Hulp gevraagd bij uitbreiding geheugen laptop ...

Pagina: 1
Acties:

• nwanzi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik wil graag het geheugen van mijn Packard Bell Easynote tk85 go 132 uitbreiden. Momenteel werk ik op het meegeleverde geheugen (1 keer 1 GB en 1 keer 2 GB). Bekend is dat dit i.c.m. Windows 7 Home Premium tot 8 GB (2 keer 4 GB) mogelijk moet zijn.

Maar ik kom er niet zo goed uit hoe ik dit in Pricewatch moet zoeken. Ik weet dat ik sodimm moet hebben, zover was ik al. Verder is er een medetweaker zo vriendelijk geweest om mij in de comments van zijn productreview: Packard Bell Easynote TK85-GO-132 review door Verwijderd op weg te helpen met de volgende specs:

Uit PC Wizard 2012:
Farbrikant: Kingston
Partnummer: 99U5428-050.A00LF
Type: DDR3-SDRAM PC3-8500

Maar vreemd genoeg lijkt dit Apple geheugen te zijn... Zelf was ik op deze http://tweakers.net/pricewatch/284658/corsair-cmsa4gx3m1a1066c7.html uitgekomen maar weet absuluut niet of deze geschikt is en of het goede zijn. Kan iemand mij op weg helpen om zo voordelig mogelijk het juiste geheugen te vinden?

Alvast bedankt!

Een vertwijfelde tweakerin :?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09
Er is niet iets als 'speciaal Apple geheugen'. In een recente MacBook gaan ook DDR3-SODIMMS, in jouw laptop ook.

Dat geheugen gekenmerkt wordt als 'Apple geheugen' betekent niet dat het niet meer in jouw laptop werkt.

Dat reepje waar je naartoe linkt, PC3-8500 DDR3-SODIMM van 4GB gaat er prima in werken.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-02 08:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies, dus naar Componenten Aankoopadvies.

Verder heb je ddr3 sodimm nodig. Die uit je link is dus goed. Je krijgt dan in totaal 6GB werkgeheugen (de 1GB-module vervang je dan door de 4GB-module).

• nwanzi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11-2025
@thaan: Onwijs bedankt voor de bevestiging en het uiteeenzetten van het zogenaamde apple geheugen!

@Bolletje: Ik zal voortaan iets beter opletten waar ik mijn posts plaats!

Ik zal mijn bevindingen posten, zodra het geheugen binnen is...