Beste tweakers,
Ik ben echt bezig met de meest vage constructie ooit, maar het kan niet anders. Ik ben bezig om PHP via SSH een sendmail command op een andere server uit te laten voeren. Zolang ik de root account van de remote server gebruikt via ssh, werkt dit geheel prima en word het mailtje netjes verstuurd.
Echter als ik een speciale account hiervoor pak (Die uiteindelijk ALLEEN dat command mag uit gaan voeren), werkt het niet meer. Op de remote server is de user in /etc/passwd als volgt: (Deze werkt dus niet!)
Als ik hier van maak:
Werkt het zaakje na behoren, maar is die account root en niet echt wat ik wil. Nu is het bijkomende rare probleem; Via php gebeurt dus bovenstaande, maar als ik handmatig het command uitvoer via ssh werkt het wel gewoon!
Even kort samengevat:
Ik weet niet of het nuttige info is, maar het command waarmee ik test is:
Ik ben echt ten einde raad over waarom dit niet werkt
Ik ben echt bezig met de meest vage constructie ooit, maar het kan niet anders. Ik ben bezig om PHP via SSH een sendmail command op een andere server uit te laten voeren. Zolang ik de root account van de remote server gebruikt via ssh, werkt dit geheel prima en word het mailtje netjes verstuurd.
Echter als ik een speciale account hiervoor pak (Die uiteindelijk ALLEEN dat command mag uit gaan voeren), werkt het niet meer. Op de remote server is de user in /etc/passwd als volgt: (Deze werkt dus niet!)
code:
1
| sendmail:x:2002:2002::/home/sendmail:/bin/bash |
Als ik hier van maak:
code:
1
| sendmail:x:0:0::/home/sendmail:/bin/bash |
Werkt het zaakje na behoren, maar is die account root en niet echt wat ik wil. Nu is het bijkomende rare probleem; Via php gebeurt dus bovenstaande, maar als ik handmatig het command uitvoer via ssh werkt het wel gewoon!
Even kort samengevat:
Methode: | Succes: |
PHP SSH, Remote: root | Ja |
PHP SSH, Remote: sendmail account | Nee |
bash SSH, Remote: root | Ja |
bash SSH, Remote: sendmail account | Ja |
Ik weet niet of het nuttige info is, maar het command waarmee ik test is:
code:
1
| printf "To: mijn@emailadres.nl\nFrom: test@test.nl\nSubject:TEST123\n\nTEST BLAA" | sendmail -t -i |
Ik ben echt ten einde raad over waarom dit niet werkt