Toon posts:

PT6 SE board boot niet meer na vervangen voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zit in de problemen met mijn 5 jaar oude pc en hoop dat jullie me kunnen helpen:
5 jaar geleden pc samengesteld en 5 jaar zonder problemen gedraaid.
sinds vorige maand start pc op na minstens 10 minuten net voeding aanwezig.
Daar de 3,3 volts lijn van de voeding onder 2,9volt. zat er van uitgegaan dat deze slecht begon te worden.
gisteren stroom af geweest en computer boot helemaal niet meer, geen reacties.

Vandaag Voeding vervangen door RM 750 en aansluiting wel 10 keer gecontroleerd.
Moederboard start wel en vens draaien maar geen beeld.(ven van graf kaart draait!)
ook geen spanning op de usb poorten en os lijkt niet te starten want harde schijven springen niet aan.

daar ik helemaal geen beeld krijg kan ik ook niet verder diagnotiseren. ik moet toch altijd minstens een bios scherm te zien krijgen?

wie weet raad

moederboard: asus pt6 SE
oude voeding crs c8075-14
nieuwe voeding corsair rm750
graf ATI Radeon 9800
proces I-7
3 DDR2 slots tot 6G

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou zeggen dat er wat anders aan het kapot gaan was, en dat dit dus nu kapot gegaan is. En toen deed die niets meer. Je moet dan het onderdeel vervangen dat kapot is, en blijkbaar is dat dus niet de voeding.

Enige manier om erachter te komen wat kapot is: onderdelen uitwisselen totdat die het wel doet, of de onderdelen in een andere computer testen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:21

Nemesizz

Untouchable

Niet perongeluk een 8-pin PCI-e power connector in de CPU power op het moederbord aangesloten?
(als het goed is hoort het niet te passen, maar je wilt niet weten hoe vaak het mensen toch gelukt is :P ).

Overigens:
moederboard: asus pt6 SE
oude voeding crs c8075-14
nieuwe voeding corsair rm750
graf ATI Radeon 9800
proces I-7
3 DDR2 slots tot 6G
Ik neem aan dat het een Asus P6T is, PT6 zegt me zo niks namelijk.
Radeon 9800...die is toch alleen AGP verkrijgbaar? (moederbord heeft PCI-e, dus gaat niet passen).
Denk eerder dat je dan een GeForce 9800 bedoeld?
P6T heeft DDR3 ipv DDR2.

Nu veranderd dat niet veel aan je situatie, maar als je niet de juiste specificaties geeft kan het zijn dat anderen je niet of moeilijker kunnen helpen (of komen ook met de melige opmerking, "Ja maar daar zit je probleem, het bord kan niet overweg met DDR2" ;) ).

Vat het niet verkeerd op, de specificaties bijna goed is altijd beter dan geen specificaties ;) .

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

BIOS-batterijtje al vervangen? (CR2032)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
@Nemesizz,
uuhh, tja. je hebt daar wel een punt mee,(dacht dit zo te herinneren, alle info staat op mijn defecte pc en mijn geheugen heeft vaak stekoverflow^%$) 8)7

Heb gisteren avond nog een laatste poging gedaan en computer springt spontaan aan alsof er niets aan de hand is.
Niet te vroeg juichen, dit fenomeen is dus ongeveer gelijk aan de situatie van voor de nieuwe voeding erin te zetten, echter is nu de uitwerking iets anders ( wel draaiende ventilatoren, met oude draaide niets )

Ik laat de voeding nu aan de 230 hangen zo hopende het weer een maand uit te zingen, ik zie geen andere optie dan ook maar het moederboard te vervangen.
ik heb enkele topics gelezen voor P6T SE borden die gelijke problemen vertonen maar niemand die met een oplossing komt.

als iemand nog tips heeft, graag...

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:57:
ik heb enkele topics gelezen voor P6T SE borden die gelijke problemen vertonen maar niemand die met een oplossing komt.

als iemand nog tips heeft, graag...
bitshape schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:15:
BIOS-batterijtje al vervangen? (CR2032)
Heb je bovenstaande al geprobeerd? (of ga je er maar van uit dat het daar niet aan kan liggen?)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:54
Dat je PC spontaan weer aangegaan is, kan duiden op een cold start die wel werkt. Dat duidt er dan weer op dat je voeding niet jofel is. Heb je de voeding al met een ander moederbord geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
bitshape schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:11:
[...]

[...]

Heb je bovenstaande al geprobeerd? (of ga je er maar van uit dat het daar niet aan kan liggen?)
heb nu batt niet hier, zal dit zeker wel uitproberen zodra ik een batterij heb.
(wat wel opmerkelijk is is dat de tijd en datum goed loopt, maar ik wil niet eigenwijs zijn en zal zeker dit uitproberen)

Momenteel blijft pc gewoon opstarten zolang ik de 230 volt eraan laat.
als ik de stekker eruit trek start hij weer niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
oja, even ter verduidelijking:
moederboard volgens specy:

Moederbord
Fabrikant ASUSTeK Computer INC.
Model P6T SE (LGA1366)
Chipset-fabrikant Intel
Chipsetmodel X58
Chipset herziening 12
Southbridge-fabrikant Intel
Southbridge-model 82801JR (ICH10R)
Southbridge-herziening 00
Systeemtemperatuur 41 °C
BIOS
Merk American Megatrends Inc.
Versie 0203
Datum 26-2-2009
Spanning
CPU CORE 0,936 V
MEMORY CONTROLLER 1,704 V
+3.3V 3,344 V
+5V 4,992 V
+12V 11,710 V
VIN6 1,408 V

ATI Radeon HD 4800 Series
Fabrikant ATI
Model Radeon HD 4800 Series
GPU RV790

Intel Core i7 920
Kernen 4
Threads 8
Naam Intel Core i7 920
Codenaam Bloomfield
Pakket Socket 1366 LGA

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Misschien is die combinatie van het moederbord met je nieuwe PSU incompatible met elkaar. &
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28

Verder komt je moederbord uit 2009, heb je al gekeken naar lekkende condensatoren?

[ Voor 44% gewijzigd door Lip op 02-04-2014 19:43 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!

na een half jaar de pc continue aan de netspanning te laten heb ik dit weekend toch maar de stekker eruit gehaald, om pc schoon te maken en tegelijkertijd de back-up batterij vervangen.

De pc start nu weer direct op!

tip:
het is handiger om een back-up batterij onder spanning te wisselen, dan gaan je bios settings niet verloren.
In mijn geval zat de backup- batterij achter de videokaart verstopt dus dit kon niet.
Pagina: 1