Toon posts:

Aankoop Videokaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede-Tweakers,

Ik wil graag jullie mening vragen.
Welke videokaart raden jullie aan en waarom?

-Asus AMD R9 280X 3GB
-Nvidea GTX 770 2GB (geen merk keuze)
-Nvidea GTX 770 4GB (geen merk keuze)
Als jullie de Nvidea GTX 770 aanraden welk merk raden jullie dan aan?

Met vriendelijke groeten,

doggie03

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11-2025

timal

hey

De kaarten zullen ongeveer gelijk presteren. Wat nu een bepalende factor is, zijn de games die je speelt. Dus zou je graag even willen vermelden welke spellen je zoal speelt, en het liefste ook op welke resolutie. Voor die 770 lijkt mij 4GB overdreven, naast het feit dat ik het betwijfel op de kaart het optimaal kan benutten, vraag ik het me af of je het nodig hebt (voor Full-HD lijkt mij 2GB voldoende).

Heb je verder nog voorkeuren voor AMD Mantle (meer frames bij een tragere processor icm een goede videokaart), CUDA-cores (wanneer je intensief video's bewerkt), of NVIDIA ShadowPlay (screencapture met minimale extra belasting voor je pc)?

Als je dit even doorgeeft kunnen wij je beter helpen met de keuze voor je grafische kaart.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

wij kunnen een videokaart aanraden als we de context ook weten; bijvoorbeeld wat de rest van het systeem is of waarvoor deze gebruikt gaat worden. als CUDA bijvoorbeeld gebruikt wordt heeft 't weinig zin om een AMD te halen. mocht 't voor gamen zijn vermeldt dan even de resolutie en de gewenste kwaliteit, naast de games die je denkt te gaan spelen.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het systeem gebruiken om te gamen.
Ik heb gekozen voor Nvidea GXT 770 2GB.
Nu heb ik de vraag welk merk kies ik nu ? Zelf had ik 3 merken in gedachten: MSI, EVGA en ASUS welke raden jullie aan?

Behuizing:Corsair Carbide 300R Window
Videokaart:GTX 770 merk????
Voeding: Corsair CX750M
Processor: Intel Core i5 4670K
Moederbord: MSI Z87-G45 Gaming (nog niet 100% zeker)
Werkgeheugen: Corsair Vengeance Pro Red 8GB DDR3-1600 CL9 kit
HDD: Seagate Barracuda 7200.14 1TB

Resolutie: 1920 x 1080

Bedankt alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 10:54 ]

Verwijderd

Ongeacht je GPU; als ik de rest van je config bekijk zou ik er zeker een SSD bij doen voor je OS en meest gespeelde games! (dan kun je die 1TB er nog steeds in doen voor opslag hoor)

Verwijderd

Topicstarter
Ja begrijp ik dat ben ik ook van plan maar vanwege mijn budget wil ik dat later toevoegen het heeft niet zo'n haast om een SSD toe te voegen.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:10
Je voeding is erg slecht en gevaarlijk en wordt overal op dit forum afgeraden. Daarnaast is je RAM ook onnodig duur.
Just so you know..

Wat betreft je GPU: heb je in het forum gekeken? in elk topic wordt wel gesteld dat je iig specificeert welke spellen je speelt en programma's je draait. Bij jou staat dit er nu nog steeds niet.

Dus nu nog een keer: welke programma's gebruik je? (wees specifiek) doe je aan zware bewerkingen (foto's oid.)? welke games speel je? wat wil je met de games? moeten ze op de hoogste settings? speelt budget een rol?

Verwijderd

WWAS schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:16:
Je voeding is erg slecht en gevaarlijk en wordt overal op dit forum afgeraden. Daarnaast is je RAM ook onnodig duur.
Just so you know..

Wat betreft je GPU: heb je in het forum gekeken? in elk topic wordt wel gesteld dat je iig specificeert welke spellen je speelt en programma's je draait. Bij jou staat dit er nu nog steeds niet.

Dus nu nog een keer: welke programma's gebruik je? (wees specifiek) doe je aan zware bewerkingen (foto's oid.)? welke games speel je? wat wil je met de games? moeten ze op de hoogste settings? speelt budget een rol?
Hij zegt toch dat ie games speelt en zijn budget niet verder reikt dan de getoonde setup?

Verder zou je inderdaad cheaper RAM kunnen halen en er netto drie tientjes bij leggen en alsnog een SSD toevoegen. Die voeding zou ik niet weten, mijn zwager heeft al een tijd de CX500 in gebruik en tot zover geen klachten.

Verwijderd

Topicstarter
Nathuran alweer bedankt voor de reactie.

Ik kan inderdaad besparen op het RAM geheugen en misschien ook op het motherboard waardoor ik alsnog een SSD kan aanschaffen. Wat betreft de voeding moet ik dan maar een goed nakijken.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:22:
[...]

Hij zegt toch dat ie games speelt en zijn budget niet verder reikt dan de getoonde setup?

Verder zou je inderdaad cheaper RAM kunnen halen en er netto drie tientjes bij leggen en alsnog een SSD toevoegen. Die voeding zou ik niet weten, mijn zwager heeft al een tijd de CX500 in gebruik en tot zover geen klachten.
de CX500 is dan ook anders van binnen dan de CX....M

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
welke voeding raden jullie dan aan?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Ik zou kijken naar een seasonic of cooler master 450W gold voeding, die zijn kwalitatief goed en mooi geprijsd tegenwoordig: http://tweakers.net/price...;349130;353353/categorie/

Wil je wat meer ruimte voor energievretende upgrades kun je naar de 550W versies kijken van bovenstaande voedingen, die zijn gemiddeld pakweg 10 euro duurder: http://tweakers.net/price...;317761;349131/categorie/

Wil je wat minder uitgeven dan kun je kijken naar een degelijke bronze voeding: http://tweakers.net/price.../256222;279914/categorie/

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 02-04-2014 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips!
Pagina: 1