Even een vraagje namens mijn moeder.
Ze werkt al 15+ jaar bij hetzelfde bedrijf, wat al meer als 10 jaar geleden is overgenomen.
Ze kreeg sinds ze daar werkzaam is een aantal euro onkostenvergoeding per maand, dit werd ook specifiek op het loonstrookje vermeld. Hier is de nieuwe eigenaar gewoon mee doorgegaan.
Ondertussen verkeerd het bedrijf in een slechte financiële situatie.
Bij het loonstrookje van maart is er nu over heel 2013 en de eerste 2 maanden van 2014 de onkostenvergoeding in mindering gebracht.
Dus laten we zeggen dat ze 50 euro onkostenvergoeding per maand kreeg.
Op het loonstrookje van maart staat nu (fictieve bedragen):
Correctie onkostenvergoeding 2013: -600
Correctie onkostenvergoeding 1-2014 2-2014: -100
Ze heeft dus 700 euro minder loon ontvangen.
Mijn vraag is, kan dit zomaar? Hier is geen bericht vooraf over gegeven en zonder enig overleg gebeurd. Alle werknemers zitten in dezelfde situatie.
Ze werkt al 15+ jaar bij hetzelfde bedrijf, wat al meer als 10 jaar geleden is overgenomen.
Ze kreeg sinds ze daar werkzaam is een aantal euro onkostenvergoeding per maand, dit werd ook specifiek op het loonstrookje vermeld. Hier is de nieuwe eigenaar gewoon mee doorgegaan.
Ondertussen verkeerd het bedrijf in een slechte financiële situatie.
Bij het loonstrookje van maart is er nu over heel 2013 en de eerste 2 maanden van 2014 de onkostenvergoeding in mindering gebracht.
Dus laten we zeggen dat ze 50 euro onkostenvergoeding per maand kreeg.
Op het loonstrookje van maart staat nu (fictieve bedragen):
Correctie onkostenvergoeding 2013: -600
Correctie onkostenvergoeding 1-2014 2-2014: -100
Ze heeft dus 700 euro minder loon ontvangen.
Mijn vraag is, kan dit zomaar? Hier is geen bericht vooraf over gegeven en zonder enig overleg gebeurd. Alle werknemers zitten in dezelfde situatie.
[ Voor 3% gewijzigd door Martijn19 op 01-04-2014 17:52 ]