Beste medeTweakers,
Ik twijfel nog tussen deze twee phones en vroeg me af jullie mij wellicht konden adviseren.
Ik twijfel tussen de z1 compact en de Nexus 5. Deze vergelijking lijkt misschien raar, maar laat ik het even toelichten. Ik wil een abonnement met veel belminuten en ook data als dat kan. Beide telefoons krijg ik gratis bij een abonnement met onbeperkt bellen (en smsen, maar dat doet niemand meer
) en 2 GB data (Vodafone Red). Dit abonnement kost 42 euro (32 euro voor het abo, 10 p.m. voor een telefoon). Mijn huidige telefoonrekening bereikte laatst de laatste paar maanden ongeveer 50 euro
dus dit is een vooruitgang.
Nu twijfel ik tussen deze twee phones:
Sony Xperia z1 en LG/Google Nexus 5
Voordelen Sony Xperia z1 (t.o.v. Nexus 5)
+ kleiner (maar gering verschil, ca. 1 cm in hoogte)
+ FM radio (gebruik ik regelmatig)
+ camera
+ waterdicht (is wel een voordeel in mijn geval)
+ uitbreidbaar geheugen
+ nieuwer (voor wat het waard is
)
+ batterij
Voordelen Nexus 5
+ groter scherm
+ full HD
+ beter scherm
+ updates 'gegarandeerd'
+ 32 GB ingebouwd (in de versie die ik wil nemen)
+ minder ruimte om t scherm heen
+ draadloos opladen(?)
Objectief gezien neig ik naar de z1 compact, omdat ik waterdichtheid en radio (veel in de trein) wil. Echter, gevoelsmatig (
) heb ik sinds ik de Nexus 5 in handen heb gehad een beter gevoel (vind het iets mooier) daarbij, alleen is het ontbreken van de FM radio wel echt een nadeel (ik begreep dat ik eventueel met rooten dat kon omzeilen, maar daar zit ik niet zo heel erg op te wachten).
Ik begreep verder ook dat de xperia z1 compact enigzins gevoelig is (voor krasjes en zo) omdat deze ook een achterkant van glas heeft, de Nexus 5 heeft dat niet.
Ik twijfel nog tussen deze twee telefoons en vroeg me af of iemand mij misschien kan adviseren. Zie ik bij de bovenstaande afweging iets over het hoofd?
Alvast bedankt!
Leo23
Update: ik kwam dit tegen, daaruit zou op te maken dat de Sony een betere prestaties levert:
http://phonerocket.com/sm...eria-Z1-vs-Google-Nexus-5
Ik twijfel nog tussen deze twee phones en vroeg me af jullie mij wellicht konden adviseren.
Ik twijfel tussen de z1 compact en de Nexus 5. Deze vergelijking lijkt misschien raar, maar laat ik het even toelichten. Ik wil een abonnement met veel belminuten en ook data als dat kan. Beide telefoons krijg ik gratis bij een abonnement met onbeperkt bellen (en smsen, maar dat doet niemand meer
Nu twijfel ik tussen deze twee phones:
Sony Xperia z1 en LG/Google Nexus 5
Voordelen Sony Xperia z1 (t.o.v. Nexus 5)
+ kleiner (maar gering verschil, ca. 1 cm in hoogte)
+ FM radio (gebruik ik regelmatig)
+ camera
+ waterdicht (is wel een voordeel in mijn geval)
+ uitbreidbaar geheugen
+ nieuwer (voor wat het waard is
+ batterij
Voordelen Nexus 5
+ groter scherm
+ full HD
+ beter scherm
+ updates 'gegarandeerd'
+ 32 GB ingebouwd (in de versie die ik wil nemen)
+ minder ruimte om t scherm heen
+ draadloos opladen(?)
Objectief gezien neig ik naar de z1 compact, omdat ik waterdichtheid en radio (veel in de trein) wil. Echter, gevoelsmatig (
Ik begreep verder ook dat de xperia z1 compact enigzins gevoelig is (voor krasjes en zo) omdat deze ook een achterkant van glas heeft, de Nexus 5 heeft dat niet.
Ik twijfel nog tussen deze twee telefoons en vroeg me af of iemand mij misschien kan adviseren. Zie ik bij de bovenstaande afweging iets over het hoofd?
Alvast bedankt!
Leo23
Update: ik kwam dit tegen, daaruit zou op te maken dat de Sony een betere prestaties levert:
http://phonerocket.com/sm...eria-Z1-vs-Google-Nexus-5
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 16:22 ]