Allround PC (zakelijk & prive)

Pagina: 1
Acties:

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Ik moet zeggen dat ik er al een tijdje uit ben op het gebied van componenten, maar sodeju wat gaat het snel allemaal. Ik heb mezelf weer aardig ingelezen en met de tijd die ik had heb ik het volgende samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130 Boxed€ 96,20€ 96,20
1Asus Vanguard B85€ 77,98€ 77,98
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 67,95€ 67,95
1Cooler Master Silencio 352€ 51,50€ 51,50
1Cooler Master Hyper T4€ 23,40€ 23,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 60,89€ 60,89
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 51,-€ 51,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 428,92

Ik ga de pc voornamelijk gebruiken voor zakelijk gebruik. Hierbij moet worden gedacht aan simpele taken, zoals administratie (facturatiesoftware en Office), internet, mail en wat drukwerk weer zelf ontwerpen en afdrukken. Hier heb ik voor gekozen, omdat mijn bedrijf veel veranderingen ondergaat (ben een erg creatieve en ijverige ondernemer) en ik er zo veel beter op in kan spelen. Nu heb ik een pc samengesteld zonder SSD en optische drive, omdat ik die hier in m'n huidige pc heb zitten. Samsung 830 128 GB en een Liteon DVD brander. Videokaart heb ik ook niet in de lijst zitten, want die heb ik een jaar geleden voor mijn inmiddels circa 10 jaar oude pc gekocht en de videokaart is eigenlijk gekocht in een opwelling voor twee monitoren. Het betreft de EAH6570 van Asus met VGA, HDMI en DVI. Ik had er één moeten kopen met een Display Port, want alleen dan kan je drie monitoren digitaal aansturen op één videokaart. Ik draai immers geen zware spellen (kan me niet heugen wanneer ik een game heb gespeeld voor het laatst) en dan is een dubbele videokaart wel een beetje overkill. De kaart had ik dus gekocht voor twee monitoren en had verwacht dat ik bij twee monitoren zou blijven, maar dat is dus nu omgeslagen naar de wens van een extra monitor. Ik kwam van een enkele scherm naar een dubbele, maar ben er nu helemaal aan verkocht en wil graag uitbreiden. Dit is overigens wel de max, want ik ga het opsplitsen in facturatie/administratie, internet, mail en zo nu en dan een beetje tv kijken. Werk nu al met een HP ZR2440W en een Dell Ultrasharp U2312HM. Wat ernaast komt weet ik nog niet. De videokaart ben ik overigens van plan eruit te laten en het moederbord wat ik heb gekozen heb is voorzien van drie aansluitingen en kan ook drie monitoren apart aansturen, dus geen duplicaat modus. Maar dit is mijn beleving van het aansluiten en misschien zeggen jullie wel dat het beter is om een andere combinatie te nemen. Waar ik ook over twijfel is of de voeding wel voldoende/overkill is en/of de I3 niet overkill is en ik beter een G3420 kan nemen. Ook afhankelijk van de keus monitoren aansluiten op mobo of toch een videokaart bijvoegen. De I3 heeft volgens mij een betere videokaart. Ook hoor ik veel over de T4 CPU koeler en die schijnt net aan te passen in de gekozen micro-atx behuizing. Maar ook hoor ik goede verhalen over de stock koeler van deze processor. Ik zit nu nog met een ATX kast, maar anno 2014 kan dit echt niet meer waar ik het voor gebruik. Al met al zit ik met behoorlijk wat issues/vragen en dat komt gewoon door het gebrek aan kennis in de afgelopen jaren. Ben niet echt meer meegegroeid in 'het wereldje'.

