• JustMoes
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-10-2023
Hallo,

Ik heb als hobby vissen en daarbij zou ik af en toe een foto willen maken van de gevangen vis. Dit doe ik nu ook al maar dan met mijn telefoon, dit is natuurlijk verre van ideaal. Ook zou ik graag wat natuur-kiekjes willen schieten.

Nu zoek ik een camera waarmee ik dus foto's kan maken met een zelfontspanner. Het liefst zou ik gedurende één minuut(bijvoorbeeld) elke 5-6 sec een foto laten maken zodat er altijd een goede foto tussen zit. Ik hoef er niet mee te filmen.

Ik wil ook graag een statief en tasje voor deze camera. Het statief moet niet te zwaar zijn maar toch stevig staan in het gras bijvoorbeeld. Ook moet deze gemakkelijk te vervoeren zijn in een rugtas.

Mijn budget is +- €300(inclusief statief)

Nick.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-01 10:41

FeaR

In GoT we trust

CEA > FVH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-01 11:55
Volgens mij zijn er geen camera's die standaard de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld een minuut lang elke 5 seconden een foto te maken. Je zou wel kunnen kijken naar een Canon camera die compatible is met CHDK, http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK.
Let wel op dat dit niet het mooie standaard menu is en niet alles simpel en vloeiend zal gaan. Je zal zelf een script moeten zoeken wat dit kan en vervolgens de interval en tijd moeten instellen. Is te vinden onder timelapse of intervalometer.
In dit filmpje zie je het allemaal een beetje langskomen, YouTube: How To Take Time Lapse Photos (CHDK).

Wat heb je verder nodig in de camera en wat heb je zelf al gevonden? Bijvoorbeeld hoeveel wil je een camera die ver kan inzoomen of is dat niet nodig?

PSN - 500px - Flickr

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:48

ötzi

eclecticus

Kunnen diverse varianten van de Nikon 1 dit niet gewoon?

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-01 11:55
Inderdaad, in ieder geval de J1 en de V1 hebben het, zie: http://www.fotovideo.nu/e...-met-de-nikon-1-v1-en-j1/

PSN - 500px - Flickr