Wat is mijn bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

• XGDragon
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-12-2025
Ha Tweakers,

Ik heb al jaren mijn PC, die ik steeds beetje bij beetje loop te upgraden (tot ik het volledig upgrade).

Mijn vraag is redelijk simpel. Wat is mijn bottleneck? Ik heb sterk het vermoeden dat ik het beste van 8 naar 16gb RAM kan gaan, maar toch om even zeker te weten vraag ik het jullie, als dat mag.

Ik heb zitten:

Intel® Core™ i7-2600K CPU @ 3.40GHz
8GB RAM (4x2gb)
NVIDIA GeForce GTX 660 Ti
60gb SSD voor Windows (atm 13gb vrij)
1 TB HDD

Hartelijk dank! :)

Verwijderd

Ik zie nergens een bottleneck zitten, wat doe je eig met de PC? Gamen? Zoja, videokaart upgraden, de rest kan makkelijk mee, foto/videobewerken? Dan RAM upgraden, en als je met Cuda werkt miss een GTX 760 of 770?
Dus vertel ons wat je met je systeem doet:)

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Dit is gewoon ene goede gebalanceerde build. Ik ben het met S0L0 eens dat we eerst moeten weten waarbij je het idee hebt dat er een bottleneck is.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Ligt eraan wat je doet. Bij gaming heb je echt geen 16GB nodig. Doe je aan 3D modelleren of videobewerking dan kan 16GB nuttig zijn.

• XGDragon
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-12-2025
Bedankt voor de reacties. Ik klooi soms wat aan met Blender, ik compileer 't een en ander en speel af en toe Planetside 2. De reden is dat dat spel laatst is vastgelopen (kan aan hun liggen, was net een technische update), en ik zag dat mijn computer 6.5 / 8 gb aan het verbruiken was. Vond ik zorgwekkend?

[ Voor 0% gewijzigd door XGDragon op 02-04-2014 18:52 . Reden: typo ]