Geld maakt niet echt uit. Niet dat het op m'n rug groeit, maar ik werk er veel mee en is een onderdeel van het bedrijf. Bovendien is dit nou geen spannende configuratie. Echter ben ik altijd zuinig op de centen en wil ik niet meer teveel uitgeven aan dingen die ik toch niet gebruik. Vroeger deed ik dat altijd wel met al m'n computers (en ook andere dingen) en ik heb nooit echt het volledige uit mijn computers gehaald. Pure geldverspilling dus. Wel ben ik loyaal aan merken, zoals Asus voor het mobo en Intel voor de CPU. Ook wil ik graag alleen geld uitgeven aan degelijke spullen, vandaar dat ik uitgekomen ben op Seasonic etc. Ik heb ook een 2TB HD toegevoegd, puur ter opslag van wat prive dingen (foto's, video's etc.) en omdat het geen reet meer kost! De SSD houd ik dan voor mijn OS, waar ik overigens over twijfel. Ik gebruik nu Win7 Ultimate en wil misschien overstappen naar Win 8.1. Deze moet dan nog apart worden aangeschaft.

Met jullie hulp ga ik in ieder geval de pc bestellen. Ik besteed dit ook uit en gezien de prijzen zal dit Azerty worden denk ik. Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen en kennis. Ik waardeer dit enorm!!

I don't have dreams, I have goals!!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Om mee te beginnen, cpu+mobo zijn te duur voor deze setup. Je zegt loyaal te zijn aan een Asus moederbord, waar is dat op gebaseerd? Voor de helft van de prijs 20 euro minder heb je een prachtig Asrock bord dat aan al je eisen voldoet. Ik zou beginnen met een pricewatch: Intel Pentium G3220 Boxed (misschien zelfs een celeron) met pricewatch: ASRock B85M Pro4 mobo.

Case is erg stil. Aftermarkter cooler hoeft niet per se, ik denk niet dat je CPU heel warm gaat worden, kan dus eventueel weg. Die T4 is wel stiller. Gold voeding kan je voor kiezen inderdaad, maar het is de vraag of je het verschil in prijs er uit gaat halen... Overweeg een pricewatch: be quiet! System Power 7 350W.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-04 19:10
Zou een H81 chipset niet al voldoen?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 10:47
i3 zou prima moeten werken met 3 schermen. Dit vond ik op de intel website voor deze generatie CPU's:
Three independent displays are supported with most combinations of HDMI*, DVI, VGA, DisplayPort* (DP), Embedded DP (eDP), and Intel® Wireless Display (Intel® WiDi). The following combinations are not supported:
Unsupported Configurations
Active Display 1 Active Display 2 Active Display 3
HDMI* HDMI HDMI
DVI DVI DVI
HDMI HDMI DVI
HDMI DVI DVI
Aangezien je gekozen moederbord displayport ondersteund zal dit geen probleem zijn. Kan natuurlijk goedkoper, vanaf ongeveer 50 euro zijn er wel moederborden te krijgen met displayport. Misschien ook handig om te kijken naar connectiviteit van de case. Je zou ook nog kunnen kijken naar de pricewatch: Fractal Design Define Mini als kast. Ook lekker clean look en in mijn ervaring net iets betere build quality.

Je zou zelfs nog de stap naar mini itx kunnen maken. bijvoorbeeld de pricewatch: MSI B85I in de pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart . Lekker klein systeempje

[ Voor 14% gewijzigd door jorisderoo op 02-04-2014 15:27 ]

Mijn PC

• Redondo1982
br00ky schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:20:
Om mee te beginnen, cpu+mobo zijn te duur voor deze setup. Je zegt loyaal te zijn aan een Asus moederbord, waar is dat op gebaseerd? Voor de helft van de prijs 20 euro minder heb je een prachtig Asrock bord dat aan al je eisen voldoet. Ik zou beginnen met een pricewatch: Intel Pentium G3220 Boxed (misschien zelfs een celeron) met pricewatch: ASRock B85M Pro4 mobo.

