Verbindingsvraagje

Pagina: 1
Acties:

• Unia
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:27
Hoihoi allemaal,

Mijn broer wil graag een speakersetje kopen en heeft al iets op het oog: de Logitech Z523. Hij is (nog?) geen audiofiel, dus het is meer een soort proef - vandaar dat het niet het beste van het beste is ;)

Hij wil deze graag aansluiten op zijn laptop en zijn tv, maar zijn tv doet een beetje lastig: er zit namelijk alleen een SPDIF uitgang in de tv. Nu is onze vraag: kan dit op één of andere manier worden aangesloten op deze speakerset? Wij hebben er allebei de ballen verstand van :P

Na een beetje Google-werk blijken er allemaal soorten kabeltjes te zijn, maar we willen het graag even zeker weten :)

Alvast bedankt!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02-2025

Read

Join The Résistance

Als er alleen een SPDIF ingang op de tv zit kun je dus niets met die luidsprekers set aan de tv.
Misschien effe het merk en type aangeven van de tv dan kunnen we er vast meer mee doen ik denk dat er ergens nog wel iets als uitgang zit hoofdtelefoon uitgang of scart aansluiting.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Post even het merk/type tv dat. meestal hebben tv's namelijk eerder een spdif uitgang dan een ingang.
Zo kunnen we het even zelf beoordelen zomder te gaan raden

Is dat echt het enige dan zul je een decodertje nodig hebben

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 01-04-2014 19:37 ]

Iperf

• Unia
Euh, excuses. Ik bedoelde een SPDIF uitgang, ja. Zal meteen even de openingspost aanpassen.

De TV is een Philips 231T1. Toevallig vond ik een plaatje van de achterkant: linkje.

Volgens mij hebben we ook een hele stomme fout gemaakt: er zitten volgens mij wel een links/rechts aansluiting op voor geluid. Of zie ik dit nu verkeerd?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

2 zelfs.

Zowel bij av-out alswel de scart plug

Iperf

• Unia
Hm, ik wist niet dat die van de scart ook op de boxen aangesloten konden worden. Weer wat geleerd :)

Dus, het enige wat we nodig hebben is een tussenstukje dat de enkele kabel splitsg in een linker en rechter deel?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee.

Gewoon zo'n kabeltje
Afbeeldingslocatie: http://static.bax-shop.nl/images/resized/986/1285420/200x200/AT-CC_3.jpg

of al sje kleurgevoelig bent. maar het maakt geen reet uit
Afbeeldingslocatie: http://www.correct.nl/artimages/67/73/317367-n1.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 01-04-2014 20:00 ]

Iperf

Verwijderd

Als ik me niet vergis, is het niet mogelijk om geluid via de scart uit te voeren op de tv. Dat was een functionaliteit die vroeger aanwezig was, maar tegenwoordig niet meer gebruikt wordt. Ik vrees dat de enige manier om deze set te verbinden met je tv, via de koptelefoon uitgang is. Deze is direct en moet geen problemen opleveren met geluidsvertraging oid. Daar is ook geen verloopstekker of kabel voor nodig.

Makkelijker is wellicht om het grotere broertje van deze set aan te schaffen (de 5.1 uitvoering). Deze heeft een optische ingang en kan rechtstreeks aangesloten worden op je tv :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:32:
Als ik me niet vergis, is het niet mogelijk om geluid via de scart uit te voeren op de tv. Dat was een functionaliteit die vroeger aanwezig was, maar tegenwoordig niet meer gebruikt wordt. Ik vrees dat de enige manier om deze set te verbinden met je tv, via de koptelefoon uitgang is. Deze is direct en moet geen problemen opleveren met geluidsvertraging oid. Daar is ook geen verloopstekker of kabel voor nodig.

Makkelijker is wellicht om het grotere broertje van deze set aan te schaffen (de 5.1 uitvoering). Deze heeft een optische ingang en kan rechtstreeks aangesloten worden op je tv :)
Ik stel voor dat je naar de plaatjes van de ts kijkt, dan zie je dat hij gewoon met een tulp kabeltje te vebinden is

Iperf

Verwijderd

fish schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:35:
[...]

Ik stel voor dat je naar de plaatjes van de ts kijkt dan zie je dat hij gewoon met een tulp kabeltej te vebinden is
Ik was mijn reactie net aan het aanpassen. Excuus het is inderdaad mogelijk via de audio out te werken :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Geen probleem,

Maar denk eens even na, waarom zou je de singalen van de av-out niet op de scart plug zetten. dit zijn exact dezelfde singalen. als de scart singnalen

Iperf

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02-2025

Read

Join The Résistance

Wel effe in het menu van de tv de speakers uit zetten en dat je geluidsuitvoer via av uit gaat anders werkt vermoedelijk je geluid via de afstandsbediening niet en kun je het alleen harder of zachter zetten met de set speakers.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Pagina: 1