Playstation 4 en Hertz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
Daar gaan we weer. Een nieuw topic over Hertzen, maar deze is lekker specifiek.

Ik wil een TV gaan kopen. Met die TV ga ik geen TV kijken maar voornamelijk streamen en PS4'en. Nu ben ik absoluut hartstikke bekend met alles rondom gamen op een TV en ben op deze TV uitgekomen:
pricewatch: Samsung UE32F5000 Zwart

Nu komt het, het heeft 50Hz en 100Hz geoptimaliseerd (CMR, stelletje oplichters met die vage termen). Mijn vraag: In hoeveree is het raadzaam om te gaan kijken naar een 100hz TV die de eventuele 60fps games goed toont. Aangezien ik toch wel verwacht dat ergens in de nabije toekomst de PS4 games gaat verzorgen met een FULLHD 60FPS rate. Heb ik dan nog genoeg aan die 100Hz CMR?

Antwoord op deze vraag is lastig te krijgen. Wat zeggen de tweakers ervan?

UE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Niet naar kijken. Extra Hertz = extra processing = input lag = ongeschikt om te gamen. Ga gewoon voor de 32 inch W655 van Sony. Laagste input lag die er is dus dé TV om op te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:04

mr.paaJ

generatie cmd+z

50hz scherm wordt in de VS als 60hz neergezet ;) Geen enkel probleem daarmee, ander marketinguitgangspunt..

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
Naja niet naar kijken is dus wat ik wel wil doen. 100 CMR is panel refresh van 50hz. Wanneer er 60fps uit het apparaat komt en de TV kan maar verversen met 50hz dan is dus de bron groter dan het uiteindelijke medium. Mijn vraag is of de 100Hz CMR shit van Samsung dit verschil gaat oplossen.

Maw, is 100Hz CMR genoeg?

Overigens had ik deze TV nog NIET gezien, tot mijn verbazing. Ook niet duur, ga ik ZEKER meenemen. Bedankt daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

100hz cmr is slechts een indicatie, geen harde grens maar gebaseerd op het in de EU algemeen gebruikte 25p/50i TV signaal. Een getal dat mensen bekend voorkomt.... Ze kunnen zonder problemen 60hz input verwerken.

Dat wat de Sony '200hz' maakt, backlight blinking, werkt opzich best goed qua scherpte maar je houdt daarmee geen enkele helderheid meer over. Zelfs in het donker is het te weinig. Verder een mooie TV, ik heb de opvolger 705 en ben best tevreden.

[ Voor 37% gewijzigd door mr.paaJ op 01-04-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nogmaals, niet naar kijken. Al die extra kunst-Hertz zorgen voor input lag die je als gamer niet kan gebruiken. Dus zet je uiteindelijk de TV in de game modus waarbij al de foefjes uitgeschakeld worden om de lag binnen de perken te houden. Voor een gamer heeft het dus geen enkele toegevoegde waarde, alleen nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
S1NN3D schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:47:
Nogmaals, niet naar kijken. Al die extra kunst-Hertz zorgen voor input lag die je als gamer niet kan gebruiken. Dus zet je uiteindelijk de TV in de game modus waarbij al de foefjes uitgeschakeld worden om de lag binnen de perken te houden. Voor een gamer heeft het dus geen enkele toegevoegde waarde, alleen nadelen.
Uiteraard snap ik je punt. Maar ik twijfel of je nou grijpt wat ik bedoel. Als nextgens 60fps gaan uitpompen en je tv heeft 50hz panel refresh (100Hz CMR in mijn geval) is hij NIET bij machte om de 60FPS te tonen via zijn panel refresh rate. Oftoewel, je gaat in potentie tearing effecten krijgen. Gaat een 100Hz CMR TV dat VOORKOMEN of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Nee, want het blijft een softwarematige iets wat er dan die 100 Hz van zou maken en niets native. Plus dat je dan weer op het punt van D vd D komt dat het software is wat voor inputlag zorgt. Als je echt op die 100 Hz gaat staren neem dan een TV met een echt 100 Hz-paneel zonder softwarematige CMR-dingen. Overigens durf ik niet te zeggen wat een 60 fps game op een 50 dan wel 100 Hz scherm doet, of je dat echt merkt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Nogmaals, een '50hz' paneel wordt in de VS '60hz' genoemd maar ze worden echt niet speciaal afzonderlijk geproduceerd.
Verder valt op dat het ontstaan van de Hz hype samenvalt met het verdwijnen van de responstijd specificatie. 50hz en 100hz spreekt meer tot de verbeelding dan 1ms of 2ms responstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Giga_ schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:55:
[...]

Uiteraard snap ik je punt. Maar ik twijfel of je nou grijpt wat ik bedoel. Als nextgens 60fps gaan uitpompen en je tv heeft 50hz panel refresh (100Hz CMR in mijn geval) is hij NIET bij machte om de 60FPS te tonen via zijn panel refresh rate. Oftoewel, je gaat in potentie tearing effecten krijgen. Gaat een 100Hz CMR TV dat VOORKOMEN of niet..
100Hz CMR gaat helemaal niets doen wat betreft de refreshrate. Leuk marketingtermpje, maar geen echte betekenis. Ook niet softwarematig.

Veel televisies hebben overigens een 60Hz / 120Hz / 240Hz paneel. Maar dat gebruiken we in Nederland niet, 60Hz. Alleen voor monitoren en consoles, dus noemen we de televisies gewoon 50Hz / 100Hz / 200Hz.
Pagina: 1