In het verleden heb ik met behulp van Array.map() extra informatie kunnen toevoegen aan een dataset die ik via json/ajax binnenkreeg, zie dit jsfiddle voorbeeld.
De data die ik binnenkrijg is echter qua opzet veranderd. Daar waar ik eerst de structuur als:
komt de data nu als volgt binnen:
De ontvangen data moest echter nog verrijkt worden met extra informatie. Hierdoor werd gebruik gemaakt van de Array.Map() functie zoals je kan zien in het onderstaande voorbeeld:
Helaas werkt deze oplossing niet meer met de nieuwe wijze waarop ik de data ontvang en moet verwerken. Wie kan mij aangeven hoe ik deze data alsnog op de juiste wijze kan verwerken?
De data die ik binnenkrijg is echter qua opzet veranderd. Daar waar ik eerst de structuur als:
JavaScript:
1
| {keys:["team_name", "team_totalscore", "current_rndpos", "team_round", "previous_rndscore", "previous_rndpos"], data:[["De Woudlopers", "342", 628, "speelronde 12", "285", 588]]} |
komt de data nu als volgt binnen:
JavaScript:
1
| [{"team_name":"Bramwich City","team_round":"speelronde 30","current_rndscore":814,"previous_rndscore":792},{"team_name":"MASTER PLAYER","team_round":"speelronde 30","current_rndscore":848,"previous_rndscore":826},{"team_name":"Don_Diego","team_round":"speelronde 30","current_rndscore":698,"previous_rndscore":684},{"team_name":"Wambaboys","team_round":"speelronde 30","current_rndscore":858,"previous_rndscore":830}, |
De ontvangen data moest echter nog verrijkt worden met extra informatie. Hierdoor werd gebruik gemaakt van de Array.Map() functie zoals je kan zien in het onderstaande voorbeeld:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| var data = scores.data; // Sort on previous rank var sorted = data.sort(function(a, b) { return b[4] - a[4]; }); // Add extra column var extraColumn = sorted.map(function(arrayRow,index) { arrayRow[arrayRow.length] = index + 1; return arrayRow; }); |
Helaas werkt deze oplossing niet meer met de nieuwe wijze waarop ik de data ontvang en moet verwerken. Wie kan mij aangeven hoe ik deze data alsnog op de juiste wijze kan verwerken?