Case is erg stil. Aftermarkter cooler hoeft niet per se, ik denk niet dat je CPU heel warm gaat worden, kan dus eventueel weg. Die T4 is wel stiller. Gold voeding kan je voor kiezen inderdaad, maar het is de vraag of je het verschil in prijs er uit gaat halen... Overweeg een pricewatch: be quiet! System Power 7 350W.
Ik ben loyaal aan Asus, omdat ik er nog nooit problemen mee heb gehad en het verschil met de andere borden ook niet enorm zijn. De keus voor Asus is dus puur uit loyaliteit en degelijkheid.

Ik heb inmiddels opgezocht dat de G3420 ook drie schermen kan aansturen, dus dit zou een behoorlijke daling kunnen zijn in aanschafprijs. Mijn twijfel op CPU gebied was ook tussen G3420 of i3, na het lezen van meerdere topics hier op Tweakers. Jouw moederbord heeft overigens geen displaypoort aansluiting en is voor mij dus niet geschikt om met drie schermen te gaan werken. Dus voorlopig blijf ik even bij de Asus Vanguard.

De voeding kan misschien wel interessant zijn. Over de 300w versie lees je veel goede dingen, maar is deze geschikt als ik later alsnog met twee videokaarten wil gaan werken? Ik vind dat je voeding toekomstbestendig moet zijn.

• Redondo1982
jorisderoo schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:23:
i3 zou prima moeten werken met 3 schermen. Dit vond ik op de intel website voor deze generatie CPU's:

[...]

Aangezien je gekozen moederbord displayport ondersteund zal dit geen probleem zijn. Kan natuurlijk goedkoper, vanaf ongeveer 50 euro zijn er wel moederborden te krijgen met displayport. Misschien ook handig om te kijken naar connectiviteit van de case. Je zou ook nog kunnen kijken naar de pricewatch: Fractal Design Define Mini als kast. Ook lekker clean look en in mijn ervaring net iets betere build quality.

Je zou zelfs nog de stap naar mini itx kunnen maken. bijvoorbeeld de pricewatch: MSI B85I in de pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart . Lekker klein systeempje
Inderdaad zeer mooie kasten. Dit ga ik even onthouden, dank je wel.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Wat is er mis met een NUC?

Externe schijf of NAS voor je mass-storage en gaan! Gebruikt minder stroom, is goedkoper, is kleiner en kan net zo veel.

#ProductPrijsSubtotaal
1König HDMI naar mini HDMI kabel 10m€ 10,16€ 10,16
1Intel Centrino Advanced-N 6235€ 13,70€ 13,70
1Intel Next Unit of Computing (V3) Core i3-4010U€ 236,55€ 236,55
1Crucial CT51264BF160BJ€ 29,50€ 29,50
1Crucial M500 mSata 120GB€ 58,04€ 58,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 347,95

• jorisderoo
johnkeates schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:32:
Wat is er mis met een NUC?

Externe schijf of NAS voor je mass-storage en gaan! Gebruikt minder stroom, is goedkoper, is kleiner en kan net zo veel.

#ProductPrijsSubtotaal
1König HDMI naar mini HDMI kabel 10m€ 10,16€ 10,16
1Intel Centrino Advanced-N 6235€ 13,70€ 13,70
1Intel Next Unit of Computing (V3) Core i3-4010U€ 236,55€ 236,55
1Crucial CT51264BF160BJ€ 29,50€ 29,50
1Crucial M500 mSata 120GB€ 58,04€ 58,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 347,95
Deze processor is toch wel een stuk minder krachtig. Dit is een notebook processor, en deze draait dus op veel lagere kloksnelheid. Ook zegt de TS duidelijk meer dan 2 beeldschermen te willen aansluiten. Dit zou met deze NUC alleen met een displayport hub kunnen. Deze kosten ook al 100 euro: pricewatch: Club3D Multi Stream Transport (MST) Hub . Ook past hier geen dvd drive in en kan de TS zijn SSD niet meenemen.
Redondo1982 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:29:
[...]

Ik ben loyaal aan Asus, omdat ik er nog nooit problemen mee heb gehad en het verschil met de andere borden ook niet enorm zijn. De keus voor Asus is dus puur uit loyaliteit en degelijkheid.

