Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe samengestelde pc.
Ik heb nu 2 problemen.
Als ik op het internet surf of game soms blijft mijn pc freezen vast hangen en valt mijn pc uit na 5 of 10 sec.
Dit heb ik minstens 2 keer per dag.
Volgende probleem is bleuscreen dit heb ik 1 keer per dag of soms 2 keer als ik lang op pc zit.
Ik heb veel dingen geprobeerd om dit probleem te op telossen

Alle drivers reinstal
Bios Update
Memtest
geheugencontrolere
Hardeschijfcontrole op fouten
fresh windows 7 install zowel 8.1
andere gpu getest

Ik heb ook gemerkt nadat ik mijn pc start dat de fans van mijn cpu pas na 2 of 3 seconden beginnen te draaien op volle toeren ongeveer 3,4 sec en dan weer opnormaal is dit normaal?

PC spec

MB MSI H87 G43 Gaming

I5 4670 3.4 ghz stock koeler

Corsair 8 GB ram

ATI 6870 gigabyte oc

Corsair cx600M

128 gb SSD

1 TB Hardeschijf

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Tijdens het surfen of gamen... dat zijn nogal verschillende toepassingen. Niets zeggend dus over mogelijk oorzaken... :?
Als eerste zou ik zeggen, controleer je temperaturen van de GPU en CPU.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het maakt eigenlijk niet uit als ik game of niet is een random freez of bleuscreen.

CPU idle 32 graden word bij gamen max 60 graden

GPU idle 35 graden word bij gamen max 62 graden

Verwijderd

Je temperaturen zijn niet te hoog, hier zou het dus niet aan liggen.

Wat ik eerder denk...
Je voeding is volgens mij niet super. Ik heb gehoord dat de CX...M geen fijne voedingen zijn. Zeker weet ik het niet, maar dat moet je aan The_Mask vragen. Volgens mij zitten hier slechte onderdelen in die snel kapot gaan.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:40

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:03:

Wat ik eerder denk...
Je voeding is volgens mij niet super. Ik heb gehoord dat de CX...M geen fijne voedingen zijn. Zeker weet ik het
''Horen zeggen'' is geen feitelijke onderbouwing.

TS Hoeveel repen geheugen bestaat die 8 uit? als het meerderen zijn test ze een voor een, als je nog een HDD/SSD hebt liggen installeren daar Windows op kijken of het daarmee goed gaat.

1 voor 1 dingen testen tot je uit eindelijke de oorzaak vindt.

Si vis pacem, para bellum

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding moet prima volstaan vind ik, 600w is zelfs te veel

Ik heb 2 modules van 4 GB van corsair vengeance
Jammer genoeg heb ik geen ander hdd of ssd
Aan de ssd of hdd kan het niet aan liggen denk ik want heb deze ook getest 0 errors.

• Ptiel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-01 16:15
Eerst je geheugen even testen met memtest, hoeft geen schroevendraaier aan te pas te komen en kun je problemen met je geheugen nagenoeg uitsluiten. Als memtest een paar runs zonder fouten kan volbrengen kun je naar je voeding gaan kijken.

Probleem van TS wordt in deze thread ook beschreven overigens. De post boven de best sollution.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de memtest deze morgen met succes getest zonder errors.

Kan het ook te maken hebben met mijn cpu fan want ik vind dat ie een beetje later opstart ongeveer na dat ik de pc aan heb gezet 2 of 3 sec later.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 21:42

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:39:
Ik heb de memtest deze morgen met succes getest zonder errors.

Kan het ook te maken hebben met mijn cpu fan want ik vind dat ie een beetje later opstart ongeveer na dat ik de pc aan heb gezet 2 of 3 sec later.
Nee dat heeft niks te maken met dat je PC een paar uur later crasht.

Hoe lang heb je memtest gedraaid?

Verwijderd

Topicstarter
De memtest heb ik 27 minuten getest wanneer de pass op 100% was het voltooid zonder fouten moest ik
op exit gaan.

Wat ik ook raar vond is dat bij de memtest of bios stond dat mijn memory 1333 mhz is terwijl mijn,
ram geheugen 1600 mhz is?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-02 10:51
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:31:
Mijn voeding moet prima volstaan vind ik, 600w is zelfs te veel
Of een voeding goed is of niet is niet hetzelfde als of een voeding genoeg vermogen levert of niet.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 16:57

ricardo246

Life's what you make it!

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:55:
De memtest heb ik 27 minuten getest wanneer de pass op 100% was het voltooid zonder fouten moest ik
op exit gaan.

Wat ik ook raar vond is dat bij de memtest of bios stond dat mijn memory 1333 mhz is terwijl mijn,
ram geheugen 1600 mhz is?
Staat je geheugen wel op het juiste voltage en timings?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk 1,498 volt of 1,5 dacht ik maar daar weet ik niet zo veel van.
Timings zijn juist stond op de memtest 9-9-9-24

Ik ga even een foto uploaden van de memtest die ik deze morgen aan het testen was.

