Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:53
Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een totaal oplossing voor de weergave van films en muziek.

Ze hebben nu een losse receiver, blu ray speler en 2 zuil luidsprekers maar ze willen af van die 'grote en lompe apparaten en speakers'.

De eisen voor het nieuwe systeem zijn als volgt:
- het moet een kleine en stijlvolle totaaloplossing zijn, zowel de installatie als de speakers
- bij voorkeur zou het een receiver met geïntegreerde blu ray speler moeten zijn
- qua speakers is een 2.1 setup de meest gewenste keuze, waarbij de speakers zo klein mogelijk zijn
- de focus ligt echter op muziekweergave, dus moet dat met name perfect zijn. Surround voor films e.d. is allemaal niet relevant
- budget ongeveer 1000 - 1250 euro
- tot slot zou ondersteuning voor Apple Airplay fijn zijn.

Ik kom eigenlijk alleen op de Harman Kardon BDS 480 uit (pricewatch unsorted: Harman Kardon Harman Kardon BDS 480 Zwart NL MODEL) maar er is weinig info en/of reviews te vinden.

Iemand meer informatie (uit eigen ervaring!!!!) of suggesties voor een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Roog1317 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:49:
... ze willen af van die 'grote en lompe apparaten en speakers'...
...waarbij de speakers zo klein mogelijk zijn...
...de focus ligt echter op muziekweergave, dus moet dat met name perfect zijn...
Naar mijn mening heb je hier een probleem te pakken. Systemen zoals de genoemde HK zijn inderdaad mooi om te zien alhoewel de prijs-kwaliteitsverhouding ver te zoeken is. Dergelijke sets zijn prima te gebruiken om leuk geluid neer te zetten voor tv/fims/series. Maar je legt de focus op muziek. En dat wordt met die kleine speakerjes helemaal niets worden want daar zijn deze totaal niet geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:07
Eens! Heb zelf een H/K BDS275 met daaraan twee Jamo S606 zuilen en dat klinkt aardig. Vooral de ingebouwde Bluray functie + koppeling met mijn Apple TV is zeer fijn.

Als de focus op muziek ligt, zou ik ook gaan voor een los systeem wat ze nu ook hebben, je hebt veel meer mogelijkheden qua keuze maar ook qua instellen van de receiver. Dat is bij (mijn H/K in ieder geval) vrij beperkt (alleen bass/treble/balance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid heeft gewoon ruimte nodig, hoeveel geld je er ook tegenaan smijt. Kun je geen speakers vinden die gewoon bij het interieur passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:53
Sorry voor de late reactie en bedankt voor de adviezen. Dit bevestigd wel het beeld dat ik al had. Eens kijken of ik ze nog een beetje om kan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:39
ompraten heeft geen zin. ze laten luisteren des te meer.
Pagina: 1