Ik heb inmiddels opgezocht dat de G3420 ook drie schermen kan aansturen, dus dit zou een behoorlijke daling kunnen zijn in aanschafprijs. Mijn twijfel op CPU gebied was ook tussen G3420 of i3, na het lezen van meerdere topics hier op Tweakers. Jouw moederbord heeft overigens geen displaypoort aansluiting en is voor mij dus niet geschikt om met drie schermen te gaan werken. Dus voorlopig blijf ik even bij de Asus Vanguard.

De voeding kan misschien wel interessant zijn. Over de 300w versie lees je veel goede dingen, maar is deze geschikt als ik later alsnog met twee videokaarten wil gaan werken? Ik vind dat je voeding toekomstbestendig moet zijn.
Je wil dus later 2 (!) videokaarten toevoegen? Dan zou ik toch wel voor 800 watt voeding gaan. Of bedoel je 1 videokaart in plaats van de intel graphics? dan zou ik rond de 500/550 watt gaan zitten.

Op zich zit er niet heel veel verschil in de merken. Als een moederbord echt slecht is lees je dat overal online :)

Mijn PC

• Redondo1982
jorisderoo schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:42:
[...]

Deze processor is toch wel een stuk minder krachtig. Dit is een notebook processor, en deze draait dus op veel lagere kloksnelheid. Ook zegt de TS duidelijk meer dan 2 beeldschermen te willen aansluiten. Dit zou met deze NUC alleen met een displayport hub kunnen. Deze kosten ook al 100 euro: pricewatch: Club3D Multi Stream Transport (MST) Hub . Ook past hier geen dvd drive in en kan de TS zijn SSD niet meenemen.

[...]

Je wil dus later 2 (!) videokaarten toevoegen? Dan zou ik toch wel voor 800 watt voeding gaan. Of bedoel je 1 videokaart in plaats van de intel graphics? dan zou ik rond de 500/550 watt gaan zitten.

Op zich zit er niet heel veel verschil in de merken. Als een moederbord echt slecht is lees je dat overal online :)
Ja, je hebt gelijk. Ik bedoel 1 videokaart, maar dat zal dan alleen zijn omdat de werkzaamheden wijzigen. Dat kan ik me niet voorstellen en dan zal er waarschijnlijk een aantal andere dingen ook gewijzigd moeten worden. Is het dan toch verstandig om alvast een 550 watt voeding te kopen?

Over de Asrocks hoor je inderdaad ook veel goede dingen. Schijnt zelfs van Asus te zijn?

• jorisderoo
Redondo1982 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:48:
[...]

Ja, je hebt gelijk. Ik bedoel 1 videokaart, maar dat zal dan alleen zijn omdat de werkzaamheden wijzigen. Dat kan ik me niet voorstellen en dan zal er waarschijnlijk een aantal andere dingen ook gewijzigd moeten worden. Is het dan toch verstandig om alvast een 550 watt voeding te kopen?

Over de Asrocks hoor je inderdaad ook veel goede dingen. Schijnt zelfs van Asus te zijn?
Over het algemeen zijn de grote merken allemaal vrij duurzaam. Je hoort eigenlijk alleen klachten over de allergoedkoopste bordjes (rond de 40 a 50 euro) van tijd tot tijd.
Als je tegen die tijd een videokaart erbij wil prikken zal je waarschijnlijk zwaardere toepassingen gaan draaien. Dan is het verstandig ook de CPU te vervangen (en dan is er waarschijnlijk een nieuwe socket, waardoor je ook een nieuw moederbord moet kopen). dit omdat je een instap cpu neemt en dit een bottleneck kan vormen voor een aparte videokaart.
Wat voeding betreft zou 550 watt voldoende moeten zijn voor een latere upgrade.

Mijn PC

• Redondo1982
Ik heb er een beetje over nagedacht en ik zit een beetje in de spagaat.