Verwijderd

Topicstarter
Is niet zo duidelijk er was teveel zon licht.

http://nl.tinypic.com/r/v5akgy/8

(Heb de freez vandaag voor het eerst weer gehad.)
Ik heb een 3de probleem denk ik, ik kreeg net tijdens het bekijken van een video op youtube
zwart beeld no signal, het zou dan echt met de voeding mee te kunnen maken die gewoon stuk is?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 18:38 ]

• Jolke
Zoals anderen ook aangegeven hebben, verdenk ik ook je voeding. Heb je een andere voeding liggen om deze uit te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een voeding van mijn broer maar die heeft maar 4 pin voor Mobo
de mijne heeft er 8 nodig zal dus niet gaan lukken.

Verwijderd

Eeeh, ik wil graag ff reageren op 42DPI. Jij zegt dat 'horen zeggen' geen goed argument is. Misschien dat als je het voeding aankoopadvies doorleest dat je het dan wel snapt. Hierin staan vele SLECHTE reacties over de CX...M series.

Naar mijn mening is dat een goed argument, of ligt dat aan mij?

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 14:39
Staan ook net zoveel goede ervaringen. Ik gebruik al 3 jaar een CX500M, nooit problemen mee gehad.
Een veel verkocht product heeft logischerwijs ook meer klachten dan een product wat niet goed verkocht wordt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze morgen alle onderdelen van mijn pc gedemonteerd en terug gemonteerd.
En ik denk dat mijn probleem opgelost is.
Het was waarschijnlijk met de moederbord te maken die niet goed vast zat of kortsluiting ging veroorzaken.
Mijn pc draait al 5 uren 2 uur games gespeeld zonder freezes of bleu screens.

verder bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:03:

Wat ik eerder denk...
Je voeding is volgens mij niet super. Ik heb gehoord dat de CX...M geen fijne voedingen zijn. Zeker weet ik het niet, maar dat moet je aan The_Mask vragen. Volgens mij zitten hier slechte onderdelen in die snel kapot gaan.
De kwaliteit van deze serie is idd niet geweldig, daarom ook geen aanrader voor de lange termijn. Maar dat heeft niets met het huidige probleem te maken.

• Jolke
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:20:
Ik heb deze morgen alle onderdelen van mijn pc gedemonteerd en terug gemonteerd.
En ik denk dat mijn probleem opgelost is.
Het was waarschijnlijk met de moederbord te maken die niet goed vast zat of kortsluiting ging veroorzaken.
Mijn pc draait al 5 uren 2 uur games gespeeld zonder freezes of bleu screens.

verder bedankt.
Mooi, goed dat je nog even meldt wat nou het probleem (mogelijk) was. d:)b
Veel plezier iig verder ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog een klein vraagje ga een nieuwe gpu kopen
Ik twijfel nog tusse een 770 en r9 280x.
Als ik een van deze zou kopen zouden die gewoon werken met mijn voeding want bij sommige moet je
minimum een voeding van 600 of 750 Watt hebben.
ik heb 46 Ampere op mijn 12v rails zou toch meer als genoeg moeten zijn?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Even de Sapphire versie genomen van de R9 280X, dit zijn de vereiste voor deze kaart:
■PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard.
■2X75 Watt 6-pin PCI Express power connector is required for CrossFireX™ system.
■1X75 Watt 6-pin PCI Express power connector is required.
■4096MBMinimum of system memory.
■Installation software requires CD-ROM drive.
■DVD playback requires DVD drive.
■Blu-ray™ / HD DVD playback requires Blu-ray / HD DVD drive.
■750 Watt Power Supply is required.
■1000WattPower Supply is recommended for CrossFireX™ System.
■1X150 Watt 8-pin PCI Express power connector is required.
■2X150 Watt 8-pin PCI Express power connector is required for CrossFireX™ system.

Verwijderd

Nee dat zijn niet de vereisten dat is een hoopje onzin.

Verwijderd

Ardj schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:29:
Staan ook net zoveel goede ervaringen. Ik gebruik al 3 jaar een CX500M, nooit problemen mee gehad.
Je gebruikt al drie jaar een voeding die nog geen 1,5 jaar op de markt is? Ik vind het knap
Een veel verkocht product heeft logischerwijs ook meer klachten dan een product wat niet goed verkocht wordt...
De klachten gaan over de kwaliteit, een goede voeding mag geen probleem hebben met een levensduur van 10 jaar, dat is iets wat je niet hoeft te verwachten van een voeding zoals deze.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik het probleem terug heb het vandaag 2 maal gehad mijn pc freezes of beeld valt gewoon weg zwart scherm.
Geeft geen signaal maar de pc draait nog en gaat van zelf uit na een minuut of eerder
Wat ik ook raar vind is nadat mijn pc zich zelf uitzet dat mijn internetkabel poort nog groen/oranje brand?
Ook als ik met voeding kabel in en uit doe dat mijn mobo's LAN verbinding gewoon aan uit licht geeft.
Zou mijn moederbord het probleem dan kunnen zijn.
Ik weet niet meer te doen geef het bijna op. :(

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 00:07 ]

Pagina: 1