydoscoop op 03-04-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie192
@NLBUURMAN Ik had al de laatste BIOS geïnstalleerd ;).
@glydoscoop Met "zonder videokaart" bedoelde ik eigenlijk dat ik mijn eigen videokaart er uit had gehaald, en vervolgens mijn Integrated Graphics Card van mijn moederbord had gebruikt (ATI Radeon 3000).

Update: Ik had een 500W voeding besteld, ook dit heeft niet geholpen. Het ligt dus waarschijnlijk aan de processor zelf. Bedankt voor alle berichten!

[ Voor 26% gewijzigd door mellie192 op 04-04-2014 16:29 ]

Pagina: 1