GTX 660 of 760

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Alvast mijn excuses voor het feit dat ik hier een maand geleden ook een topic voor heb gemaakt.
Aangezien ik nu heel erg twijfel tussen 2 kaarten heb ik toch besloten om de vraag nog maar iets anders te stellen.

Mijn GTX 550 (1GB) heeft laatst helaas het loodje gelegd.
Nu wil ik een kaart gaan kopen om Rome 2 Total war zover als mogelijk op extreme te draaien.

Ik heb een Core 2 Quad Processor @9300GHz en 5 GB Ram.
Met de GTX 550 draaide ik Rome 2 op ultra settings en dat ging vrij vlot. Toch zou ik het leuk vinder om de graphics nog 1 of 2 stapjes op te voeren (het liefst natuurlijk op zen max).

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de GTX 660 en de GTX 760(omdat ik niet meer dan 200/250 euro uit wil geven).
Ook weet ik niet of ik er een met 2 of 3 of zelfs 4 gb moet halen.
Kan iemand mij adviseren?

Alvast bedankt!!!!

Groetjes Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierColijn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-09 13:40
Heb zelf net een MSI GTX 760 2G gaming aangeschaft. Erg blij met de kaart!

Ik ken het spel Rome total war niet zo heel goed, dus daar kan ik geen uitspraken over doen.

Wel weet ik dat je die 3 of 4 GB videokaarten absoluut niet nodig hebt.Een kaart met een hoger aantal GB is handiger als je meerdere monitoren hebt (of een 1440p+ resolutie), maar draagt voor de prestaties van spellen niet zo heel veel bij.

[ Voor 3% gewijzigd door RogierColijn op 02-04-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gefeliciteerd met de nieuwe kaart en bedankt voor de reactie :)
Dan weet ik iig dat ik voor een 2gb ga.

Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht en vopr hoeveel?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 12:28

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

als je bijvoorbeeld http://nl.hardware.info/r...neller-door-meer-geheugen leest, weet je waarom ;)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierColijn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-09 13:40
Even om de conclusie van bovenstaand artikel te quoten:

"Bij onze benchmarks weet de 4GB geheugen van de kaart in geen enkel geval een significante prestatiewinst op te leveren. Toegegeven, wij testen videokaarten enkel in Full HD resolutie. Tegelijkertijd moeten we realistisch zijn: zelfs wanneer 4GB in bijvoorbeeld 4K-resolutie wél een voordeel zou bieden, is een GeForce GTX 760 daar toch te langzaam voor. AMD en Nvidia kiezen in de regel de standaard hoeveelheid geheugen op videokaarten goed uit en zo ook bij de GTX 760: 2GB is prima, 4GB is voor normaal gebruik overkill."

Overkill dus. Ik heb de kaart gekocht bij Megekko.nl. Ik had eerst een R9 270x van MSI maar die bleek defect te zijn. Na op internet te lezen las ik dat het probleem dat ik had met de kaart veel voorkomt en dat er zelfs mensen waren die na 2 keer de kaart geRMA'd te hebben nog steeds een defecte hadden. Had er niet zo'n zin in en besloot dus om 25 euro meer uit te geven aan een GTX 760.

Afhandeling van Megekko was prima. Enige nadeel is dat ze geen telefonische helpdesk hebben, dus alles gaat per email. ze reageren meestal binnen 2 tot 4 uur, nadeel is dus wel dat als je om 16.00 een bericht stuurt ze de volgende dag pas reageren. (om 18.00 gaat iedereen lekker naar huis) Dus de communicatie was traag maar wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+ 1 voor de MSI GTX 760 OC Twin Frozr 2GB Gaming kaart! Blijkt één van de goedkoopste GTX 760 kaartjes te zijn en is zeer efficiënt en stil. Ook geeft hij iets meer performance dan de reference gtx 760. Ik ben het er ook over eens dat 4GB totale overkill is, zeker als je alleen speelt op een resolutie van 1080p/1200p.
Als je iets over de MSI wilt lezen, hier is wel een interessante review: http://blackholetec.com/d...rozr-gaming-review-page-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunis
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Uit onderstaande afbeelding blijkt dat een recent spel als Bioshock Infinite al bijna 2GB geheugen gebruikt. Met het oog op de toekomst zou ik toch niet zo zeker zijn van die 2GB geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=2996
Now not everywhere in the game that much graphics memory is used, but there are some critical points in-game where you will reach or even pass the 2GB in combination with the highest quality modes.
Wie zegt dat je aan 3GB of 4GB niets hebt met een 1080p resolutie heeft het dus niet helemaal juist. Zeker in de toekomst zal dat nog een rol kunnen gaan spelen.

Bron: http://www.guru3d.com/art...e_review_benchmark,8.html

[ Voor 11% gewijzigd door Kunis op 11-04-2014 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:22
Ookal koop je een videokaart met 4GB kan de kaart het nog steeds niet volledig gebruiken. Dit komt door de 256 bit geheugenbus. Voor 4GB heb je een 512 bit geheugenbus nodig, zoals de r9 290x heeft.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Pagina: 1