Je koopt of een G3420 met wat basis-componenten of een i5 met wat hoger geschaalde componenten. De i3 zorgt dus voor de spagaat, want deze processor is te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken. Gezien wat ik nu gebruik, zou je dus uitkomen op een G3420. Wil je wat meer toekomstproof zijn en je werkzaamheden gaan uitbreiden, dan kan een i5 uitkomst bieden. Ik vraag mezelf alleen af of je met de G3420 goed drie monitoren kan aansturen.

• jorisderoo
Voor normale office taken en browsen zou een g3420 voldoende moeten zijn, ook op GPU gebied met 3 schermen.

Mijn PC

• Redondo1982
jorisderoo schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:15:
Voor normale office taken en browsen zou een g3420 voldoende moeten zijn, ook op GPU gebied met 3 schermen.
Ja, daar ben ik ook inmiddels achter na wat lezen. Bedankt voor de bevestiging!

Ik zit nu op dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3420 Boxed€ 53,90€ 53,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 68,04€ 68,04
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 60,45€ 60,45
1Seasonic M12II 620W€ 67,95€ 67,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 379,82

In:
- G3420
- Seasonic 620w

Out:
- i3
- Seasonic 360w
- Cooler Master T4

En ik neem er dan Win 8.1 bij en ik heb hier nog muis, toetsenbord, speakers, SSD en DVD brander. Alleen nog een extra scherm erbij kopen, maar daar ben ik nog mee bezig.

Ik denk dat ik hiermee op de goede weg ben.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je toch maar 1 videokaart gaat toevoegen is ~500 watt meer dan voldoende! Voor de rest prima aanpassingen.

Verwijderd

De Seasonic G-series 360W is de beste voeding voor jouw systeem, voedingen van meer dan 600W neem je bij meerdere high-end game videokaarten niet voor een office systeem met hooguit een budget videokaartje.

• jorisderoo
Moederbord zou nog goedkoper kunnen. Je geeft zelf aan dat je waarschijnlijk toch gaat upgraden. Tegen die tijd is er vast weer een nieuwe generatie processoren uit met een nieuwe socket waardoor je ook een nieuw moederbord nodig hebt. Dit ASUS moederbord is goedkoper en biedt ook gewoon displayport: pricewatch: Asus B85M-E
En de goedkoopste die ik kan vinden (pricewatch: Gigabyte GA-H81M-HD3) is zelfs maar 47 euro.
Voeding is op zich prima, hou je ook nog wat headroom voor latere upgrades. Je zou een lager wattage kunnen nemen afhankelijk van wat je in de toekomst van plan bent.

Mijn PC

• Redondo1982
Zo...in het weekend een beetje over alles nagedacht en nu ben ik gekomen tot het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3420 Boxed€ 53,-€ 53,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 67,95€ 67,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 60,45€ 60,45
1Seasonic M12II Evo 520W€ 60,04€ 60,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 319,42

Ik heb alleen wel een beetje extra hulp nodig, want ik zit met een aantal vragen die voor mij nog niet beantwoord worden door het lezen van reviews en ervaringen.

Behuizing
Ik heb de behuizing van de lijst afgehaald, omdat deze inmiddels erg slecht leverbaar is. Dus ben ik gestuit op een aantal andere behuizingen:

- pricewatch: Cooler Master N200 Closed
- pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0
- pricewatch: Fractal Design Define Mini
- pricewatch: Fractal Design Arc Mini
- pricewatch: Fractal Design Arc Mini R2

Welke ik moet kiezen is echt een raadsel op dit moment.

HDD

Ik lees toch wel een aantal negatieve ervaringen over de Seagate HDD's. Echter is dit wel één van de voordeligste en misschien dat ie daarom ook wat minder betrouwbaar is. Ben best bereid iets meer uit te geven, maar ik zou niet weten welke ik dan moet kopen. Ik weet wel dat Hitachi en WD betrouwbare schijven zijn, maar WD was echter vroeger ook niet altijd betrouwbaar. Dus ja...

