Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 06:18
Goedendag Tweakers,

ik ben op zoek naar een Dual-SIM telefoon. nou is het aanbod voor die categorie niet erg groot, dus de keuze zou niet echt moeilijk moeten zijn, maar ik ben op zoek naar een bepaalde optie voor de telefoon en weet niet of er telefoons zijn die dat hebben.

de telefoon is voor mijn vader die elke dag 2 mobiele telefoons met zich meeneemt, de gewoonlijke werk en prive mobieltjes. het zou natuurlijk fijn zijn als hij een dual-SIM telefoon kon gebruiken zodat hij er maar één hoeft mee te nemen.

alleen wilt mijn vader de optie hebben om één van de 2 SIM kaarten uit te kunnen zetten, want hij heeft niet altijd zin om telefoontjes en berichten van het werkt te ontvangen buiten werktijd. nu weet ik niet of dual-SIM telefoons deze optie hebben of niet.

ook zoek ik naar een dual-SIM die met de boordcomputer van een auto goed samenwerkt, zodat mijn vader zowel werk als prive telefoontjes via de carkit kan ontvangen. mijn vader rijdt een volkswagen en ik heb contanct opgenomen met volkswagen om extra informatie betreffende de combinatie van een dual-SIM met een volkswagen boordcomputer, maar het helpt natuurlijk als ik ook weet of de mobiel zelf dit ondersteund voor carkits.

zoals ik al in het begin zei, het aanbod is klein, maar zouden jullie mij toch hiermee op weg kunnen helpen?

Verwijderd

Is China een optie? Dan word het aanbod ineens een stuk groter namelijk.

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:11
Mijn Acer Z130/Z3 heeft wel deze functie, geen idee of hij goed samenwerkt met een auto :P

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Elke moderne Android dualsim telefoon zal de mogelijkheden bieden die jij wenst. Je kan gewoon per simkaart bepalen of hij wel of niet aan mag staan en je kan de telefoon gewoon via bluetooth koppelen. Uitgaande telefoongesprekken gaan dan wel via de standaard simkaart maar je kan op beide simkaarten gebeld worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Yusunoha
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:54:
Is China een optie? Dan word het aanbod ineens een stuk groter namelijk.
dat is een optie, maar natuurlijk ligt de eerste keuze bij de bekende merken...
ProAce schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:56:
Mijn Acer Z130/Z3 heeft wel deze functie, geen idee of hij goed samenwerkt met een auto :P
daar zal hopelijk volkswagen mij nog over informeren, maar hoe bevalt de acer jou?
Tsurany schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:57:
Elke moderne Android dualsim telefoon zal de mogelijkheden bieden die jij wenst. Je kan gewoon per simkaart bepalen of hij wel of niet aan mag staan en je kan de telefoon gewoon via bluetooth koppelen. Uitgaande telefoongesprekken gaan dan wel via de standaard simkaart maar je kan op beide simkaarten gebeld worden.
bedankt voor deze informatie, goed om te weten dat ze deze functie al hebben

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik zou zeggen, de Huawei Ascend G700. Heerlijk toestel met dual sim. Zou aan je eisen moeten voldoen.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:54

DukeBox

loves wheat smoothies

En in android kan je de sim in of uitschakelen pér functie (data, telefoon).
Ook kun je aangeven welke sim data prio is.
Houd er wel rekening mee dat niet iedere telefoon beide sim's data (G3) ondersteund.
G4 is hoe dan ook beperkt tot meestal 1 sim.

[ Voor 73% gewijzigd door DukeBox op 03-04-2014 07:31 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:11
Yusunoha schreef op donderdag 03 april 2014 @ 07:22:
[...]

dat is een optie, maar natuurlijk ligt de eerste keuze bij de bekende merken...

[...]

daar zal hopelijk volkswagen mij nog over informeren, maar hoe bevalt de acer jou?

[...]

bedankt voor deze informatie, goed om te weten dat ze deze functie al hebben
Goed toestel, heb hem alleen moeten laten repareren. Daar zijn ze niet zo goed in schroefjes vastdraaien waardoor het scherm nu omhoog komt en het typen erg lastig wordt. Voor de rest een super toestel voor die honderd euro :D

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Misschien nog een simpele telefoon erbij :) :
De Nokia 101 (http://tweakers.net/product/293503/nokia-101/), volgens mij voldoet hij aan alle eisen behalve voor in de auto, denk ik. Maar voor het geval dat je vader een simpeler toestel zoekt raad ik je deze aan.

- 12345dan

• Yusunoha
hartelijk bedankt iedereen. met deze informatie zal het zeker wel lukken om een goed toestel voor mijn vader te vinden.
Pagina: 1