Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor moeder (tot de 450 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder heeft een nieuwe laptop nodig. Voor het standaard werk: internetten, office, etc. Maar hij moet voorlopig wel even mee kunnen. Prijs tot ongeveer 450 euro.

Nu heeft de Mediamarkt deze week een aanbieding, de ASUS F552CL-SX268H voor 444 euro.

Specificaties: F15,6 inch HD • Intel Core i3-3217U • 4 GB • 500 GB HDD • NVIDIA GeForce GT 710M (1 GB)

Positief punt, een aparte videokaart (dus geen geshare met RAM), maar ik lees dat die i3 U-versies niet zo snel zijn. Kan je beter een M-versie nemen? Bijvoorbeeld de Lenovo B590 MBX3GMH - Core i3 3110M / 2.4 GHz? Ongeveer dezelfde prijsklasse.

Of zijn er nog andere opties die jullie weten?

Dank alvast :)

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Meeste waar voor je geld:

Dell Inspiron 15 (i3-4010U, 6GB RAM, 500GB HDD, Bluetooth) voor € 359,10 incl. verzending (na 10% VIP korting).

[ Voor 53% gewijzigd door Dav1d op 02-04-2014 11:28 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Check de LBBG voor de budget laptop reviews: Laptop Best Buy Guide: februari 2014

Daarin wordt de pricewatch: Lenovo IdeaPad G505-01351 aanbevolen. Deze heeft een AMD-A4-processor en in de BBG wordt ook gezegd dat de Pentium-uitvoering iets rapper is.

Gouwe ouwe met pentium is de B590 maar een idee is wellicht om g505 te nemen en er een SSD in te zetten. Je bent dan nog steeds goedkoper uit dan €444 maar ik durf er iets onder te verwedden dat het véééél sneller is.

Nog beter wellicht de Dell van Dav1d en dan die met een SSD uitrusten. Dat moet wel gaan als een speer.

Edit: De Dell is ook leverbaar zie ik met een Pentium 2127U processor voor € 329. Met korting moet die onder de € 300 te krijgen zijn. Dan nog een SSD erin en je bent voor ong € 350 klaar. En gáán als de brandweer.

[ Voor 9% gewijzigd door P_Tingen op 02-04-2014 11:31 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

Je hebt een Lenovo met i3 voor 430 euro.

Deze dus :) pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX3GMH)

Wat ook kan is die Dell nemen en dan een SSD inbouwen. Die U-versie processor zijn een stuk langzamer inderdaad maar voor jouw taken snel genoeg :). De i3 heeft ook een zwaardere grafische unit dan Pentiums.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 16:14 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Aparte videokaart zou ik niet voor kiezen. Ze gebruikt het toch niet, maar het vreet wel extra stroom (= extra warmte, = kortere accuduur).

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 06:51
Dav1d schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:24:
Meeste waar voor je geld:

Dell Inspiron 15 (i3-4010U, 6GB RAM, 500GB HDD, Bluetooth) voor € 359,10 incl. verzending (na 10% VIP korting).
10% VIP korting? Ik zoek ook twee laptops waar alleen Office en internet op moet, dus ben geinteresseerd in dit topic :)

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2
Oftewel, inschrijven als student of werknemer van bijvoorbeeld de Rabobank op www.dell.nl/vip
en je krijgt direct twee codes voor 10% korting.

Gisteren heb ik een Inspiron 17 binnen gekregen (besteld voor mijn broertje) en ben positief verast. Met name het gebrek aan bloatware is erg prettig. Alleen McAfee, een paar eenvoudig te verwijderen app's en misschien nog een paar dingen die ik over het hoofd heb gezien.
In ieder geval een stuk minder dan wat Lenovo aan 'handige' 8)7 programma's meeleverd.

Hier nog een review van de Inspiron 15: http://www.notebookcheck....620-Notebook.93924.0.html

[ Voor 66% gewijzigd door wappiewappie op 04-04-2014 21:22 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS, is accuduur relevant?

Voor EUR 450 kun je niet veel verwachten, los van performance en accuduur is build quality vaak ook ondermaats. Als ze zegt dat het nog tijdje mee moet gaan zou ik stiekem aanraden om ofwel budget op te krikken danwel 2e hands te gaan kijken (liever goed model van 2 jaar terug dan el-cheapo prut van nu).

Oslik blyat! Oslik!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

dion_b schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:04:
TS, is accuduur relevant?

Voor EUR 450 kun je niet veel verwachten, los van performance en accuduur is build quality vaak ook ondermaats. Als ze zegt dat het nog tijdje mee moet gaan zou ik stiekem aanraden om ofwel budget op te krikken danwel 2e hands te gaan kijken (liever goed model van 2 jaar terug dan el-cheapo prut van nu).
Ook een goed idee, voor mijn dochter heb ik een core2duo Dell op de kop getikt voor 250 euro, compleet met full-hd scherm. Wel gebruikt en 2 of 3 jaar oud maar voor 250 euro een fantastische deal. Als je in de buurt van Drachten woont pm me dan voor de site, spammerij wordt hier niet gewaardeerd denk ik.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Als het niet je eigen site is kun je hem hier best plaatsen toch. Je helpt de TS er immers mee :)

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

ThinkPadd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 13:10:
Als het niet je eigen site is kun je hem hier best plaatsen toch. Je helpt de TS er immers mee :)
Als hij niet te ver van Drachten woont wel ja :) Afijn, ik heb een laptop gekocht bij http://www.locomputers.nl/ en ben tevreden over zowel laptop als service. Op hun site vind je bv een Dell E5500 voor 249 euro, incl Windows. Je hebt dan een Intel Core 2 Duo P8400. Evt is er nog een SSD in te zetten. Die heb je tegenwoordig voor 6 tientjes en dan ben je voor ruim 300 euro klaar en heb je volgens mij een goed en snel systeem. Ook zonder SSD denk ik trouwens wel.

Edit: kan daar ook zie ik net, voor 75 euro extra

[ Voor 3% gewijzigd door P_Tingen op 05-04-2014 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties! :)

Accuduur is niet zo relevant, hij hangt toch bijna altijd aan de oplader. Ik ga 's even kijken naar zo'n tweedehands-optie, hoewel die Dell met korting ook er goed uit ziet.
Pagina: 1