Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn S3 is aan vervanging toe en volgende week mag ik verlengen bij Sizz ( 4 mnd termijn ) en ik zit zwaar te dubben wie mijn nieuwe liefde moet worden. Mijn overwegingen zijn als volgt:

Huidige abbo: Sizz met 400 belminuten

Beoogde te betalen abbo-prijs per maand: rond de 40 euro ( 300 a 400 belminuten + 500 of 1 GB data )

Welk toestel?

Samsung: Ben Samsung gebruiker sinds de Galaxy S maar constateer dat Samsung sinds de S3 "steekjes" laat vallen in het productie-proces wat soms wel en soms niet wordt erkend. Mijn S3 had al vrij snel te maken met laad-problemen en na flink wat uitzoekwerk leek het erop dat een flinke batch S3 geproduceerd zijn geweest met een slechte soldering. Kortom, veel gehannes gehad met verschillende kabels , stekkers en de ene keer laad ie wel goed en andere keren niet. Dit heeft me een jaar van frustratie opgeleverd. Daarnaast reboot mijn telefoon de laatste 2 maand constant uit zichzelf en dit bleek een defecte powerbutton te zijn. Ik heb ervoor gekozen om het niet te laten repareren omdat ik snel kon verlengen. Het probleem daarvan is opgelost doordat ik de powerbutton uit de case heb gesloopt :-)

De S4 heeft issues met de accu die bol kan gaan staan waardoor er uiteraard schade ontstaat aan de accu maar in extreme gevallen kan dit bolstaan ook schade aan de telefoon veroorzaken. Een vriend van mijn heeft dit akkefietje gehad en de bolling van de accu heeft het scherm laten barsten. Zowel provider als fabrikant weigert aansprakelijkheid omdat de accu-bolling de barst niet had kunnen veroorzaken.

Die 2 kwesties geven me het gevoel en de twijfel of ik nu wel of niet bij Samsung wil blijven.

Dan nu de twijfel welke GSM het moet worden

Galaxy S5: lijkt misschien binnen budget te vallen? Bovenstaande ervaringen zetten me wel aan het twijfelen.

Galaxy S4: zie bovenstaand. die accu-issues heb ik geen zin in ( of het nu wel of niet gaat gebeuren ). Enige voordeel is de 100 euro cashback

HTC One M7: Zeer mooie telefoon. staat momenteel #1 in mn lijstje. De prijs zal goed zijn omdat deze week naar verwacht er flink gestunt zal gaan worden met de foon ivm lancering M8. Verder vind ik het ontbreken van een Micro-SD slot geen beperking omdat de 32 GB versie voldoende opslag heeft.

HTC One M8: Zie M7. zal helaas buiten budget vallen. Daarnaast is deze wederom een slag groter als de huidige flagship-foons wat voor mij een minpunt is

LG G2: Mooie telefoon, valt in dezelfde prijscategorie als de M7 van HTC maar als je deze 2 naast mekaar zet dan wint het design van HTC? En hoe zit het met de accu? en updates?

Nexus 5: Was mijn eerste keuze maar de reviews van de slechte accu-duur hebben me op een dwaalspoor gezet. Is de accu van de Nexus 5 zoveel slechter als die van de HTC One M7 ? dikke pluspunt is het verzekerd zijn van updates.

Ik twijfel dus tussen 6 toestellen. Deels is het appels met peren vergelijken omdat er toestellen uit 2013 en 2014 tussenzitten maar ik vraag me momenteel zeker ook wel af of het grote verschil in prijs wel terug te vinden is in significante verbeteringen van de 2014 ( M8 en S5 ) toestellen ten opzichte van de 2013 knallers ( M7 en Nexus 5? )

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Dus als ik het goed begrijp vallen de Samsung toestellen af vanwege slechte ervaringen en valt de nieuwe HTC One af vanwege de prijs? Je twijfelt dus vooral tussen 3 toestellen: Nexus 5, LG G2 en HTC One M7?

Verwijderd

Topicstarter
ja feitelijk wel ja

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:43
Ik heb een M7 en ben er erg blij mee!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-11 19:16
Wil je bij Sizz blijven? Sizz is een redelijk dure provider voor wat je krijgt. Als je namelijk voor een andere provider kiest, past de HTC One M8 net binnen budget. 4 april is er een actie van T-Mobile/MTV-Mobile in Arnhem waarbij ze een abonnement verkopen van 6GB+500 minuten voor €40/maand en gratis telefoon. Als je daar niet aanwezig kunt zijn heb je nog bij Studentmobiel een T-Mobile abonnement van 1GB+300 minuten voor €40/maand en gratis branded telefoon.

Verwijderd

Topicstarter
lol de uiteindelijke keuze was toch weer volledig anders.

Ben van abbo geswitched ( Vodafone onbeperkt bellen ) i.c.m. de HTC M8

juweeltje overigens!
Pagina: 1