Ik heb ongeveer 2500 excel bestanden, allen identiek qua opbouw. Elk van die bestanden bevat data die ik in 1 bestand wil hebben.
Het goede nieuws is dus dat elk bestand gelijk is van opzet, dus ik weet in welke cellen de data staat die ik nodig heb.
Ik heb onderstaande geprobeerd, omdat ik ongeveer dacht te begrijpen hoe de commando's werken. Helaas werkt dit niet.
FileSelectFolder, WhichFolder
Loop, %WhichFolder%\*.xlsx, , 1
{
oWorkbook := ComObjGet
CellC4Value := oWorkbook.Worksheets("Sheet1").Range("C4").Value
CellF4Value := oWorkbook.Worksheets("Sheet1").Range("F4").Value
CellI7Value := oWorkbook.Worksheets("Sheet1").Range("I7").Value
CellK12Value := oWorkbook.Worksheets("Sheet1").Range("K12").Value
ConcatenateValue := %CellC4Value% . ; . %CellF4Value% . ; . %CellI7Value% . ; . %CellK12Value%
Fileappend %concatenatevalue%`n, C:\RESULTS.txt
}
Het idee is dus dat hij alle bestanden in een op te geven directory naloopt en alle gegevens van specifieke cellen exporteert naar een tekstbestand, iedere keer de 4 waarden op een nieuwe regel.
(liefst nog exporteren naar CSV of XLS, maar dit heb ik nog niet ontdekt)
Graag opmerkingen in begrijpelijke taal, ik ben geen programmeur
Het goede nieuws is dus dat elk bestand gelijk is van opzet, dus ik weet in welke cellen de data staat die ik nodig heb.
Ik heb onderstaande geprobeerd, omdat ik ongeveer dacht te begrijpen hoe de commando's werken. Helaas werkt dit niet.
FileSelectFolder, WhichFolder
Loop, %WhichFolder%\*.xlsx, , 1
{
oWorkbook := ComObjGet
CellC4Value := oWorkbook.Worksheets("Sheet1").Range("C4").Value
CellF4Value := oWorkbook.Worksheets("Sheet1").Range("F4").Value
CellI7Value := oWorkbook.Worksheets("Sheet1").Range("I7").Value
CellK12Value := oWorkbook.Worksheets("Sheet1").Range("K12").Value
ConcatenateValue := %CellC4Value% . ; . %CellF4Value% . ; . %CellI7Value% . ; . %CellK12Value%
Fileappend %concatenatevalue%`n, C:\RESULTS.txt
}
Het idee is dus dat hij alle bestanden in een op te geven directory naloopt en alle gegevens van specifieke cellen exporteert naar een tekstbestand, iedere keer de 4 waarden op een nieuwe regel.
(liefst nog exporteren naar CSV of XLS, maar dit heb ik nog niet ontdekt)
Graag opmerkingen in begrijpelijke taal, ik ben geen programmeur
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..