Photoshop
Wil misschien toch wel met Photoshop gaan werken. Niet extreem, maar gewoon een flyertje e.d. Is mijn processor dan voldoende? En moet ik toch niet een videokaart gaan nemen?

Toelichting
Ik heb inmiddels gekozen voor de 520w van Seasonic door prijs en ervaringen. Hiermee heb ik toch flink wat extra speling mocht ik willen uitbreiden en/of zwaarder gaan werken. Ik ben ook gebleven bij de Vanguard B85 van Asus. Asus puur op gevoel en de Vanguard is ook een meer recenter mobo. Bovendien scheelt het allemaal niet zoveel t.o.v. de B85M-E. Ik laat het geheel allemaal inbouwen, want ik heb er echt geen tijd voor op dit moment. Ik zou overigens wel heel graag willen, want m'n laatste is alweer circa 10 jaar geleden.

ALVAST BEDANKT VOOR HET LAATSTE ZETJE!!

• Redondo1982
Niemand? :'(

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je wilt dus met alle moeite Asus? want ik vind 'm namelijk nogal prijzig, je gooit een euro of 25 weg imho, een simpel H81 bordje zal net zo goed voldoen. zo'n 520W voeding kan een behoorlijke High-end GPU aan, je pentium gaat dat tegenhouden, met minder kan je dus wel. waar denk je die GPU nodig voor te hebben?

een PC 'op de groei' kopen is niet verstandig. mocht je werk/gebruik wel veranderen loont 't beter om op dat moment nieuwe/betere componenten te kopen dan nu alvast aan te schaffen.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Redondo1982
NLBUURMAN schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:28:
je wilt dus met alle moeite Asus? want ik vind 'm namelijk nogal prijzig, je gooit een euro of 25 weg imho, een simpel H81 bordje zal net zo goed voldoen. zo'n 520W voeding kan een behoorlijke High-end GPU aan, je pentium gaat dat tegenhouden, met minder kan je dus wel. waar denk je die GPU nodig voor te hebben?

een PC 'op de groei' kopen is niet verstandig. mocht je werk/gebruik wel veranderen loont 't beter om op dat moment nieuwe/betere componenten te kopen dan nu alvast aan te schaffen.
Nou, ik moet zeggen dat ik een echte Asus fan ben op het gebied van moederborden, maar het is ook zowat de beste keus in mijn selectie van moederborden. Ik moet namelijk 3x video uit hebben met DP, HDMI, DVI voor het aansturen van drie schemen, zoals te lezen is in mijn startpost. Ik heb door jou nu even opnieuw een selectie gemaakt en daar blijft voor mij toch echt over:

pricewatch: Asus Vanguard B85
pricewatch: MSI H87M-G43

Ik weet dus niet of deze MSI wat is, maar vroeger stond dit nou niet echt bekend als een goed merk.

Ik ga overigens toch maar weer voor de CM Silencio 352 behuizing, want hij is weer leverbaar. *O*

Overigens raadde iemand in mijn omgeving aan om een paar tientjes meer uit te geven en toch te gaan voor de i3 4130. Deze gaat toch weer even wat langer mee, zeker voor de dingen die ik ermee doe of ga doen.

• Redondo1982
Dit is het uiteindelijk geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130 Boxed€ 95,70€ 95,70
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 64,85€ 64,85
1Microsoft Windows 8.1 NL Retail€ 102,60€ 102,60
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 60,-€ 60,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 60,04€ 60,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 512,67

SSD en DVD brander bouw ik achteraf in, want die is hier nog voor handen. Ik heb gekozen voor de Retail versie van Win 8.1, aangezien ik de PC zakelijk gebruik op kantoor en ik niet voor die € 20,- verschil straks het risico loop -na verandering van pc componenten- dat mijn licentie niet legitiem is naar gebruik.

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 08-04-2014 15:31 ]

Pagina: 1