Toon posts:

Multi-sata external enclosure, maar geen RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 2 of meer sata-hardeschijven samen in een externe kastje hebben. Waarbij ik elke sata schijf in dit kastje apart kan aanspreken via esata of usb3.0 - Voor mijn laptop.

Omdat RAID zo populair is lijkt het alsof deze kastjes niet bestaan. Of waar moet ik naar op zoek. Want ik kom alleen maar RAID oplossingen tegen.

• _Vuurie_
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-12-2023
Als je googled op "JBOD enclosure" kom je al een eindje :)

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
pricewatch: Lian Li EX-503
Zit ik al een tijdje naar te kijken voor mijn opslag uitbreiding.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:01
Houd er rekening mee dat veel mobiele intel chipsets geen ondersteuning hebben voor port multipliers op eSATA. Je ziet dan ofwel alleen de eerste disk, of gewoon helemaal geen disks zodra je de 2e insteekt.

Verwijderd

Topicstarter
JBOD dus.. maar.. soms zie ik jbod beschreven als "meerdere schijven worden als 1 gezien", hier bijvoorbeld:
http://www.nascenter.nl/v...-2big-network-2-2-tb.html Je kunt dus wel een deel van één bestand op rtwee disks hebben vermoed ik dan. En dat wil ik weer niet. En soms staat jbod als functie beschreven "je ziet twee onafhankelijke schijven". Hier bijvoorbeeld http://www.icydock.com/goods.php?id=160

Wat vervelend toch dat je moet googlen tot je een ons weegt voor duidelijkheid.

*Weet iemand waar je een ICYRaid MB662U3-2S kunt kopen in NL want ik zie maar geen prijzen.
*En kun je een LaCie 2Big ook in JBOD draaien zoals ik dit wil. De handleiding doet iets anders vermoeden:
link

Maar ik zie ook erg slechte reviews over de software en connectieproblemen met de LaCie 2Big Nas. Ik ga daar wel even op zoeken binnen tweakers.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 02:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Craven schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:27:
pricewatch: Lian Li EX-503
Zit ik al een tijdje naar te kijken voor mijn opslag uitbreiding.
Moois kastje maar wel erg prijzig :)

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Ff om in te springen op je JBOD dilemma... Het is een gedoe dat komt vanuit raid controllers, ze willen altijd een logisch volume ergens van maken...
JBOD is de meest simpelste van logische volumes, geen RAID logica of wat dan ook, gewoon een disk aansturen zoals hij is...

Voor meeste is JBOD bekend als een spanned volume (dus aaneenkoppeling van disks), wat niet 100% correct is...
Als je 2 HDD's hebt en controle hebt over het aanmaken van arrays. Dan kun je bijvoorbeeld ook 2 JBOD arrays maken, die beide uit 1 disk bestaan.

Zo heb je dan uiteindelijk toch dat disks zelfstandig functioneren.

[ Voor 43% gewijzigd door Swordlord op 05-04-2014 01:58 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Wat je moet hebben heeft niet zo veel met de afkorting JBOD te maken; in principe is een SATA Multiplier met een paar HDD bays en een eigen voeding wat je zoekt.

Je kan dus ook gewoon een chassis kopen met HDD bays en daar zelf een SATA multiplier en een voeding in schroeven.
Pagina: 1