• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-02 10:03
Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn al iets oudere pc (ca. uit het jaar 2009). Ik heb geen zin om een nieuwe voeding te kopen en ook moet de videokaart in de computer passen. Ik kwam dus al snel uit bij de GeForce GTX 750 (ti). Ik vroeg me dus af of iemand weet of de videokaart Msi GeForce GTX 750 1/2GB gaming in mijn pc: HP Pavilion m9451nl, past. Ik ben er zelf niet helemaal zeker van vanwege de ruimte, extra voeding en PCI aansluiting. Ik hoor het graag als iemand wat weet. Verder toevoegende waarden:

http://tweakers.net/pricewatch/227784/hp-pavilion-elite-m9451nl-desktop-pc/specificaties/

Graag krijg ik antwoord.

MVG, Rayfano

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

Aangezien er al een 9600GS in zat lijkt het me sterk dat een 750 niet zou passen.

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-02 10:03
Dat dacht ik dus ook, alleen was ik er niet zeker van omdat 9600GS niet echt spectaculair is(zacht uitgedrukt), dus wilde ik een beetje feedback.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Aantal dingen waar je rekening mee moet houden bij het upgraden van een OEM bak (HP, Packerd Bell, Acer enz);

- sommige OEM PC's hebben een 'white-list' met hardware die werkt, als je er iets in stopt wat niet op die 'white list' staat dan werkt dat apparaat niet. In het geval van videokaarten zal je beeld zwart blijven (dit is al een paar keer langs gekomen bij Medion PC's en een paar andere OEM's). Het is niet meteen gezegt dat HP dat ook meteen heeft (of in dit specifieke model) maar is wel iets waar je mogelijk rekening mee moet houden.

- de voeding. Volgens de specs zit er een 300W voeding in.....maar verder niks geen specificaties. Dus het merk en het aantal ampere's wat die over de 12V kan leveren is een raadsel. Maar het kan dus zijn dat de voeding (mogelijk) niet voldoende power heeft om een Geforce 750(ti) te voeden.
Misschien dat je even een blik in de kast zelf kan werpen om te zien welk merk voeding het is en hoeveel A er over de 12V lijn(en) gaat.

- de CPU is ook niet een van de snelsten (ook niet monsterlijk traag ofzo hoor :P ) maar kan dus mogelijk wel een bottleneck vormen voor de nieuwe GPU. Opzich niet zo'n erge ramp (je FPS zal wel omhoog gaan tov een 9600GS) maar je haalt mogelijk niet de beste prestaties uit de kaart. Dus mogelijk zal het wel minder presteren dan wat je in de gemiddelde review terug vind.

Dat was het wel zo'n beetje.

• Billov
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05-2023
Die CPU zal mogelijk inderdaad een kleine bottleneck vormen maar dat is te verwaarlozen. Denk dat het sowieso een groot merkbaar verschil is als je nu upgrade naar een 750ti.

Momenteel is met mijn nieuwe 750ti, de Q6600 (standaard op 2,4 GHz, overgeklokt naar 3,0 GHz) ook licht de bottleneck, maar is verwaarloosbaar. Wellicht kan je je Q8200 nog een beetje overklokken.. (als je bekend bent met overklokken dan).

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Overklokken + OEM bakken = no-go :P Daarnaast is de Q8000 serie een slechte overklokker (ivm de al hoge FSB van 333Mhz).
Maar maakt verder niet uit, de CPU zal een bottleneck vormen, maar niet dusdanig dat je er niks mee opschiet tov 9600gs.

Verwijderd

De office HP bak die ik thuis als game pc gebruik (speel alleen EVE en CS:S) laat het niet toe dat ik er een andere CPU in stop. Voor de rest kan ik doen wat ik wil; GPU, RAM, SSD.
(Momenteel is het dus een: C2D 2.3, 8gb DDR2, 120gb SSD, ATi R7240. dit draait EVE en CS beide vloeiend met max settings op 1920*1080 dus meer dan prima voor mij!)

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:53
Nemesizz schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:37:
Maar maakt verder niet uit, de CPU zal een bottleneck vormen, maar niet dusdanig dat je er niks mee opschiet tov 9600gs.
Een 9600gs is rammend traag, waarschijnlijk loopt alles vele malen beter met een 750 (ti)

Ik zou het gewoon proberen, waarschijnlijk draaien nieuwe spellen nog wel prima als je het cpu heavy spul (model detail) laag houdt.

Maar goed, wel even uitzoeken of het fysiek in de kast past.

[ Voor 6% gewijzigd door haarbal op 02-04-2014 13:28 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1