LG 47LA6208: externe versterker/speakers geven geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoinkDeClown
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-12-2023
In 2013 heb ik de LG 47LA6208 gekocht. Vandaag heb ik de audio-uitgang op een versterker met luidsprekers aangesloten en de TV op "External speakers" modus gezet. Er komt echter geen druppeltje geluid uit. Hier is wat ik zonder positief resultaat heb geprobeerd:

• Vastgesteld dat de audiomodus van de TV op "External speakers" staat.
• Vastgesteld dat het kanaal van de versterker correct is, en de audiokabels op verschillende kanalen geprobeerd.
• Mijn telefoon (via jack => tulp kabel) aangesloten op een kanaal van mijn versterker en een mp3 afgespeeld. Dit werkt prima, ook als ik met andere kanalen van de versterker verbind.
• De tulp => tulp kabel van TV => versterker vervangen door een andere kabel waarvan ik zeker weet dat ie het doet.
• De kabels goed aangedrukt.
• De volumeknop van de versterker volledig opengedraaid bij elke variatie.
• De tulp => jack aangesloten van de TV audio naar de telefoon, en als "TV out" laten herkennen. Dit leverde geen geluid op, al heb ik dit eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd en lijkt me het nooit wenselijk om iets externs op een telefoonspeaker te willen afspelen. Desalniettemin: het kan betekenen dat de audio-uitgang van de TV niet werkt.
• Handleiding van de LG raadgepleegd. Deze geeft aan hoe de TV op External speaker mode gaat en licht enige opties hierbij toe. De opties heb ik (uit wanhoop) veranderd. Geen resultaat.
• De TV heeft geen koptelefoon-uitgang, anders had ik dat als alternatief kunnen testen.
• Hulp via Google is bijna nutteloos; zo gauw je LG tv en/of versterkernaam intypt krijg je louter verkoopsites/reviews te zien. Zwak punt van Google. Via algemene zoektermen heb ik wel wat relevante videos gevonden, maar die herhalen wat ik al heb: kabelaansluiting en tv op External speakers zetten.

Tot nu toe lijkt het dus een niet-werkende audio-uitgang van de TV te zijn. Ik heb deze nog nooit gebruikt en de TV is zo'n 9 maanden oud, dus ik zou niet verwachten dat ie de geest heeft gegeven.

Iemand nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
Afbeeldingslocatie: http://www.comtech.de/images/articles/LG-Electronics-42LA6208-3D-LED-Fernseher-EEK-A-4_5.jpg

weet je zeker dat je tv een tulp uit heeft? heeft volgens mij alleen tulp in en hoofdtelefoon. Gebruik je die dan moet je hem niet op external zetten, alleen aansluiten, of eventueel nog de hoofdtelefoon selecteren bij external speakers. zie hiervoor ook de handleiding op je televisie.

probeer het anders eens met de optische kabel, dan zul je denk ik meer succes hebben
dit is ook de optie die de website van lg geeft bij jouw model.

[ Voor 37% gewijzigd door sandervanzijl op 02-04-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoinkDeClown
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-12-2023
Bedankt Sander. Stom, nooit naar gekeken, maar ik zie dat het inderdaad AV "in" is. Heb je advies toegepast en het werkt nu. Thanks!

• RoboKok
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03-2022
Je kan de uitgang van de koptelefoon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 650260

Hallo daar ik heb het volgende probleem
Als ik mijn koptelefoon aansluit op mijn Tv ( samsung Le40S8 ) gebeurd het volgende
De instelling van mijn geluid instelling veranderd ( true surround gaat op uit )
Om deze weer op nieuw aan te zetten moet ik eerst de instelling van de luidsprekers weer op tv luidspreker zetten
De aansluiting die ik voor het aansluiten van mijn koptelefoon gebruik is die van het aansluitpunt hier van op de TV
Het apparaat dat ik op deze aansluiting hier voor gebruik is het basisstation van Phonak TVlLink S ivm mijn gehoor
Dit werkt met een bluetooth verbinding naar mijn gehoor apparaat ( de zelfde klachten als hier boven )
Tevens is er niets te horen via mijn kop telefoon.????
Heb de Phonak TV aangezet als het hoort maar geen verbinding